اخبار روز

این پیامک تهرانی ها را نگران کرد/چه شده؟


به گزارش مانیبان؛ طی روزهای گذشته پیامکی «ذخیره آب» برای چند نفر از مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران ارسال شد. متن این پیامک این بود که طبق مبحث 16 مقررات ملی ساختمان، داشتن مخزن ذخیره آب با ظرفیت حداقل 75 لیتر برای هر نفر الزامی است. خواهشمند است اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهید. »

همانطور که وزارت نیرو اعلام می کند حقیقت این است که این پیامک ربطی به قطعی و برنامه ریزی آب در تهران ندارد. از سال گذشته بروشور اطلاع رسانی فوق بین شهروندان توزیع شده و همچنین با آغاز سال جدید از طریق پیامک به شهروندان اطلاع رسانی شده است.

ماجرا از این قرار است که تمامی ساختمان ها باید بر اساس اعلام مبحث 16 قانون مقررات ملی ساختمان، پمپ و مخازن را تجهیز کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی از ساختمان ها تنها از پمپ برای کاهش فشار آب استفاده می کنند که نه تنها حقوق سایر همسایگان را تضییع می کند و حداکثر ظرفیت آب خیابان و محله را به سمت ساختمان شما هدایت می کند، بلکه تخلف محسوب می شود. زیرا نصب پمپ بعد از کنتور آب غیر قانونی است. بنابراین شهروندان با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدامات قانونی، فنی و نهادی را برای تثبیت فشار آب انجام داده اند.

لازم به ذکر است با شروع فصل تابستان و استفاده از کولر آبی در روزهای گرم برای جلوگیری از افت فشار آب ساختمان ها پیامک ذخیره آب و قطع آب ارسال شده است. حتما توسط شرکت آبفای تهران تبلیغ خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا