دانستنی ها

این پنج غذا را بخورید تا هوش خود را تقویت کنید

مغز عضوی است که 24 ساعت شبانه روز فعال است، حتی در هنگام خواب. کل سیستم عصبی را تنظیم می کند و سیگنال ها و دستورالعمل ها را از یک قسمت بدن به قسمت دیگر منتقل می کند. بسیاری از غذاهایی که به تقویت حافظه کمک می کنند حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B، چربی های سالم، اسیدهای چرب امگا هستند.

به گزارش مگتو، برخی از بهترین خوراکی هایی که باعث تقویت مغز، حافظه و بهبود سلامت می شوند در زیر آمده است:

میوه ها

میوه های غنی از آنتی اکسیدان مانند توت فرنگی، شاه توت و زغال اخته استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌ها ممکن است کمک کنند: بهبود ارتباط بین سلول‌های مغز، بهبود یادگیری و حافظه با افزایش انعطاف‌پذیری مغز، و جلوگیری یا به تاخیر انداختن زوال شناختی.

غلات کامل

سطوح بالاتر قند خون با کاهش کارایی و فعالیت مغز مرتبط است. برخلاف کربوهیدرات های تصفیه شده، غلات کامل دارای شاخص گلیسمی (قند) پایینی هستند، بنابراین به آرامی در بدن تجزیه می شوند و به تدریج قند را آزاد می کنند و به مغز اجازه می دهند کارآمدتر کار کند.

برخی از جایگزین های سالم برای غلات کامل که برای تحریک ذهن مفید هستند عبارتند از: نان جو دوسر، بلغور جو دوسر، برنج قهوه ای، گندم سیاه، کینوا.

آجیل و دانه ها

درست مانند ماهی های روغنی، مغزها و دانه ها حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان هستند. یکی یکی از بهترین غذاها برای مغز است. این گروه همچنین منبع غنی ویتامین E است که از مغز در برابر استرس اکسیداتیو در دوران پیری محافظت می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف منظم آجیل می تواند خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

گردو بهترین غذا برای مغز است و نسبت به سایر مغزها و دانه ها حاوی سطوح بالاتر آنتی اکسیدان است.

قهوه

کافئین موجود در قهوه به افزایش عملکرد کلی مغز کمک می کند. قهوه همچنین منبع غنی آنتی اکسیدان است [با افزایش سن]از سلامت مغز محافظت می کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مادام العمر قهوه ممکن است خطر زوال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

اما زیاده روی نکنید زیرا کافئین می تواند چرخه خواب شما را مختل کند.

نارنجی

پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی های شناختی و سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول های مغز در برابر آسیب های ناشی از افزایش سن محافظت می کند. علاوه بر این، این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می کند. برخی از منابع غنی ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل، سیب زمینی، انبه، آناناس.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا