اخبار روز سینما

این موضوع در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی لوموند اعلام شد. خداحافظی اصغر فرهادی با فیلمسازی در ایران

اصغر فرهادی در گفت و گو با روزنامه فرانسوی لوموند اعلام کرد که به دلیل محدودیت هایی که در کشور من برای سینما وجود دارد دیگر در ایران فیلم نمی سازد.

به گزارش ریمینو، اصغر فرهادی این روزها خود را برای ساخت فیلم جدیدش در آمریکا آماده می کند. او در گفت و گو با روزنامه فرانسوی لوموند از تصمیم جدید خود برای خداحافظی از سینما در ایران صحبت کرد.

اصغر فرهادی از سانسور به عنوان از دست دادن خلاقیت یاد کرد و گفت: من همیشه سانسور را یک واقعیت وحشتناک می دانستم، البته می توان با سازماندهی یا ابداع اشکال بیان سعی در دور زدن سانسور کرد، اما در نهایت سانسور خلاقیت را تخلیه می کند. و تمام کانال های هنری را مسدود می کند.”

او قهرمان جدیدترین فیلم اصغر فرهادی در ایران است که در سال ۱۳۹۸ در شیراز فیلمبرداری شده است.

او از وجود سانسور در سینمای ایران گلایه می کند: «بیش از چهل سال است که هنرمندان ایرانی با وجود سرکوب و سانسور آثار خود را خلق می کنند، اما از سال گذشته تولید آثار در ایران به ویژه در حوزه سینما آغاز شد. با توجه به محدودیت های حجاب در سینمای ایران، دیگر در کشورم فیلم نمی سازم.

فرهادی نسبت به تغییر وضعیت مردم ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: با دیدن این نسل جدید، این جوانان و نوجوانانی که شجاعت نامحدودی دارند و علاوه بر بصیرت، از آگاهی و اطلاعاتی برخوردارند که در تاریخ ایران بی سابقه است. ، بیش از هر زمان دیگری درباره آینده “من به ایران خوشبین هستم.”

وی در پایان این مناظره توضیح داد: در کوتاه مدت اوضاع روز به روز بدتر می شود اما مطمئنم در بلندمدت همه متوجه غنای فرهنگ و تمدن ایران خواهند شد.این نسل جوان که فردا ایران را می‌سازد، شما دانش زیادی دارید و می‌دانید چه می‌خواهید، در حالی که نسل قبل فقط می‌دانست چه چیزی نمی‌خواهد.

آخرین ساخته اصغر فرهادی در ایران «قهرمان» بود که در سال 1398 در شیراز آن را کارگردانی کرد.این فیلم در سال 1400 اکران شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا