آشپزی

طرز تهیه سیب زمینی خاص با چاشنی سس بوفالو !

ترکیب سیب زمینی سرخ شده در فر همراه با کره یک روش عالی برای درست کردن سیب زمینی بسیار خوشمزه است که همراه با سس بوفالو طعم بسیار متفاوتی دارد.

امروزه فست فود در تمام دنیا جایگاه ویژه ای دارد به طوری که ذائقه بسیاری از مردم از غذاهای سنتی به غذاهای مدرن یا به اصطلاح فست فود تغییر کرده است. ویژگی مهم فست فودها صرف نظر از طعم لذیذشان، زمان کوتاهی است که برای تهیه آنها صرف می شود. سیب زمینی تنها فست فود بی نظیری است که هیچ کس با آن مخالفتی ندارد.

به سختی می توانید فردی را پیدا کنید که سیب زمینی سرخ کرده، تنوری یا هر شکلی از سیب زمینی را دوست نداشته باشد. این هدیه خداوند به قدری خوشمزه و پرطرفدار است که طرز تهیه آن نیز متفاوت است. سیب زمینی سرخ شده، تنوری، پنیر، سیب زمینی با سس قارچ، پوره سیب زمینی و… روش های مختلفی برای پخت این غذای سیب زمینی وجود دارد. امروز در این مقاله می خواهیم بهترین و متفاوت ترین روش تهیه سیب زمینی را به شما نشان دهیم تا پس از خوردن آن همه روش های قبلی را دور بریزید. پس وقت خود را هدر ندهید و با آموزش طرز تهیه این سیب زمینی خوشمزه و سس محبوب و جذاب گاومیش همراه ما باشید.

این سیب زمینی خاص هیچ ربطی به سس بوفالو ندارد

مواد لازم

سیب زمینی: 1 کیلوگرم
سیر: 3 حبه
کره (در دمای اتاق): 250 گرم
پوست لیمو (پوست لیمو): 1 قاشق غذاخوری
پودر رزماری: 1 قاشق غذاخوری
سس فلفل قرمز تایلندی: 1 فنجان
سس مایونز: یک فنجان و یک چهارم
سس گلوریا قرمز: دو سوم فنجان
آب لیمو: 2 قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار لازم

این سیب زمینی خاص هیچ ربطی به سس بوفالو ندارد

طرز تهیه

برای تهیه این سیب زمینی تنوری خوشمزه ابتدا باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید. بعد از پوست کندن، سیب زمینی را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. اگر سیب زمینی خیلی بزرگ است، آن را به قطعات بیشتری برش دهید. در مرحله بعد سیب زمینی ها را داخل قابلمه بریزید و روی آن ها را با آب سرد بپوشانید. مقداری نمک و حبه سیر در قابلمه بریزید. درب قابلمه را ببندید و روی اجاق بگذارید تا سیب زمینی ها پخته و نیم پز شوند. سیب زمینی های پخته شده را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

در مرحله بعد کره ای که به دمای محیط رسیده را روی سینی فر قرار دهید و یکی دو دقیقه در فر بگذارید تا کره کاملا ذوب شود. حالا سیب زمینی های نیم پز را در سینی فر و کره ذوب شده بریزید و دوباره سینی را در فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 تا 40 دقیقه قرار دهید تا سیب زمینی ها کاملا قرمز و طلایی شوند.

در حالی که سیب زمینی ها در فر هستند سس بوفالو را آماده کنید. ابتدا سس فلفلی تایلندی را در ظرفی بریزید و سپس سس مایونز، آبلیمو، سس گلوریا قرمز و کمی نمک را اضافه کنید، خوب هم بزنید و سس را رزرو کنید تا طعم ها با هم جمع شوند. پوست لیمو را با پودر رزماری مخلوط کرده و کنار بگذارید.

وقتی سیب زمینی ها کاملا قرمز و طلایی شدند، از سینی فر خارج کرده و در آبکش بریزید تا کره سیب زمینی اضافی آب آن گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را در یک بشقاب عمیق بریزید و مخلوط خوشمزه لیمو و رزماری را روی سیب زمینی ها بپاشید. ظرف را خوب تکان دهید تا تمام تکه های سیب زمینی با مخلوط رزماری و پوست لیمو مزه دار شود. حالا سیب زمینی شیرین خوشمزه را در ظرف سرو بریزید و با سس گاومیش بخورید، لذت ببرید. مراقب انگشتان خود باشید!

این سیب زمینی خاص هیچ ربطی به سس بوفالو ندارد

نکات مهم

1- برای تهیه این سیب زمینی بهتر است از سیب زمینی های خیلی درشت استفاده نکنید.
۲- پوست لیمو ترش رنده پوست لیمو است. در نظر داشته باشید که هنگام رنده کردن پوست لیمو فقط قسمت رنگی آن را رنده کنید و وقتی به قسمت سفید رسیدید دیگر رنده نکنید زیرا پوست سفید لیمو تلخ است و سس شما را تلخ می کند.
3- طعم خاص این سیب زمینی به دلیل طرز خاص تهیه آن با کره در فر است. پس اگر به غذاهای چرب اعتقاد ندارید از درست کردن این مدل سیب زمینی خودداری کنید، هرچند ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا