دانستنی ها

تاثیر شگفت انگیز کاهش وزن بر روی دیابت! / با رعایت رژیم غذایی مصرف گلوکزتان را به حالت طبیعی بر گردانید!

دیابت به جرئت یکی از سخت ترین بیماری‌هایی است که زندگی طبیعی را برای فرد مختل می‌کند. در تحقیقی که به تازگی صورت گرفته است پروفسور روی تیلور تاثیر رژیم غذایی بر دیابت گفته است.

اگر بیماران دیابتی رژیم غذایی کم کالری داشته باشند و پس از کاهش وزن به وزن خود توجهی نکنند، دیابت نوع 2 تا 10 سال بازگشت دارد.

افراد مبتلا به دیابت به دلیل کاهش چربی در کبد، تنها پس از هفت روز از پیروی از این رژیم، می توانند حساسیت به انسولین خود را به حالت عادی برگردانند. پس از هشت هفته، میزان چربی پانکراس در شرکت کنندگان در این مطالعه کاهش یافت و ترشح انسولین و کنترل گلوکز به سطح طبیعی بازگشت.

پروفسور روی تیلور که بیش از 40 سال در مورد دیابت مطالعه کرده است، یافته های زیر را در انجمن اروپایی مطالعه دیابت ارائه کرد:

خوردن بیش از حد باعث تجمع چربی اضافی در کبد می شود، بنابراین کبد به انسولین پاسخ ضعیفی می دهد و گلوکز (قند) بیش از حد تولید می کند.

گلوکز اضافی به صورت لیپید در ماهیچه ها یا سلول های چربی ذخیره می شود که به عنوان بافت چربی نیز شناخته می شود.

چربی اضافی از کبد به پانکراس می رسد و در نتیجه سلول های پانکراس نمی توانند انسولین تولید کنند.

وی می گوید: این شرایط را می توان با رژیم غذایی معکوس کرد، زیرا به محض از بین رفتن یک گرم چربی از لوزالمعده، تولید انسولین می تواند به حالت عادی برگردد و دیابت نوع 2 معکوس شود.

تیلور خاطرنشان کرد که غلبه بر دیابت با رژیم غذایی کم کالری ممکن است تا 10 سال پس از شروع بیماری امکان پذیر باشد.

این محقق گفت: «خبر خوب برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 این است که نتایج تحقیقات ما نشان می‌دهد که حتی اگر به مدت 10 سال به این بیماری مبتلا بوده‌اید، احتمالاً می‌توانید با خارج کردن آن مقدار کمی از چربی از پانکراس،این وضعیت را معکوس کنید. در حال حاضر این کار تنها با کاهش وزن قابل توجه امکان پذیر است.

نتایج مطالعات گذشته همچنین نشان می‌دهد که در صورت کاهش شدید مصرف غذا با رژیم غذایی بسیار کم کالری (VLCD) می‌توان تمام این ناهنجاری‌ها را از بین برد. رژیم غذایی بسیار کم کالری نوعی رژیم غذایی با 800 کالری یا کمتر زیر نظر یک متخصص است. در این رژیم کم کالری، غذاهای معمولی با غذاهای کم کالری جایگزین می شوند.

نتایج این مطالعه نشان داد تا زمانی که دیابتی ها به کاهش وزن خود ادامه دهند، متابولیسم پس از کاهش وزن به حالت عادی باز می گردد.

پروفسور تیلور توضیح داد: با کمال تعجب، مشخص شد که رژیم غذایی طراحی شده به عنوان یک ابزار آزمایشی در واقع مورد پسند شرکت کنندگان تحقیق قرار گرفته است. در بیشتر افراد، این رژیم نه با گرسنگی و خستگی، بلکه با افزایش سریع سلامت همراه بود.

رویکرد “یک و دو” مورد استفاده در این تحقیق به عنوان یک برنامه دو مرحله ای توصیف شد. مرحله اول دوره کاهش وزن و محدودیت کالری بدون ورزش اضافی است. این یک انتقال با دقت برنامه ریزی شده به فاز دو است. مرحله دوم شامل حفظ وزن طولانی مدت با محدودیت کالری متوسط ​​و افزایش فعالیت بدنی روزانه است.

افراد مبتلا به دیابت که از این روش استفاده می کنند حدود 15 کیلو گرم وزن کم کرده اند و سطح گلوکز آنها برای سال ها در حالت طبیعی باقی مانده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا