سرگرمی

این روحانی ایرانی مورد علاقه جنیفرلوپز است!/ آیا جنیفر قصد مسلمان شدن دارد + فیلم

بازتاب آنلاین، در ادامه با سید محمد جواد قزوینی و خانواده معروفش در عراق و آمریکا آشنا شوید.

معلوم نیست چه کسی در حال مرور لیست زیر جنیفر لوپز بود که با دیدن مشخصات یک روحانی متوجه شد که این خواننده دنبال کننده این روحانی است. سید محمد جواد قزوینی نام دارد. به همین دلیل بسیاری از رسانه ها نوشتند که خانم لوپز به دنبال یک روحانی ایرانی مقیم آمریکا بوده است. درست است که او مقیم آمریکاست، اما می توان درباره ایرانی بودن یا نبودن او صحبت کرد.

اینکه جواد قزوینی در وهله اول ایرانی است دور از ذهن نیست. اول به خاطر خانواده اش و دوم به این دلیل که یک صفحه اینستاگرام به زبان فارسی دارد و خطبه های انگلیسی خود را با زیرنویس فارسی در آنجا منتشر می کند. اگر بخواهیم خیلی به عقب برگردیم و شجره نامه این روحانی را پیدا کنیم، بله; او ایرانی است و اهل قزوین است. اما ایرانی بودن آن به چه دورانی باز می گردد؟ اواخر قرن 18! در آن زمان سید محمد باقر قزوینی که استاد و استاد محمدعلی میرزا دولتشاه (شاهزاده ایرانی عصر قاجار) بود، در سال 1771 از قزوین به نجف مهاجرت کرد و چند سال بعد به کربلا رفت و در آنجا ساکن شد. الان خانواده قزوینی یکی آنها یکی از مشهورترین روحانیون شیعه عراق هستند. با روی کار آمدن رژیم بعث، خاندان قزوینی از جمله علمایی بودند که سعی در تربیت توده‌ها برای مبارزه با آن رژیم داشتند. رژیم صدام پس از چندین سال خانواده قزوینی را تهدیدی ایدئولوژیک دانست و آیت الله سید محمد صادق قزوینی را دستگیر و زندانی کرد. چند هفته پس از فروپاشی این رژیم، خانواده قزوینی اسنادی پیدا کردند که مرگ او در زندان های صدام را تایید می کرد. در آن زمان عفو ​​بین الملل او را مسن ترین زندانی سیاسی جهان معرفی کرد. یکی یکی دیگر از افراد مشهور این خاندان سید حسن قزوینی داماد سید محمد شیرازی (از شیعیان متوفی قم) است که در حال حاضر امام جماعت مرکز اسلامی آمریکا در دیاربورن این مسجد است. بزرگترین مسجد در آمریکای شمالی حسن قزوینی در اوایل انقلاب وارد ایران شد و تحصیلات حوزوی خود را در قم به پایان رساند.

در حال حاضر بسیاری از اعضای این خانواده در آمریکا زندگی می کنند و از بنیانگذاران مراکز اسلامی در ایالت های مختلف این کشور هستند. یکی از جمله سید محمد جواد قزوینی. او از نسل هفتم خاندان قزوینی است. پدرش علی قزوینی و پدربزرگش مرتضی قزوینی است. آیت الله سید مرتضی قزوینی مجتهد و مرجع دینی جاری در کربلا و امام جماعت حرم امام حسین(ع) است. او سابقه تبعید و زندگی در ایران، کویت و آمریکا را نیز داشت.

تحصیل در ایران

جواد قزوینی یک مسلمان آمریکایی عراقی الاصل است اما به زبان فارسی نیز مسلط است. چرا؟ زیرا در سال 1385 برای ادامه تحصیل در علوم حوزوی به قم مهاجرت کرد و مدت نامحدودی در ایران ماند. وی از شاگردان فقیهان آیت الله شیخ محسن وحید خراسانی و آیت الله سیدعلی بود. البته قزوینی پیش از مهاجرت به قم، تحصیلات دینی خود را از 16 سالگی در کالیفرنیا آغاز کرده بود. پس از کالیفرنیا به فلوریدا رفت و در سال 2003 یک موسسه علوم دینی به نام الصادق را در این ایالت راه اندازی کرد. این روحانی اکنون در تگزاس زندگی می کند و از سال 2010 سازمان “مسلمان آمریکایی” را راه اندازی کرده است که یک گروه خیریه برای کمک به کودکان بی سرپرست است. جواد قزوینی به عنوان یکی او یکی از بانفوذترین روحانیون در جامعه مسلمانان آمریکاست. مثلاً در ویدئوهای کوتاهی که از خطبه های خود در اینستاگرام منتشر می کند، از ثواب نگهداری از حیوانات خانگی یا ترنس بودن در اسلام می گوید. وی درباره نگهداری از حیوانات خانگی در دین مبین اسلام می گوید: حیوانات خانگی شما هر روز تسبیح می گویند. می گویند خدایا این شخص مواظب من است و توهم مراقب او و خانواده اش باش. از همین رو یکی یکی از کارهای خوب مادام العمر داشتن حیوان خانگی است.»

او در اینستاگرام آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله علوی بروجردی و چند مداح معروف ایرانی مانند مجید بنی فاطمه را دنبال می‌کند. صفحه انگلیسی او 254000 فالوور دارد و به غیر از صفحه انگلیسی و فارسی، مطالب خود را به زبان فرانسه نیز در صفحه ای جداگانه به اشتراک می گذارد. این روحانی در یوتیوب نیز فعال است و نسخه کامل خطبه های خود را برای 21 هزار دنبال کننده منتشر می کند.

جواد قزوینی برای پایان سال جاری یک تور زیارتی 22 روزه در نظر گرفته است که بازدید از شهرهای زیارتی ایران در این تور گنجانده شده است. اقامت 4 شب مکه مکرمه، 3 شب مدینه، 2 شب کاظمین، 4 شب کربلا، 2 شب نجف، 3 شب در مشهد و 2 شب در قم از برنامه های این تور زیارتی است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا