اخبار روز

این خواص به نقره داغ تبدیل می شود.


فرشید ایلاتی، کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن مشاوران املاک و تشدید نظارت بر فعالیت آنها برنامه های بسیار خوبی را در دستور کار دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن برای مشاوران املاک و مستغلات و تشدید نظارت بر فعالیت آنها برنامه ریزی شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ وی ادامه داد: اگر بنگاه معاملات ملکی به اصرار مالک یا به هر دلیل دیگری قراردادی را بیش از حدود مقرر تعدیل کند، هم مالک و هم مشاور املاک جریمه می شوند.

ایلاتی تصریح کرد: بر اساس قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن، مستاجر حداکثر تا 5 سال امکان رجوع به دادگاه را دارد و به ازای مبلغ غیرقانونی دریافتی از مستاجر، قیمت روز به حساب مستاجر تعلق می گیرد. مالک بر اساس این قانون مالک تا 10 برابر مبلغ اضافی دریافتی جریمه می شود.

این کارشناس سیاست مسکن گفت: در صورت تخلف، برای بار اول به مشاور املاک تذکر داده می شود، برای بار دوم پروانه مشاور شدن به مدت 6 ماه تعلیق می شود، پروانه مشاور املاک خواهد بود. تعلیق برای بار سوم و پروانه مشاور املاک برای چهارمین بار لغو می شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا