اخبار روز سینما

این خانه زیبا، متعلق به استاد شجریان، همه را مدهوش خود می کند!/ عکس

استاد محمدرضا شجریان زاده ی 1 مهر 1319 در مشهد است. بنا به گفته خود او، در سن ۵ سالگی در گوشه دنج کودکانه‌اش آواز سر می داد.

در تاریخ پانزدهم بهمن ماه 1326 به مدرسه می رود و در سال دوم ابتدایی به آموزش تلاوت قرآن‌کریم در حضور پدرشان مشغول می شوند. در سن 9 سالگی قراعت قرآن را شروع می‌کند و در سن 10 سالگی این کار را  در میتینگ‌ها و اجتماعات سیاسی مربوط به همان دوران ادامه می‌دهد.

در سال 1331 برای اولین بار صدایش از رادیو خراسان منتشر می‌شود. یک سال بعد او لقب شاگرد نمونه را در میان دانش آموزان مشهدی کسب می‌کند و بعد در دبیرستانی به نام شاه رضا به تحصیل ادامه می دهد.

استاد شجریان در سال 1336 به دانشسرای مقدماتی در مشهد روانه می شود ودر همان سال برای اولین بار به یک استاد موسیقی به اسم جوان ‌معرفی می‌شود. دنبال کردن پرتلاش آواز باعث می‌شود تا در سال 1338 او به اجرای آوازهایی بدون استفاده از ساز  و همچنین تلاوت قرآن برای رادیو خراسان مشغول شود. سال 1339 استاد شجریان دیپلم دانشسرای عالی را کسب می کند و در آموزش و پرورش مشغول به کار میشود و همچنین با سنتور آشنایی پیدا می کند.

استاد محمدرضا شجریان در سال ۱۳۴۰ با خانم فرخنده گل افشان اهل قوچان ازدواج می‌کند. آنها در زندگی مشترک خود صاحب 3 دختر و 1پسر به نام همایون می شوند.

او از سال 1368 با گروه پیرنیاکان و عندلیبی در آمریکا و اروپا کنسرت برگزار می کند. این گروه در سال 69 و به علت زلزله رودبار چند کنسرت‌ برای گردآوری کمک های مردم سراسر جهان در اروپا و آمریکا برگزار می کند.

سرانجام آقای محمدرضا شجریان در تماس ویدیویی برای تبریک سال جدید 1395 با شمایلی متفاوت و موهای خیلی کوتاه جلوی دوربین می آید. بعضی سایت‌ها میگفتند اومبتلا به بیماری سرطان شده است.

با نهایت تاسف استاد محمدرضا شجریان 17مهر ماه بعد از 4 سال تحمل بیماری سرطان در بیمارستان جم دار فانی را وداع گفت.

در ادامه تصویری از منزل زیبای استاد شجریان در گلمکان استان خراسان آمده است.

این خانه زیبا، متعلق به استاد شجریان، همه را مدهوش خود می کند!/ عکس

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا