دانستنی ها

کدام افراد حتما باید از ویتامین D استفاده کنند

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مکمل های ویتامین D ممکن است خطر حمله قلبی و سایر بیماری های قلبی را در افراد بالای 60 سال کاهش دهد.

راشل نیل، محقق ارشد موسسه تحقیقات پزشکی QIMR استرالیا، گفت: «نتایج ما نشان می دهد که تحقیقات بیشتر در مورد مزایای بالقوه ویتامین D در حوادث قلبی عروقی، به ویژه در افرادی که در معرض خطر بالاتر این رویداد هستند، ضروری است. ”

نیل افزود: شواهد سودمندی برای افرادی که استاتین های کاهش دهنده کلسترول یا سایر داروهای قلبی مصرف می کردند قوی تر بود.

او گفت: «این کارآزمایی شواهدی را نشان داد که افرادی که داروهایی برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی یا کلسترول بالا مصرف می‌کنند، سود می‌برند و ویتامین D نرخ حمله قلبی را کاهش می‌دهد.»

وی افزود: با این حال یافته ها قطعی نیست، به طور کلی ویتامین D از نظر آماری تاثیر معنی داری بر حوادث قلبی عروقی مهم مانند سکته مغزی، سکته قلبی [حمله قلبی]یا درمان عروق مسدود شده در قلب ندارد

نیل می‌گوید: «بعید است که دوز متوسط ​​ویتامین D مضر باشد. افرادی که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند، اما باید این کار را با مشورت پزشک خود انجام دهند.

برای این مطالعه، محققان به طور تصادفی 60000 واحد بین المللی ویتامین D یا دارونما را به مدت پنج سال به بیش از 21000 مرد و زن 60 تا 84 ساله دادند.

محققان دریافتند که میزان حوادث قلبی عروقی در افرادی که ویتامین D مصرف می‌کنند 9 درصد کمتر از افرادی است که دارونما مصرف می‌کنند.

میزان حمله قلبی در افرادی که ویتامین D مصرف می کردند 19 درصد کمتر بود. با این حال، تفاوتی در میزان سکته مغزی در هر دو گروه مشاهده نشد.

به نظر می رسد اثر ویتامین D در افرادی که از استاتین ها یا سایر داروهای قلبی عروقی استفاده می کنند قوی تر است، اما این یافته از نظر آماری معنی دار نبود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا