اخبار روز

چه افرادی از سیستم یکپارچه خودرو حذف شده اند؟!

به گفته پی ام آپ، با پایان یافتن مهلت متقاضیان افتتاح حساب نیابتی برای ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو، از 12 خرداد، متقاضیان می توانند برای انتخاب به سامانه یکپارچه خودرو مراجعه کنند. ماشین اقدام کند

در این مرحله فقط متقاضیان واجد شرایط که موجودی در حساب نیابتی خود را تکمیل کرده باشند می توانند از روز سه شنبه مورخ 03/03/1402 لغایت جمعه 10/3/1302 جهت قرار گرفتن در لیست انتظار خودروهای داخلی نسبت به ثبت نام اولیه اقدام نمایند.

* میزان اعتبار مذکور از لحظه ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت های تخصیص باید در حساب نمایندگی متقاضی مسدود باشد و قابل برداشت نمی باشد. ابطال حساب نیابتی یا برداشت وجه توسط متقاضی در این مدت به منزله انصراف از طرح بوده و از لیست انتظار حذف خواهد شد.

* ثبت نام متقاضیانی که قبلا در لیست انتظار طرح اول سامانه یکپارچه و خودروهای وارداتی قرار گرفته اند، امکان پذیر نیست، مگر اینکه قبل از تاریخ 20/02/1302 انصراف خود را در سامانه های مربوطه ثبت کنند.

*ثبت نام مرحله اول در لیست انتظار هیچگونه حقی برای متقاضی دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد خودروساز صرفا بر اساس تایید خودروساز مبنی بر ثبت نام در لیست انتظار مرحله سوم اجرای پروژه شکل می گیرد. .

تبصره 5: تخصیص خودروها در این مرحله بر اساس اولویت انتخابی مشتری و رتبه اولیه در سامانه انجام می شود.

تبصره 6: متقاضیان علاوه بر داشتن حساب نیابتی با اعتبار مورد نیاز، باید کلیه شرایط متقاضی را دارا باشند و چنانچه در هر مرحله تا زمانی که خودروساز ثبت نام را تایید نکند، مشخص شود که متقاضی شرایط لازم برای ثبت نام را ندارد. ثبت نام، ثبت نام شما لغو خواهد شد.

شرایط عمومی مقرر در ماده 4 دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای تور توسط شورای رقابت:

1. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو 18 سال می باشد.

2. داشتن گواهینامه رانندگی معتبر (با تاریخ انقضا) برای متقاضیان خرید خودرو الزامی است.

3. متقاضیانی که در طی 48 ماه گذشته در شرکت ها کار کرده اند ایران خودرو و سایپا و طی 24 ماه گذشته از سایر شرکت های خودروسازی در خصوص ثبت یا صدور فاکتور (کلیه روش های فروش سامانه خودروسازان، مبادله کالا و…) اقدام کرده اند، امکان ثبت نام و خرید خودرو را ندارند.

4. متقاضیان دارای پلاک فعال نمی توانند نسبت به ثبت نام و خرید خودرو اقدام کنند.

5. نقاط انتقال و حقوق با توجه به خرید خودرو از اشخاص حقیقی (حتی وکالتی) و فروش محموله های خودرو به صورت وکالتی ممنوع می باشد.

6. در غیر این صورت امکان فروش خودروی خریداری شده وجود ندارد.

7. شرکت های خودروسازی موظفند اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از انتقال سند حداقل به مدت یک سال از جمله رهن سند خودرو اتخاذ و اجرا کنند.

8. امکان ثبت نام و خرید خودرو برای اشخاص حقوقی وجود ندارد.

9. در صورتی که در هر یک از مراحل و مراحل ثبت نام مشخص شود متقاضی فاقد شرایط ثبت نام می باشد، ثبت نام آنان ناقص تلقی و واریزی عودت داده می شود (بدون پرداخت سود مشارکت و …).

10. در صورت هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو طبق شرایط قرارداد، جبران تاخیر در تحویل طبق مقررات اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و اطلاعیه های مربوطه که متعاقباً از طریق بخشنامه های فروش اعلام خواهد شد پرداخت خواهد شد.

11. سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه های صادره از سوی شرکت های خودروسازی و قراردادی که با مشتریان منعقد می کنند خواهد بود.

12. متقاضی باید فقط یک حساب پروکسی ایجاد کند در غیر این صورت مسئولیت موضوع به عهده متقاضی می باشد.

13. تا تاریخ 20/02/1302 در اولویت اعلام شده اولین طرح تلفیقی خودروهای داخلی و وارداتی قرار نگرفته و یا از طرح مذکور خارج نشوند.

14. هر کد ملی می تواند از تمامی شرکت های خودروسازی یک وسیله نقلیه خریداری کند.

15. طرح عادی شامل کلیه افراد دارای ویژگی های فوق می باشد و طرح حمایتی خانواده و جوانان جمعیت فقط برای مادران واجد شرایط قانون حمایت می باشد. خانواده و جوانان جمعیت که به تایید سازمان ثبت احوال کشور می رسد و مسئولیت اشتباه در انتخاب طرح به عهده متقاضی می باشد.

16. ثبت نام کنندگان باید شماره همراه ثبت شده با نام خود را در سامانه اعلام کنند در غیر این صورت مسئولیت عدم تطابق شماره همراه و کد کشور بر عهده شخص ثبت نام کننده می باشد.

مرحله دوم: زمان فروش هر محصول خاص را برنامه ریزی و اعلام کنید

پس از تعیین وقت، لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه بر اساس برنامه زمانبندی تولید اعلام شده توسط خودروسازان ملی زمان تحویل خودرو مورد نظر به متقاضی در سامانه اعلام می شود.

تبصره 1- جدول زمانبندی بر اساس لیست انتظار (لیست انتظار هر محصول) در خرداد 1402 و در سامانه https://www.esalecar.ir اعلام خواهد شد.

تبصره 2- قرار گرفتن متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمان بندی اعلام شده، برای خودروساز تعهدی برای تحویل خودرو ایجاد نمی کند و این تعهد صرفاً پس از اتمام مرحله سوم و بر اساس نتیجه فروش تشکیل می شود. قرارداد بین متقاضی و خودروساز و بر اساس مفاد قرارداد منعقده.

تبصره 3- متقاضی می تواند در این مرحله و پس از اعلام نتایج جدول زمان بندی، نسبت به برداشت اعتبار از حساب عامل اقدام نماید و در صورت تمایل واجد شرایط به تحویل خودرو بر اساس زمان بندی اعلام شده در این مرحله، اقدام نماید. برای تایید ثبت نام نام باید بر اساس تماس خودروساز عمل کند و پرداخت را به حساب خودروساز و بر اساس قیمت روز انجام دهد یا در صورت حذف از لیست انتظار خودروی مورد نظر. پس از نتایج زمان بندی تبلیغات

مرحله سوم: تایید ثبت نام متقاضیان بر اساس تماس شرکت سازنده خودرو

در این مرحله خودروساز موظف است پس از اعلام زمان بندی به متقاضیان و تشکیل لیست انتظار برای هر محصول، هرگونه فراخوانی برای طرح های فروش خودرو طبق برنامه زمان بندی و صف ها اعلام کند. بنابراین به مرور زمان بر اساس لیست اولویت های ذکر شده برای هر محصول، خودروسازان نسبت به ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر اساس قیمت روز خودرو تماس گرفته و نهایی می شوند.

تبصره 1- تایید ثبت نام خودروسازان در این طرح بر اساس لیست قیمت روز طبق مقررات بازار خودرو شورا. صلاحیت است.

تبصره 2- چنانچه طی تماس مشتری در زمان تحویل کالا یا ثبت نام نهایی مشخص شود که مشتری از شرایط متقاضی مندرج در آگهی تخطی کرده یا در این مدت از سایر خودروسازان کشوری خودرو خریداری کرده است، ثبت نام در این طرح نیز به همین صورت در نظر گرفته شده است.

ذکر این نکته ضروری است که اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح طبق ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و پروژه مالیات در تعطیلات زمینه به نهادهای مربوطه تحویل داده می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا