دانستنی ها

دندان های زرد؛ راه حلی ساده برای جلوگیری از آن

هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه داغ در صبح نیست. شما نمی توانید انرژی خود را افزایش دهید و از آن لذت ببرید. اما از طرفی در نهایت دندان های شما را تیره و تغییر رنگ می دهد. در این مقاله در مورد 5 اشتباه رایج که باعث زرد شدن دندان ها می شود صحبت خواهیم کرد.

ترک نوشیدنی های گازدار و شیرین برای دندان ها مفید است. با این حال، اگر می خواهید آنها را با آب گازدار جایگزین کنید. باز هم تاثیر منفی خواهد داشت. اسید کربناته موجود در آب گازدار ممکن است آسیب جدی به دندان شما وارد نکند، اما اگر این نوشیدنی طعم دار باشد. از آنجایی که مواد افزودنی موجود در آن اسیدیته بالایی دارند، ممکن است باعث پوسیدگی مینای دندان شوند.

استفاده از سس سویا در آشپزی

اگرچه سس سویا بسیار خوشمزه است و طعم غذا را بهتر می کند. اما به مرور زمان دندان ها را زرد می کند. مانند سایر غذاهای رنگی، سس سویا می تواند دندان های شما را لکه دار کند و اثر سفید کنندگی خمیر دندان را کاهش دهد.

استفاده از نوشیدنی های گرم

هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه داغ در صبح نیست. شما نمی توانید انرژی خود را افزایش دهید و از آن لذت ببرید. اما از طرفی در نهایت دندان های شما را تیره و تغییر رنگ می دهد. چای، قهوه و سایر نوشیدنی های حاوی بسیاری از رنگدانه ها؛ اگر آن را گرم بنوشید، در نهایت لکه هایی روی دندان های خود خواهید داشت. آنها همچنین مینای دندان شما را مستعد لکه شدن می کنند. حتی می تواند باعث ایجاد ترک های کوچک در دندان ها شود و آنها را حساس تر کند.

استفاده از دهانشویه های نادرست و نامناسب

اگر چه استفاده از دهانشویه نفس شما را برای مدت طولانی تازه و خوشبو نگه می دارد. با این حال، استفاده از دهان شویه های حاوی مواد شیمیایی خشن می تواند بر روشنی و سفیدی دندان ها و لبخند شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، دهانشویه های مورد استفاده در درمان بیماری های لثه؛ آنها عمدتا حاوی کلرهگزیدین گلوکونات هستند و می توانند باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها شوند که هرگز بدون نظر و تجویز دندانپزشک از آنها استفاده نکنید.

مسواک زدن سخت

اگرچه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای حفظ سلامت دندان ها و داشتن لبخندی زیبا بسیار مهم است. با این حال، اگر دندان های خود را خیلی سخت مسواک بزنید، ممکن است به مرور زمان این اتفاق بیفتد. مینای دندان شما فرسوده می شود و احتمالاً دندان های شما را حساس تر کرده و خطر پوسیدگی دندان را تا حد زیادی افزایش می دهد.

ننوشیدن آب کافی

هیدراته ماندن؛ این یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای سلامت کلی خود انجام دهید. نوشیدن آب کافی در طول روز می تواند به سلامت دندان ها و سفیدی لبخند شما کمک کند. آب لکه های باقی مانده روی دندان را تمیز می کند و دندان ها را برای مدت طولانی تری سفیدتر می کند.

منبع: سلامت نیوز

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا