اخبار روز

ایلان ماسک تاج گذاری ابر ثروتمندان را بر عهده گرفت!

مشهورترین فرد دنیای فناوری امروز ایلان ماسک، مدیرعامل برخی از شرکت های معروف دنیای فناوری مانند تسلا، اسپیس ایکس و توییتر است. اکثر مردم دنیا، ایلان ماسک را به دلیل ثروت هنگفت و نبوغ عظیم و عجیبش می شناسند و در ذهن اکثر مردم سوالات و ابهامات زیادی درباره این فرد وجود دارد. اما بزرگترین علامت سوالی که می تواند در ذهن همه ایجاد شود این است که دارایی خالص ایلان ماسک چقدر می تواند باشد. این سوال ممکن است برای شما هم سوال باشد. پس ادامه این مقاله خبری گجت را از دست ندهید.

بر اساس برآوردهای بلومبرگ، دارایی خالص ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، حدود 239 میلیارد دلار است. اما ثروت فوق‌العاده این غول فناوری از منابع زیادی به دست می‌آید و منبع ثابتی ندارد. ثروت ماسک از زمان شروع شیوع ویروس کرونا به شدت در نوسان بوده است و او دائما در حال رقابت با میلیاردرهای دیگر دنیای فناوری برای قرار گرفتن در صدر فهرست ثروتمندترین افراد بلومبرگ است.

ارزش خالص ایلان ماسک چگونه رشد کرد؟

ماسک در آفریقای جنوبی به دنیا آمد، بعداً به کانادا نقل مکان کرد و برای کسب مدرک دکترا در دانشگاه استنفورد شروع به تحصیل کرد. اما پس از مدتی بدون تکمیل مدرک تحصیلی خود را رها کرد. اما در نهایت این نابغه تکنولوژی قبل از سی سالگی میلیونر شد. ماسک به همراه برادرش کیمبال Zip2 (وبسایتی که راهنمای سفر به شهر را برای روزنامه‌ها ارائه می‌کرد) تأسیس کرد و آن را در سال 1999 به قیمت 300 میلیون دلار به Compaq فروخت. برخی معتقدند که ماسک که در آن زمان 27 ساله بود، 22 میلیون دلار از این معامله به دست آورد و او را به یکی از ثروتمندترین اعضای خانواده اش تبدیل کرد.

این فقط به سرمایه گذاری های او در دنیای فناوری محدود نمی شود، خانه های ایلان ماسک نیز بسیار ارزشمند هستند. در واقع ایلان ماسک با فروش این خانه ها توانست بخشی از هزینه های لازم برای خرید توییتر را پوشش دهد.

آیا می خواهید بدانید ایلان ماسک چقدر پول دارد؟ این بازی را تجربه کنید

اعداد ذکر شده در این مقاله ممکن است برای درک میزان ثروت و دارایی ایلان ماسک کافی نباشد. علاوه بر این، اگر می خواهید بدانید دقیقا چقدر پول دارد و ثروت ایلان ماسک را چگونه خرج کنید، توصیه می کنیم بازی Donate Elon Musk Money را امتحان کنید. در این بازی دقیقا می توانید ببینید که ثروت ایلان ماسک چگونه می تواند خرج شود.

شریک در X.com

در همان سال، او همچنین شریک استارتاپ بانکداری آنلاین X.com بود که بعداً با پیتر تیل Confinity ادغام شد و پی پال را تأسیس کرد. سپس این شرکت توسط eBay در سال 2002 به مبلغ 1.5 میلیون دلار خریداری شد. ماسک علیرغم برکناری از سمت مدیرعاملی، حدود 165 میلیون دلار از این معامله به دست آورد. به یاد داشته باشید که وقتی می گوییم x.com منظور توییتر امروزی نیست. او این دامنه را در دوران اوج دامنه های دات کام خرید و در سال 2023 به توییتر اختصاص داد.

ایلان ماسک تاج گذاری ابر ثروتمندان را بر عهده گرفت!

در این نمودار می توانید افزایش و کاهش ثروت ایلان ماسک را در چند سال گذشته مشاهده کنید.

همکاری با SpixX و سرمایه گذاری در تسلا به افزایش ثروت ایلان ماسک کمک کرد

ماسک در سال 2002 شرکت SpaceX را تأسیس کرد. او همچنین در سال 2004 سرمایه گذار اصلی و مدیرعامل شرکت خودروهای الکتریکی تسلا شد و توانست ثروت خود را افزایش دهد. در سال 2008، تسلا تقریباً دچار یک بحران مالی بزرگ شد، اما ایلان ماسک اجازه نداد این بحران او را به سمت ورشکستگی سوق دهد و بلافاصله 40 میلیون دلار در شرکت سرمایه گذاری کرد و 40 میلیون دلار دیگر را به عنوان وام به تسلا اهدا کرد. آن را از ورشکستگی قطعی نجات داد. در همان سال، ماسک به پاس تلاش‌هایش برای نجات تسلا، به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب شد.

ایلان ماسک گفت سال 2008 بدترین سال زندگی او بود. علاوه بر مشکلات زندگی شخصی، ماسک به دلیل خطر ورشکستگی تسلا و مشکلاتی که اسپیکس با پرتاب موشک فالکون 1 خود داشت، تحت فشار قرار گرفت. تا سال 2009، او از ثروت شخصی خود برای جبران زیان این دو شرکت استفاده کرد و ثروت ایلان ماسک نسبت به گذشته کاهش یافت.

اما در سال 2010 اتفاقی افتاد که همه چیز را تغییر داد. تسلا امسال وارد بورس شد و ارزش خالص تخمینی ماسک به طور پیوسته افزایش یافت. او در سال 2012 با ثروتی در حدود 2 میلیارد دلار در فهرست میلیاردرهای فوربس قرار گرفت.

ایلان ماسک تاج گذاری ابر ثروتمندان را بر عهده گرفت!

تاسیس استارتاپ The Boring Company و Nauralink

در سال 2016، ماسک با ایجاد شرکتی به نام The Boring Company، کسب و کار حفاری تونل را آغاز کرد. تنها یک سال بعد، او همچنین استارتاپ Neuralink را که قرار بود در زمینه نوروتکنولوژی فعالیت کند، تأسیس کرد و به رشد ثروت او کمک کرد.

با شروع اپیدمی کرونا، ثروت ایلان ماسک افزایش یافت

پس از شروع اپیدمی کرونا، ثروت ایلان ماسک با افزایش سهام تسلا به سرعت رشد کرد. ماسک سال 2020 را با دارایی خالص کمتر از 30 میلیارد دلار آغاز کرد، اما تنها یک سال بعد ثروت او به 170 میلیارد دلار رسید. این نشان می دهد که ثروت او تنها در یک سال بیش از پنج برابر شده است. افزایش ثروت ماسک در نوامبر 2021 به نقطه ای رسید که حدود 340 میلیارد دلار داشت.

او همچنین در اکتبر 2022 سهام توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد و تا اوایل ژوئن سال جاری مدیرعامل آن بود، اما پس از آن استعفا داد. اگرچه بلومبرگ دارایی خالص فعلی ماسک را 239 میلیارد دلار می‌داند، اما فوربس می‌گوید دارایی خالص او 242.4 میلیارد دلار است.

ایلان ماسک تاج گذاری ابر ثروتمندان را بر عهده گرفت!

این نمودار همچنین رشد ثروت ایلان ماسک را در سال های اخیر نشان می دهد.

ثروت ایلان ماسک از کجا می آید؟

بخش بزرگی از ثروت ایلان ماسک مربوط به سهام او در تسلا است. اگرچه او حقوقی از شرکت دریافت نمی‌کند، اما پاداش‌های آتی که ماسک در شرکت دارد، زمانی که تسلا وظایف چالش‌برانگیزی را بر عهده می‌گیرد و چیز جدیدی خلق می‌کند، نصیب او خواهد شد. جالب است بدانید که ماسک دو برابر مارک زاکربرگ ثروتمند است و او را یکی از ثروتمندترین افراد تاریخ می دانند.

هنگامی که تسلا غرامت برنامه ریزی شده برای تصدی 10 ساله ماسک در این شرکت را در سال 2018 اعلام کرد، تسلا گفت: “الون هیچ غرامت تضمین شده ای دریافت نخواهد کرد – بدون حقوق، بدون پاداش نقدی، هیچ سهامی که منحصراً در یک دوره زمانی طولانی واگذار شود.” به جای آن می آید تنها پاداشی که دریافت می کند پاداش 100 درصدی ریسک عملکرد این شرکت در صورت موفقیت است. و تضمینی وجود دارد که ماسک تنها در صورتی پاداش دریافت کند که تسلا و همه سهامدارانش عملکرد فوق العاده ای داشته باشند.

ایلان ماسک تاج گذاری ابر ثروتمندان را بر عهده گرفت!

طبق گزارش بلومبرگ، تقریبا نیمی از دارایی خالص ماسک از سهام تسلا است. در حالی که بیش از 20 درصد از آن از سهام SpaceX می آید. مابقی ثروت او از سهام توییتر، The Boring Company و سایر بدهی ها تامین می شود.

با این حال، این پایان ماجرا نیست و ایلان ماسک می خواهد راه های جدیدی برای افزایش ثروت خود در آینده پیدا کند. اگر گوشی ایلان ماسک وارد مرحله تولید شود، می توان انتظار داشت که این مدل به یکی از پرفروش ترین گوشی های موبایل در جهان تبدیل شود و چند میلیون دلار به درآمد ماسک اضافه کند.

بیشتر بخوانید:

ماسک چگونه با میلیاردرهای دیگر رقابت می کند؟

طبق برآوردهای بلومبرگ، ماسک در حال حاضر ثروتمندترین فرد جهان است، اگرچه او بین رقابت با میلیاردرهای دیگر بر سر این موقعیت و گاهی اوقات مجبور کردن آنها این موقعیت را از او می گیرند. چندی پیش او یک بار دیگر موفق شد ثروتمندترین فرد جهان شود.

ماسک در حال حاضر حدود 38 میلیارد دلار بیشتر از برنارد آرنو، بنیانگذار LVMH که بلومبرگ ثروت او را 201 میلیارد دلار تخمین زده است، دارد. جف بزوس، موسس آمازون با 153 میلیارد دلار، بیل گیتس، موسس مایکروسافت با 137 میلیارد دلار، و لری الیسون، بنیانگذار اوراکل، در رتبه های بعدی قرار دارند.

227323

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا