اخبار روز

ایران در آستانه یک سونامی پیر است. تا سال 1430، 30 درصد از جمعیت پیرتر خواهند شد

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: برآوردهای آماری نشان می دهد که وضعیت سالمندی در کشور با سرعتی سریع در حال بدتر شدن است.

گزارش مطلب مهرمژگان رضازاده روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی و وبینار سالمندی سالم که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم تلاش های فراوانی که در حوزه جوانان انجام شده، حرکت می کنیم. به سمت پیری جمعیت پیش می رود و در سال 1430 30 درصد جمعیت کشور را افراد سالمند تشکیل می دهند، بنابراین نظارت جدی بر زیرساخت های مربوطه ضروری است.

وی ادامه داد: در سال های آینده با معضل سالمندی همجنس گرایان مواجه خواهیم شد و بیشتر سالمندان را زنان تشکیل می دهند بنابراین باید راهکارهای لازم را برای زندگی بهتر برای زنان مسن و فعال پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سند ملی سالمندان در سال 1398 با حضور وزیر تعاون و معاونت رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه ابلاغ و متعاقباً تدوین برنامه عملیاتی آن برای تصویب به رئیس جمهور ارسال شد به دولت و مجلس ابلاغ شد و به دنبال دستورالعمل وزیر تعاون، بازنگری سند ملی سالمندان را از ابتدای سال جاری آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد فرزانگان مصوب شورای ملی سالمندی کشور بازوی توانمند برای اجرای برنامه های پیشگیری و توانمندسازی محسوب می شود و باید مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

رضازاده یادآور شد: یکی یکی از مهمترین برنامه های کشور ایجاد زیرساخت ها و زیرساخت های مناسب برای شهر دوستدار سالمندان است که در صورت اجرایی شدن سند ملی سالمندان محقق می شود و این برنامه در 9 استان کشور در حال اجراست. کشوری که اکثر سالمندان در آن زندگی می کنند، از جمله آذربایجان شرقی.

وی با اشاره به اجرای برنامه های آموزشی از جمله طرح توسعه محله محور و تلاش برای اجرای طرح شهر دوستدار سال تحت عنوان «گردشگری سالمندان» به نمایندگی از کشورمان در مجامع بین المللی، افزود: آیین نامه اجرایی بانک نیات بر اساس دستورالعمل های خودمراقبتی در قالب «ما از مردم پیروی می کنیم».

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا