عمومی

ایران بیانیه دسترسی زنان به پلتفرم های آنلاین را محکوم کرد

شورای حقوق بشر روز سه شنبه در واکنش به بیانیه مشترکی که پنجشنبه گذشته توسط دولت های ایالات متحده، استرالیا، کانادا، شیلی، ایسلند، نیوزلند، جمهوری کره، سوئد و بریتانیا منتشر شد، بیانیه ای صادر کرد.

این شورا گفت: رویکرد سیاسی و ابزاری کشورهای غربی به حقوق بشر، از جمله حقوق زنان و دختران، که تنها با هدف اعمال فشار بر کشورهای مستقل انجام می شود، محکوم به شکست است.

پرس تی وی افزود: طنز تلخی است که وزیر امور خارجه آمریکا و برخی از همتایان غربی وی در بیانیه مشترک مداخله گرانه و با لحنی وقیحانه ضمن ادعای دفاع و حمایت از حقوق زنان، ایران را به نقض حقوق زنان و دختران متهم می کنند. گزارش شده است.

بر اساس این بیانیه، برخی از کشورها به زنان و حقوق آنها تنها به عنوان ابزاری برای دستیابی به منافع و ترجیحات سیاسی خود نگاه می کنند و برداشت نادرست خود از زنان و حقوق زنان را بر سایر ملل و فرهنگ ها تحمیل می کنند.

این دولت ها از قربانی کردن زنان و دختران و زیر پا گذاشتن همه حقوق آنها دریغ نمی کنند.

در این بیانیه تاکید شده است که گزارش ها و تحقیقات متعددی که توسط نهادهای غربی انجام شده نشان می دهد که حقوق زنان و دختران در کشورهای غربی به ویژه آمریکا بیش از سایر نقاط جهان نقض می شود.

بدنه ایرانی تضعیف حیثیت و هویت زنان و تبدیل آنها به ابزار استثمار، خشونت شدید و تبعیض آشکار علیه زنان و دختران، تعداد بسیار بالای زندانیان زن، جدایی اجباری مادران پناهنده از فرزندان و همچنین نگاه تبعیض آمیز و شکنجه زنان و دختران سیاه پوست، رنگین پوست و مهاجر تنها از مصادیق رویکرد دولت های استکباری به این موضوع است.

بهتر است کشورهای غربی اگر واقعاً نگران این موضوع هستند، راهبردهای جدیدی را برای رعایت حقوق زنان و دختران در کشورهای خود اتخاذ کنند.

آمریکا و هشت کشور دیگر در بیانیه مشترک خود مدعی شدند که زنان و دختران ایرانی از زمانی که شورش‌ها پس از مرگ غم‌انگیز مهسا امینی زن ۲۲ ساله در اواسط شهریور آغاز شد، با «خشونت شدید» مواجه هستند.

این سازمان مقامات ایرانی را به ادامه و حتی تشدید سرکوب وحشیانه معترضان، از جمله از طریق استفاده از خشونت مبتنی بر فناوری مبتنی بر فناوری، از زمان وقوع شورش‌ها در کشور متهم کرد و آنچه را که سرکوب خشونت‌آمیز معترضان از جمله سرکوب خشونت‌آمیز خواند، محکوم کرد. در پلتفرم های دیجیتال و از طریق محدودیت های اینترنتی.

سازمان حقوق بشر ایران گفت: ایالات متحده و کشورهای غربی ثابت کرده‌اند که به هیچ وجه به حقوق زنان و دختران در ایران اهمیت نمی‌دهند، زیرا از حملات تروریستی علیه هزاران زن، مرد و کودک ایرانی و همچنین آنها حمایت کامل کرده‌اند. کشتار، به ویژه در جریان جنگ عراق علیه ایران در دهه 1980، زمانی که تحریم های ظالمانه و غیرقانونی با عواقب نامطلوب بر سلامت و رفاه وضع کردند و مانع از حضور زنان و دختران موفق ایرانی در عرصه های ورزشی و علمی جهانی شدند.

آنها در پس اظهارات و اظهارات ریاکارانه خود تنها به دنبال منافع و اهداف سیاسی غیرانسانی و ضد حقوق بشری هستند.

همچنین از کشورهای غربی خواست به جای نمایش سیاسی، تحریم های یکجانبه و ظالمانه علیه زنان، دختران و کودکان را کنار بگذارند.

MNA/PR


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا