دانستنی ها

تجربه پوستی شاداب با مصرف این ویتامین ها!

 

در حالی که سلامت و زیبایی پوست در لیست آرزوی بسیاری از افراد قرار دارد، ژنتیک و هورمون ها نیز نقش مهمی در کیفیت پوست افراد دارند. متخصصان بر این باورند که با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و مصرف ویتامین های مفید می توانید سلامت و زیبایی پوست خود را بهبود بخشید و خبر خوب این است که بسیاری از این مواد به سلامت کلی شما، بهبود وضغیت قلبی، ایمنی، تنوع میکروبیوم و موارد دیگر نیز کمک می‌کند!

به گزارش همشهری آنلاین، یک رژیم غذایی متعادل و متنوع متشکل از غلات کامل، آجیل، چربی های سالم، سبزیجات و میوه ها می تواند مواد مغذی پوست را تامین کند، آب کافی را به پوست برساند و سلول های اپیدرمی را مرطوب کند. سالخورده.

این فواید سلامتی به دلیل سطوح بالای آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین های موجود در این غذاها است. اما اگر قصد دارید روی یک رژیم غذایی خاص برای پوست تمرکز کنید و هیچ شرایط یا محدودیت پزشکی ندارید، این لیست از ریز مغذی‌های دوستدار پوست و بهترین منابع غذایی آنها را در نظر بگیرید:

سلنیوم

این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند استرس اکسیداتیو (عدم تعادل شیمیایی) را در سلول ها به حداقل برساند و با اثرات پیری بر روی پوست مقابله کند. برخی از مطالعات نشان می دهد که سلنیوم در ترکیب با ویتامین E ممکن است به درمان پسوریازیس کمک کند. آجیل، به ویژه فندق، منبع عالی سلنیوم است. تنها چهار وعده مقدار توصیه شده روزانه این ماده مغذی را به شما می دهد.

ویتامین C

شاید شناخته شده ترین ویتامین در جهان ویتامین C باشد، یک آنتی اکسیدان قوی که می تواند از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کند و پوست را مرطوب کند. غذاهای غنی از ویتامین C ممکن است از سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و در نتیجه برای سلامت کلی پوست مفید باشند. میوه های رنگارنگ مانند توت فرنگی و شاه توت، زغال اخته، پرتقال و سبزی های دارای برگ های تیره مانند بروکلی، انبه و جعفری همگی منابع غذایی عالی ویتامین C هستند.

ویتامین E

ویتامین E همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند آسیب اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهد، رشد سلول های جدید پوست را تقویت کند و به طور بالقوه التهاب را کاهش دهد. بادام، آووکادو و فندق، گردو، جوانه گندم، ریحان، دانه های کنجد همگی حاوی سطوح بالایی از ویتامین E هستند.

روی

روی یک ماده معدنی کمیاب است و بدن به مقدار بسیار کمی روی نیاز دارد. روی می تواند از پوست در برابر آسیب نوری ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و در بهبود عملکرد طبیعی غدد چربی در پوست نقش دارد. روی در مغزها، دانه ها، مرغ و غلات کامل یافت می شود که بسیاری از آنها عملکرد روده را نیز بهبود می بخشند.

امگا3 و امگا6

این روغن های سالم می توانند از سلامت کلی پوست شما محافظت کرده و آن را بهبود بخشند. آنها نه تنها از پوست در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند، بلکه شواهدی وجود دارد که می توانند آکنه التهابی را نیز کاهش دهند. اسیدهای چرب امگا در ماهی های چرب مانند سالمون و همچنین دانه های چیا و گردو یافت می شود. این غذاها همچنین فواید ثابت شده ای برای سلامت قلب و به طور بالقوه مغز دارند.

وقتی به فواید این مواد دقت می کنیم، می بینیم که بسیاری از غذاهایی که از سلامت پوست حمایت می کنند، روده ها و قلب را نیز تغذیه می کنند. به عنوان مثال، غلات کامل، کلم بروکلی و مغزها پری بیوتیک هستند و حاوی چربی های مفید برای قلب هستند.

در نهایت، موثرترین درمان های مراقبت از پوست رویکردی جامع دارند. بهبود رژیم غذایی و سبک زندگی در نهایت منجر به بهبود در تمام جنبه های زندگی روزمره ما می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا