اخبار روز سینما

او به عنوان دبیر/مدیر منتخب صباح به برگزاری جشنواره باکیفیت صباح با حضور خزایی امیدوار بود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پی ام آپ مرتضی کوه مسکن: به نظر من نگاه اکثر منتقدان به شرایط سینما در سه سال اخیر یک دیدگاه استاندارد ایده آل است و بر این اساس ارزیابی های ناعادلانه ای انجام می دهند، اما حقیقت این است که وقتی درگیر شرایط سینما می شوند. سینما و موضوعات مختلف آن، بحث تولید، نمایش و نمایش و … شما باید با توجه به همه مسائل ارزیابی و نقد کنید، دیدگاه آرمان گرایانه مانند داشتن شغل شما را به جایی نمی رساند.

مهدی شاه محمدی کارگردان فیلم منتخب جشنواره فجر 42 «مجنون» در بالا اظهار داشت: خروجی نمایش ها و جشنواره های برگزار شده در دوران حکومت محمد خزایی با توجه به بازه زمانی و حجم رویدادهای سیاسی است. وی با بیان اینکه سطح کیفی رویدادهای اجتماعی در حد قابل قبولی بود و نباید خسته شد، گفت: کاری که انجام دادند قابل قبول بود و امتحان سخت را با سربلندی پشت سر گذاشتند.
ترتیب جالبی در بحث تولید و نمایش به وجود آمد که هم فیلم های استراتژیک و هم فیلم های مورد نیاز جامعه یعنی فیلم های سینمای بدنه تولید می شد. بحث رقابت بین سینما و سکوها به دلیل آزادی حرکت بیشتر منصفانه نیست. در حالی که شرایط ایجاد شده توسط تریبون ها در بحث سرگرمی، سینما و سینما رفتن را با همه مزیت هایش تاریک کرده است، با این شرایط پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال گذشته اکران شد. در رقابت سخت، نمایش های خزایی و همکارانشان راه درستی را طی کرده اند.

کارگردان مستند عملیات غیرممکن ادامه داد: در هر جاده ای سختی هایی وجود دارد و وقتی در یک مسابقه فوتبال 4 گل می زنید، زدن 2 گل طبیعی است. در مجموع و با توجه به شرایط کنونی این سه سال، خروجی سینما و حرکت آن مثبت و رو به جلو بوده است و به نظر من با حضور محمد خزاعی به عنوان دبیر جشنواره جشنواره فجر 43، اتفاقی افتاده است. نوعی چابکی در تعدیل هزینه ها، نوعی تغییر سیاست های سینما و جشنواره، شاهد استاندارد شدن آن خواهیم بود.

این کارگردان افزود: محمد خزاعی هم تجربه برگزاری جشنواره صباح و جشنواره هایی مانند مقاومت و کیش را داشت، به یاد می آوریم که او حتی فیلم خود را بر اساس جشنواره صباح که در دهه 30 کارگردانی کرد ساخته بود. . م-، حرفه ای را به خرج دهید. این نشان می دهد که در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور خزاعی بدده بوده است. یکی دوره های استاندارد و باکیفیت جشنواره فجر را شاهد باشیم انشالله با حمایت فیلمسازان مجرب و جوانان با استعداد، سطح کیفی آثار بالاتر خواهد رفت.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا