اخبار روز سینما جهان

اوپنهایمر یا باربی؟ سینماهای دنیا منفجر شدند!/فیلم

پس از مدت‌ها انتظار، دو فیلم موردانتظار باربی (Barbie) و اوپنهایمر (Oppenheimer) اکران شدند.
اما چرا همه علاقه‌مندان به فیلم در دنیا هیجان‌زده شده‌اند؟ در این مقاله به علت جذاب این موضوع می پردازیم.

در فیلم باربی، مارگوت رابی به خوبی به عنوان شخصیت اصلی بازی می‌کند و رایان گاسلینگ در نقش «کن» از او حمایت می‌کند. همانطور که ما انتظار داشتیم، این فیلم رنگارنگ، اصلی و بسیار مورد انتظار است.

فیلم Barbie، در اولین روز اکران خود ۲۲.۳ میلیون دلار فروش داشته است. این عظیم‌ترین فروش روز اول در بین تمام فیلم‌های سال ۲۰۲۳ است و رکورد قبلی با فروش ۱۷.۵ میلیون دلاری در اختیار Guardians of the Galaxy Vol. 3 بوده است.

اوپنهایمر یا باربی؟ سینماهای دنیا منفجر شدند!/فیلم

بازیگران هر فیلم، با توانمندی ها و تاثیرات مثبتی که در ذهن مخاطبین به جا می گذارند، به فیلم رنگ و بوی خاصی می بخشند؛ از همین بابت است که انتخاب بازیگران و ستاره های فیلم باربی، با حساسیت خاصی انجام شده است. بازیگران این فیلم ستارگانی از جمله هلن میرن، ویل فرل و اما مکی هستند. گرتا گرویگ در راس آن قرار دارد، نامزد سه جایزه اسکار پروژه های استثنایی از جمله Lady Bird و Little Women ارائه کرده است ، بنابراین انتظار چیزهای عالی را از این فیلم داریم.

در ارتباط با سریال اوپنهایمر، باید اشاره کنیم کسانی که با داستان فیلم آشنا هستند، می‌دانند که افراد بی شماری برای موفقیت این فیلم، پشت پروژه منهتن حضور دارند و یک تیم کامل از بهترین دانشمندان جهان برای ساخت این فیلم حرفه ای همکاری کردند. سرلشکر لزلی گرووز جونیور، بخش نظامی پروژه را رهبری می کند و با اوپنهایمر برای ایجاد یک بمب اتمی همکاری می کند تا ترس را به دشمنان خود وارد کند و آنها را مغلوب خود سازد و همچنین در ساخت این ابر سلاح جدید از نازی ها جلوتر باشد. بنابراین دیدن این فیلم جذاب، هیجان را برای شما به ارمغان می آورد.

اوپنهایمر یا باربی؟ سینماهای دنیا منفجر شدند!/فیلم

در مورد Oppenheimer، یونیورسال اعلام کرد که ۱۰.۵ میلیون دلار از اولین روز اکران داخلی فیلم کسب کرده است. برای تمام روزهای آخر هفته، انتظار می‌رود تا فیلم باربی در ایالات متحده ۱۰۰ میلیون دلار یا بیشتر فروش داشته باشد و این میزان برای اوپنهایمر حدود ۵۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده است. بودجه باربی ۱۴۰ میلیون دلار گزارش شده است و «کریستوفر نولان» برای ساخت فیلم خود ظاهرا حدود ۱۰۰ میلیون دلار خرج کرده است.

اوپنهایمر یا باربی؟ سینماهای دنیا منفجر شدند!/فیلم

آنها شهری در صحرای نیومکزیکو لوس آلاموس ایجاد می کنند و از اینجا بزرگترین فیزیکدانان زمان را برای توسعه بمب استخدام می کنند. عواملی از قبیل آوردن خانواده‌های این افراد و زندگی در دنیایی ساختگی، همه بینندگان را در موجی از عواطف و احساسات درگیر می کند.

آنچه که به عنوان یک پروژه برای خیر و نجات زندگی آغاز شد، به زودی تغییر می کند و پس از ایجاد بمب، واقعاً سؤالات اخلاقی شروع می شود. آیا باید از آن استفاده کرد؟ چگونه باید از آن استفاده کرد و آیا آنها یک جعبه پاندورا واقعی ساخته اند که اکنون در آن مسابقه برای ایجاد بمب های بزرگتر و انواع گسترده تری است.

واکنش‌های اولیه فیلم طلسم‌کننده بوده و تماشاگران را در شوک احساسی قرار داده است، بنابراین برای قوی‌ترین فیلم امسال آماده باشید. بازیگران فیلم شگفت انگیز هستند و مت دیمون، رابرت داونی جونیور، امیلی بلانت و کنت برانا را شامل می شود. این افراد مثل همیشه در ایفای نقش خود خوش درخشیدند و با اثرگذاری خاص روی مخاطبان، نظر مثبت بینندگان را جلب کردند.

اوپنهایمر یا باربی؟ سینماهای دنیا منفجر شدند!/فیلم

هم اکنون به بررسی و نمرات اوپنهایمر فیلم جدید نولان می پردازیم. همانطور که گفتیم این اثر همزمان با فیلم باربی اکران شد و توانست نمرات بالای اولیه منتقدان را نسبت به باربی دریافت کند. البته مقایسه این دو فیلم به دلیل فضای متفاوت آنها چندان درست نیست و همچنین باید مدت بیشتری از اکران فیلم‌ها بگذرد. در جدول زیر نمرات اوپنهایمر imdb، Rotten Tomatoes و Metacritic را مشاهده می‌کنید.

سایت امتیاز
IMDb 9/10
Rotten Tomatoes 93/100
Metacritic 90/100

از مجموع 60 منتقدی که به این اثر رای داده‌اند، 59 نفر نظری مثبت و تنها یک نفر نظری متوسط داشت.

 

مائده امین الرعایا

مائده امین الرئیا هستم کارشناس محتوا و از جذابیت های یک روز و یا حتی یک ساعت در زندگی برای شما مینویسم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا