اخبار روز

انتقاد تند علم الهادی از تلاش برای بازگرداندن خوانندگان و هنرمندان خارجی به ایران/ آیا عناصر ناپاک و ضد انقلاب باید برای جذب حداکثری به کشور بازگردند؟

به گزارش خبرگزاری مگتو، حجت الاسلام سید احمد علم الهادی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده موعود اشاره کرد. -عملیات صادق و تصریح کرد: امروزه روایت هر جلسه و گردهمایی، صحبت از موفقیت ها و پیامدهای عملیات موعود صحت دارد و به ویژه قابل ذکر است که چه تعداد از این موشک ها به هدف اصابت کرده و چند درصد رهگیری شده است، اما مهمتر از همه اراده قوی، مقتدر و مقتدر نیروهای مسلح ایران بود که اسراییل را ذلیل و دل مسلمانان را شاد کرد که حاکمان آن دست نشانده و دست نشانده و وابستگان نالایق دنیای استکبار بودند.

مانند مهر امام جمعه مشهد در روایتی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح جهانی انجام شد برای ملتی بود که 45 سال در معرض هجمه ها و تحریم های مستمر دشمن بود، اما نه تنها تسلیم نشد، بلکه تسلیم شد. امروز آنها این منطقه را پر از مشکلات کرده اند

لزوم پاسداری از فرهنگ انقلابی در جامعه

وی با تاکید بر لزوم حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم به ویژه در بین جوانان خاطرنشان کرد: آنچه نسل جوان ما باید به آن فکر کند و ابعاد و خاستگاه آن را جستجو کند همین روحیه و فرهنگ انقلابی است. شما که شاهد این دلاوری و اقتدار هستید، امروز آن را لمس می کنید، اما قبلاً دنیا در دفاع مقدس فهمیده بود که ایرانیان حتی اگر با گوشت و پوست باشد، در فتح المبین و خیبر عقب نشینی نمی کنند.

علم الهادی ادامه داد: چند نفر کوته فکر بودند که از همان روزهای اول به امام (ره) گفتند که با چه نیرویی می خواستند علیه شاه عمل کنند که دنیا پشتش بود اما هدف محقق شد. مردم آمدند، این جنبش. آنها را تکمیل کردند و با سینه های خشک با گلوله های داغ روبرو شدند تا کربلایی که ما و شما شنیده ایم دوباره در خیابان های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود. اراده این ملت بر اساس انقلابی است که ریشه در فرهنگ ایمان به خدا دارد. امام بزرگوار در این خط به مردم جهت دادند و اندیشه ای را نهادینه کردند که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون اجرای عهد خالصانه منعکس شده است.

ما نیازمند احیای فرهنگی هستیم

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروز این نگرانی وجود دارد که فرهنگ انقلابی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان توسط دشمن تضعیف نشود و تمرکز بر زرق و برق جریان های مادی است که این فرهنگ ضعیف‌تر می‌شود و سپس این اراده قوی ضعیف‌تر می‌شود.

وی تاکید کرد: نیازمند تغییر و احیای فرهنگی هستیم تا نسل آینده در بستر جهت گیری های انقلابی ملت رشد کند. این تحول باید به طور همزمان توسط ملت و دولت انجام شود. ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در این حوزه است و دولتی که برای حفاظت از فرهنگ بیش از یک قاضی خوب هزینه می دهد.

علم الهادی گفت: اگر کنیز را می بینید و از حضور زنان با حجاب در اطراف حرم گله می کنید، این منطق مشتری مداری است. عزیز من فقط به ما نیست که بگیم بلکه مردم مخصوصاً جوانان متدین ما باید خودشان عمل کنند. از سوی دیگر، دولت محلی باید بیش از یک قاضی باشد و هزینه های اجرای فرهنگ را متحمل شود، زیرا حفاظت از فرهنگ هزینه دارد. نمی شود در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم و همه چیز را در کشور برنامه ریزی کنیم و بعد ببینیم در آخر چقدر پول مانده و صرف فرهنگ می شود.

امام جمعه مشهد گفت: اگر مردم می خواهند گوشه ای بنشینند تماشاگر باشند و بگویند: آقای خطیب جمعه، آقای نیروی انتظامی بیایید این ناهنجاری را درست کنید که نمی شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با مشارکت مردم محقق خواهد شد.

مراقب باشید سخنان رهبر را تکرار یا تحریف نکنید

وی با انتقاد از تحریف سخنان و منطق رهبر معظم انقلاب در عرصه عمل گفت: جای تاسف است که امروز شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح استان هستیم. دستورات قطعی در زمینه مسائل فرهنگی به جای اجرا، مدام تکرار می شود و مسئولان هم مدام همان حرف های رهبری را می گویند. این چیه؟ رهبری از شما می خواهد که عمل کنید، نه تکرار.

علم الهادی افزود: از جنبه دیگر این بحث در مورد جذب حداکثری است یکی این یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری است و به این معناست که همه جنبش‌های حکومتی و تشکل‌های مردمی باید تلاش کنند تا مردم را از جریان‌های سکولار و غیرمذهبی بیرون بکشند و به جمعیت انقلابی بپیوندند. این اساس حرف و عمل است، اما گاهی حرکات ضد ارزشی و نابهنجار در یک برنامه تلویزیونی خاص یا یک نهاد دولتی خاص اجرا می شود که اگر دنبال کنیم به دلیل جذب حداکثری جواب می دهد. کدام جاذبه؟ آیا می خواهید به بهانه پرکردن سبد جمعیت انقلابی، انقلابیون را به ناامیدی بکشانید؟

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: به عنوان مثال تاکید مداوم بر بازگشت عناصر ناپاک، ضد انقلاب و بیگانه یکی از مصادیق تحریف در دوران اخیر است. وقتی می پرسیم می گویند به دلیل جذب حداکثری. عزیزان من، حداکثری که با همراهی این افراد جذب می شود، جذب شما نمی شود، بلکه جذب این افراد می شود. چه منطقی داری؟

وی با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «پس چنان که دستور دادی صراط مستقیم داشته باش و از آنچه می بینی پشیمان نباش، یعنی اگر اراده قوی داشته باشی در طول پایداری خود در مردم، اما مراقب آن باشید. اگر نبودی، این عصیان در برابر نعمتی است که خداوند بصیر به تو داده است و در پیشگاه پروردگار مورد بازخواست قرار می گیرد. این برادران و خواهران عزیزم اساس اعمال ماست. کسانی که مدعی توسعه فرهنگ دینی در برخی جریانات و جریانات مردمی هستند، باید برای توسعه جامعه دینی تلاش کنند. این توسعه ای است که هم بر اساس نهادهای دولتی و هم بر اساس خواست مردم می تواند به اقتدار دوگانه ملت در عرصه های مختلف منجر شود.

۲۷۲۱۱

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا