اخبار روز

انتظار 50 هزار دلار!


به گزارش مانیبان، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه نرخ ارز در کشور تحت تاثیر جریانات روانی است، اظهار کرد: در سایه روانی. جریان ها، انتظارات تورمی شکل می گیرد و این انتظارات نیز عاملی برای افزایش تقاضا و نرخ ارز است.

وی افزود: برخی در ایجاد جنگ روانی متخصص هستند. بنابراین مخالفان حکومت در زمان تنش های سیاسی از ابزار جنگ روانی استفاده می کنند. البته برخی از ذینفعان نیز از افزایش نرخ دلار سود می برند. در نتیجه شرایطی را برای تغییر جهت انتظارات مردم ایجاد می کنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: برخی فضای ملتهب ناشی از بحران های سیاسی منطقه را نشان می دهند، نرخ ارز را افزایش می دهند و دلار می فروشند و بعد که فضا آرام می شود برای پرکردن خود ارز می خرند. جیب ها

و افزود: با حمله به کنسولگری ایران در دمشق، هیاهو و تنش سیاسی در کشور به وجود آمد و تجار از این هیاهوها برای افزایش نرخ دلار سوء استفاده کردند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه نرخ ارز در برخی مواقع به دلیل تغییر واقعیت های اقتصادی یعنی عرضه و تقاضا افزایش می یابد، اظهار داشت: در حال حاضر تغییری در قیمت ارز ایجاد نشده است. دلار از سمت کانال اقتصادی به دلیل اینکه تمامی نیازهای قانونی کشور با نرخ 28500 و تقریبا 40000 تومان از مرکز مبادلات تامین می شود، التهاب ناشی از تنش های سیاسی تنها دلیل افزایش نرخ ارز است.

اسحاق با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار ارز ناپایدار است، گفت: تغییرات در بازار ارز ناشی از تحولات سیاسی است. پس وقتی این فضا آرام شد; نرخ ارز به طور خودکار به محدوده قبلی خود باز می گردد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر شوک سیاسی جدیدی رخ ندهد، احتمالا شرایط اقتصادی کشور به گونه ای خواهد بود که با آرامش فضای منطقه و مشکلات سیاسی، دلار آزاد به منطقه 50 هزار تومانی بازگردد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا