اخبار روز

امام جمعه سابق درگذشت/ دلیل استعفای او در سال گذشته چه بود؟

به گزارش خبرگزاری مگتو، مرحوم ماموستا فخری از سال 1358 تا مهر 1402 امام جمعه جوانرود بود و سال گذشته به دلایل سنی از سمت خود استعفا داد.

به گزارش ایرنا، مراسم تشییع و خاکسپاری استاد فقید ملا احمد فخری امروز پنجشنبه در جوانرود برگزار و در زادگاهش روستای یاری به خاک سپرده می شود.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

معلم ملا احمد فخری فرزند ملا عبدالله متولد 1312 در روستای «یاری» جوانرود است. آن مرحوم علیرغم علاقه شدیدی که به تحصیل داشت، به دلیل مشکلات خانوادگی و منطقه ای تنها در سال 1322 به تحصیل ادامه داد و پس از آن در محضر شیخ محمد سعید و شیخ عطای نقشبندی و حاج ملامحمد زاهد ضیایی از سال 1343 تحصیلات خود را به پایان رساند. اجازه تحصیل در دفتر نماز و تدریس ملا عبدالمجید دولت آبادی و حاج ملا خالد مفتی زاده حاکم شرع کردستان و تا سال 1337 در روستای یاری و از آن تاریخ تا به امروز در شهرستان جوانرود به تدریس دینی پرداخته است. مطالعه و اقامه نماز جمعه. او مسئول این شهر بود.

مرحوم ماموستا فخری نسخه کوچکی در طلاق سه گانه دارد که در دست برخی روحانیون است و حدود هزار خطبه عربی نیز با ترجمه فارسی نوشته است. همچنین دیوان شعری است که به زبان های کردی، فارسی و عربی سروده شده و تخلص شعری او (مهینت بر) است.

ماموستا سید «محمد محمدی» امام جمعه شهرستان جوانرود و ماموستا «محمد محمودی» امام جمعه شهرستان روانسر در پیام های جداگانه ای درگذشت امام جمعه سابق شهرستان جوانرود را تسلیت گفتند.

در متن پیام تسلیت امام جمعه جوانرود آمده است: رحلت عالم ربانی، زاهد و متقی حاج ماموستا ملا احمد فخری امام فقید جمعه شهرستان جوانرود به جامعه اسلامی، همشهریان عزیز، مردم شریف و بخصوص مردم ممتاز شهرستان جوانرود و جامعه روحانیت. به شاگردانش تسلیت می گویم.

در ادامه متن این پیام تسلیت نیز آمده است: شخصیت علمی و عرفانی و خدمات شایسته علمی و سیره عملی این بزرگوار در طول چندین دهه از عمر شریفش و تولید علم به یادگار مانده از ایشان موجب کرامت این عزیز است. روحانی سالیان متمادی در قلعه جمعه امامت شهرستان جوانرود خدمات شایانی انجام داده و همواره عمر شریف خود را در این راه سپری کرده اند.

متن این پیام به این شرح است: اینجانب و هیئت روحانیت و علمای برجسته شهرستان جوانرود درگذشت ایشان را تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان اجر جزیل و برای بازماندگان صبر مسئلت داریم.

معلم «محمد محمودی» امام جمعه شهرستان روانسر نیز با تسلیت روز جمعه درگذشت استاد فخری را تسلیت گفت و در بخشی از آن خاطرنشان کرد: خبر درگذشت استوانه دین، مجاهد عابد و بتقوا، مدرس فقید حاج ملا احمد فخری، امام جمعه فقید شهرستان جوانرود بسیار اندوهگین است. به سمت من برگشت.

این عالم ربانی تمام عمر پربرکت خود را در تعالیم الهی گذراند و اسلام ناب محمدی را ترویج کرد و در راه آرمان های نظام و انقلاب و تقریب و وحدت امت اسلامی گام برداشت. برای مردم منطقه بودند.

در ادامه متن پیام تسلیت امام جمعه روانسر آمده است: اینجانب و شورای معنوی و جامعه روحانیت شهرستان روانسر این ضایعه را به عموم مردم شریف شهرستان جوانرود و منطقه اورامانات و به عموم جامعه اهل سنت استان به ویژه خانواده موزا به مناسبت درگذشت این بزرگوار. از خداوند متعال برای بازماندگان صبر جزیل مسئلت داریم.

ماموستا محمدی همچنین اظهار داشت: شایسته است مردم اورامانات این عالم ربانی را با بدرقه ای باشکوه تا خانه ابدی و همسایه خدا همراهی کنند و از زحمات او بیش از پیش قدردانی کنند.

۲۷۲۱۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا