اخبار روز

امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد.


به گزارش مانیبان، ابراهیم غلام زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، اظهار داشت: متاسفانه با سیاست های اشتباه در بازار صادراتی عراق، باعث از دست دادن این بازار بزرگ مانند کویت و بازارهای جهانی شده ایم. گلف”. عمان نیز تلاش می کند بر اساس قوانین ضد دامپینگ محدودیت هایی را اعمال کند.

وی افزود: با توجه به تفاوت قیمت سیمان داخلی با قیمت سیمان بین المللی که حدود 50 درصد اختلاف دارند، واسطه ها سیمان را به قیمت داخلی خریداری می کنند و با کارت های بازرگانی یکبار مصرف آن را صادر می کنند و این امر باعث آسیب به بازارهای صادراتی سیمان ایران شده است. . .

این تولیدکننده سیمان تصریح کرد: پیش از این صادرات سیمان تنها توسط کارخانه های سیمان مجاز بود که این امر منجر به کنترل بهتر بازارهای صادراتی می شد، اما متاسفانه در یکی در دو سال اخیر این ممنوعیت برداشته شده و در حال حاضر هر کسی می تواند سیمان و کلینکر را به هر قیمتی صادر کند و به قیمت داخلی خرید و صادرات کند.

به گفته وی، متاسفانه عمده فروش ارزان صادراتی در کارخانه های دولتی و نیمه دولتی انجام می شود.

غلام زاده افزود: در این مقطع زمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با ورود به موضوع قیمت صادرات سیمان و کلینکر از ضرر بازارهای صادراتی کشور جلوگیری کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا