اخبار روز

دلیل واقعی و عجیب تعطیلی کارخانه داروگر مشخص شد!

به گزارش پی ام آپ، هادی سبحانیان در نشست خبری امروز با بیان اینکه با توجه به چالش های نظام مالیاتی کشور در سال های اخیر، این سامانه در شرایطی قرار دارد که باید مسیرهای تحولی را در زمینه تخصیص بودجه، مقدمات اسناد و … طی کند، اظهار داشت: .، تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه بیش از 50 درصد بودجه جاری کشور از طریق مالیات تامین می شود و یکی از سیاست های مهم نظام مالیاتی ایفای نقش عدالت محور است از این رو راهکارهای مختلفی را اجرا کرده ایم.

وی ادامه داد: یکی از راهبردهای اصلی این است که سازمان امور مالیاتی بازوی توانمند تولید کشور باشد و به همین دلیل به دنبال برخورد جدی با طبقه واسطه و غیرمولد هستیم که باعث شده فعالیت تولیدی در کشور غیرجذاب کارگران و بخش تولیدی از سود و زیان توزیع کنندگان برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: یکی از اقدامات ما برخورد با افراد و گروه هایی است که از عنوان نهادهای مقدس با نقاب موجه استفاده می کنند، اما از پرداخت مالیات فرار می کنند.

سبحانیان افزود: راهکار دیگر ما احترام به مودیان است و نباید با آنها برخورد ناشایست کرد و یکی از موارد احترام این است که به شبهات و سوالات آنها پاسخ مناسب بدهیم. اطلاع رسانی به مردم یکی دیگر از سیاست های راهبردی اطلاع رسانی به مردم است که مالیات صرف چه مواردی می شود و باید اعلام کرد که تامین مالی پروژه های عمرانی، آموزشی و بهداشتی از محل درآمدهای مالیاتی تامین می شود و امسال برای اولین بار مشارکت مالیاتی در بودجه فعلی بیش از 50 درصد است در حالی که امسال بسیاری از شرکت ها را از ارائه اظهارنامه معاف کرده ایم.

وی بیان کرد: راهکار دیگر ایجاد عدالت در مالیات استانی است و مردم از بی عدالتی نظام مالیاتی استان گلایه دارند اما تا زمانی که از مالیات سنتی استانی فراتر نرویم و به سمت مالیات هوشمند استانی برویم این ظلم قابل رفع نیست. فعالان اقتصادی ده ها سال است که درگیر نظام مالیاتی سنتی بوده اند، بنابراین به دنبال تغییراتی در این نظام هستیم.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه به طور جدی بر فرار مالیاتی تمرکز می کنیم، تصریح کرد: ارقام مختلفی در زمینه فرار مالیاتی وجود دارد که هیچ کدام دقیق نیستند، اما همه ما معتقدیم که راه های فرار مالیاتی زیادی وجود دارد. . . ضمن اینکه سال گذشته 18 میلیارد تومان از فرار مالیاتی در تهران وصول کردیم و در دو ماه امسال 8 میلیارد تومان وصول شده است.

سبحانیان تاکید کرد: در فرار مالیاتی بحث استفاده از شرکت های جعلی و فاکتورهای جعلی مطرح است و تلاش می کنیم از رشد این شرکت ها جلوگیری کنیم. به عنوان مثال این شرکت 200 فاکتور صادر کرده و مشخص است که کذب هستند.

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره حساب های تجاری گفت: حدود 9 میلیون و 300 هزار حساب تجاری مربوط به ریال و حدود 2 میلیون و 300 حساب مربوط به حقوقی است، اما می دانیم که اعداد بیشتر است و به دنبال شناسایی جدید هستیم. شماره. ما بیش از 180000 حساب شخصی را شناسایی کردیم که غیرتجاری بودند اما فعالیت تجاری داشتند و متأسفانه شاهد عبور حجم بالایی از وجوه از طریق آنها بودیم. همچنین طبق مشاهدات به مواردی از جمله گردش حساب 45 نفر رسیدیم. 66 میلیارد تومان بدون داشتن سوابق مالیاتی داشته اند و حداقل ورودی به حساب این افراد 500 میلیارد تومان بوده و ما این افراد را شناسایی کرده ایم.

وی با اشاره به موسسات مقدسی که فرار مالیاتی دارند، گفت: قرض الحسنه موسسه مقدسی است اما متاسفانه برخی از صندوق های قرض الحسنه شفاف نیست، بیش از 143 میلیارد تومان درآمد در حساب خود داشتند، انجام دادند. مالیات نمی دهند و تقلبی را به نام قرض الحسنه می فروشند. انجام می شود و می خواهند فعالیت اقتصادی خود را از سیستم مالیاتی پنهان کنند، اما ما به این موسسات با ظرفیت قانونی هشدار می دهیم.

سبحانیان درباره شناسایی خودروهای لوکس گفت: در سال 1400 حدود 177 هزار خودروی لوکس شناسایی شد و درآمد مالیاتی برآورد شده 6 میلیارد تومان بوده که مبلغ 2 میلیارد تومان برای افراد آگهی شده و در نهایت 770 میلیارد تومان بوده است. آنها جمع آوری شدند. سال گذشته 263 هزار خودرو لوکس شناسایی شد که از این تعداد 6 میلیون و 300 هزار درآمد مالیاتی 2 میلیون و 300 هزار میلیون تومان برآورد شد که 20 هزار میلیون تومان آن وصول شد.

معاون وزیر اقتصاد درباره مالیات خانه های مجلل ادامه داد: در سال 1400 حدود 12 هزار واحد لوکس شناسایی شد که 700 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برآورد شد که 392 میلیارد تومان آن شامل تومان و در نهایت 25 میلیارد تومان شد. مطرح شدند. خانه های لوکس پارسال 45 هزار خانه لوکس شناسایی شد که 2000 هزار میلیارد تومان آن مشمول مالیات شد که 6 هزار میلیارد تومان آن وصول شد. سال گذشته 300 هزار واحد خانه لوکس شناسایی شد که از این تعداد 66 هزار واحد متعلق به افرادی است که 2 واحد خالی یا بیشتر دارند و 33 هزار سند شناسایی به ارزش 1400 میلیارد تومان صادر شده است که 646 پرونده قطعی صادر شده است و طبق گزارش ها ، 49 شخص حقیقی و حقوقی مالک بیش از 20 واحد مسکونی خالی هستند.

سبحانیان درباره نگرانی مردم از اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه گفت: تنها 3 درصد افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند.

سبحانیان با تاکید بر اینکه تعطیلی کارخانه داروگر به دلیل بدهی مالیاتی کذب است، گفت: سیاست ما این است که هیچ مجتمع اقتصادی به دلیل مسائل مالیاتی تعطیل نشود و طبق بررسی های صورت گرفته از املاک مدیرعامل این کارخانه، این فرد دارای اموال زیادی در شمال شرق تهران است.مدیرعامل این کارخانه به دلیل عدم پرداخت مالیات مظلوم واقع شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا