پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

ادامه: شریف زاده اردکانی از وکلای «افسانه بایگان» از تبرئه موکلش خبر داد.

علی شریف زاده اردکانی وکیل دادگستری و یکی وکلای افشانا بایگان در گفتگویی از تبرئه موکل خود در پنجاه و هفتمین دادگاه تجدیدنظر استان تهران خبر دادند.

این وکیل دادگستری در این خصوص اظهار داشت: موکلم خانم افشانا بایگان با استناد به رای صادره از شعبه 57 دادگاه تجدیدنظر استان تهران از اتهامات مطرح شده در رای قبلی تبرئه شد.

البته ادله حقوقی این دادگاه نیز در تبرئه موکلم قابل تقدیر بود که نباید از آن چشم پوشی کرد. در ادامه زحمات همکار ارجمندم محمدرضا اعتصام نیز در حصول این نتیجه ارزشمند بود. من می خواهم از شما برای آن تشکر کنم.

در بخشی از رای دادگاه تجدیدنظر در پرونده افسانه بایگان آمده است:

با توجه به اینکه قرار دادن عکس خصوصی در صفحات شخصی شبکه های مجازی به معنای انتشار نیست و در دسترس عموم نیست و هیچ گونه اطلاعات مبتذلی تولید، ارسال و توزیع نشده است، لذا خارج از شمول مقررات قانون جرم و جنایت است. و اینکه طبق ماده 144 قانون مجازات اسلامی در ارتکاب جرایم عمدی علاوه بر علم به جرم مرتکب باید در نتیجه ارتکاب رفتار مجرمانه نیز قصد وی احراز شود. .

همچنین در ادامه این قسمت از حکم، مقام قضایی تصریح کرده است: وی افزود: با توجه به اظهارات و دفاعیات وکلای متهم، قصد مشارالیه از انجام نتیجه جرم مذکور احراز نشده و وقوع جرم مورد تردید جدی است.

دادگاه تجدیدنظر در پایان این حکم گفت؛ «براساس اصل برائت، اصل 37 قانون اساسی، بند ب ماده 4، ماده 455 قانون آیین دادرسی کیفری و ماده 120 قانون مجازات اسلامی، ضمن نقض درخواست معترض، موضوع مذکور را صادر و اعلام برائت می کند. تجدیدنظرخواه.”

لازم به ذکر است افشانا بایگان پیش از این به جای 91 روز حبس به عنوان مجازات اصلی به پرداخت دو و نیم میلیون تومب جزای نقدی و همچنین 18 ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و ممنوعیت از فعالیت محکوم شده بود. خروج از کشور به عنوان مجازات های اضافی محکوم شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما