دانستنی ها

افزودنی جالب برای آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم

استفاده از خیار راهی آسان و سریع برای شیرین کردن، نوشیدن و لذت بردن از آب است. خیار حاوی انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است که ممکن است به پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرطان و دیابت کمک کند. این غذای شگفت انگیز ممکن است به حفظ سلامت استخوان ها، پوست و ماهیچه ها نیز کمک کند.

هیدراتاسیون

به گزارش عصر ایران، بدن برای عملکرد صحیح و حفظ سلامت کلی به آب کافی نیاز دارد.

بر اساس گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، هیچ راهنمای قطعی برای تعیین میزان آبی که یک فرد در روز مصرف می کند وجود ندارد. در واقع اگر افراد زیاد عرق کنند، ورزش کنند یا به دلیل بیماری یا هوای گرم مایعات از دست بدهند، ممکن است نیاز به مایعات افزایش یابد.

به هر حال، نوشیدن آب خیار نه تنها میزان آب مصرفی روزانه را افزایش می دهد، بلکه طعم بهتری به آب می دهد. این محلول می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص برای افرادی که دوست ندارند آب بدون مزه بنوشند.

کاهش وزن

نوشابه های شیرین، آب میوه ها و نوشیدنی های ورزشی دارای کالری و قند بالایی هستند. از طرفی آب خیار تقریباً کالری صفر دارد. این به این دلیل است که خیار کالری بسیار کمی دارد. افزودن خیار به آب به شما این امکان را می دهد که از نوشیدنی های خوشمزه بدون مصرف کالری اضافی لذت ببرید.

علاوه بر این، برخی افراد ممکن است تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرند. در این حالت فرد به جای تامین نیازهای مایعات خود شروع به خوردن تنقلات زیاد یا پرخوری می کند. وقتی احساس گرسنگی کردید، ابتدا یک لیوان آب خیار بنوشید و بررسی کنید که آیا گرسنگی شما برطرف شده است یا خیر. بنابراین، هیدراتاسیون مناسب می تواند به فرد کمک کند احساس سیری کند و او را از میان وعده های غیر ضروری دور نگه دارد.

آنتی اکسیدان ها

آسیب اکسیداتیو می تواند منجر به بیماری های مختلفی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی عروقی شود. از سوی دیگر، آنتی اکسیدان ها به پیشگیری و به تاخیر انداختن آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کنند.

خیار سرشار از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است. در نتیجه با افزودن آن به آب به راحتی می توانید لیوان آب خود را مغذی تر و سرشار از آنتی اکسیدان کنید.

خیار سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی زیر است:

– کلسیم

– منیزیم

– پتاسیم

– فسفر

– ویتامین A

– ویتامین K

فشار خون پایین

رژیم غذایی سرشار از سدیم و پتاسیم کم می تواند منجر به فشار خون بالا شود. بنابراین، گنجاندن پتاسیم در رژیم غذایی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

از آنجایی که خیار منبع خوبی از پتاسیم است، تصور می شود که آب خیار راه خوبی برای افزایش پتاسیم، ایجاد تعادل بهتر سدیم و پتاسیم و همچنین کاهش فشار خون باشد.

پیشگیری از سرطان

خیار سرشار از ترکیبات فلاونوئیدی است که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند.

طبق مطالعه ای که در سال 2023 در مجله تحقیقات پزشکی اروپا منتشر شد، فلاونوئید فیستین موجود در خیار ممکن است پیشرفت انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پروستات را مختل کند.

البته شایان ذکر است که این نتایج مربوط به مصرف خوراکی کامل خیار است. به همین دلیل توصیه می شود تکه های باقی مانده خیار را بعد از نوشیدن آب طعم دار خیار مصرف کنید.

سلامت عضلات

پتاسیم کلید انرژی عضلانی و انقباض عضلات است. همانطور که گفته شد خیار منبع خوبی از پتاسیم است و همین عامل باعث می شود آب خیار گزینه مناسبی برای حمایت از عملکرد عضلات باشد.

پوست سالم

طبق مقاله ای که در وب سایت کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده موجود است، هیدراتاسیون مناسب می تواند به دفع سموم از بدن و حفظ سلامت پوست کمک کند. خیار حاوی ویتامین B6 است که می تواند به درمان درماتیت سبورئیک و سایر مشکلات پوستی کمک کند.

عوارض استفاده از ترکیب آب و خیار

تا به امروز هیچ عارضه جانبی قابل توجهی از نوشیدن ترکیب آب و خیار گزارش نشده است. با این حال، برخی از افراد ممکن است خیار را برای هضم مشکل پیدا کنند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که خیار علائم را در 59.7 درصد از افرادی که از سوء هاضمه رنج می برند تشدید می کند. این تحقیق در وب سایت کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده موجود است.

اگرچه اکثر افراد می توانند آب خیار و خیار را به خوبی تحمل کنند، اما اگر پس از مصرف آب خیار دچار مشکلات گوارشی یا سایر عوارض جانبی شدید، بهتر است برای مشاوره با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

طرز تهیه آب خیار

برای تهیه ترکیب مورد نظر 8 لیوان آب اضافه کنید و

شما به 2 عدد خیار ورقه شده نیاز دارید.

خیارهای ورقه شده و مقدار کمی نمک (مگر اینکه فشار خون بالا دارید) را به یک پارچ بزرگ یا لیوان آب اضافه کنید.

– مخلوط را کاملا هم بزنید

روی آن را بپوشانید و حداقل 4 ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید

– نوشیدنی حاصل را حداکثر ظرف 3 روز مصرف کنید.

آب خیار و آب لیمو

برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند آب را با تکه های لیمو بنوشند یا حتی فواید هر دو را با نوشیدن آب با خیار و لیمو ترکیب کنند.

آب لیمو فوایدی مشابه آب خیار دارد، مانند محافظت در برابر بیماری های مختلف با تکیه بر اثر آنتی اکسیدانی آن و کمک به کاهش وزن با ارائه یک جایگزین خوشمزه برای نوشیدنی های پر کالری.

به گفته موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، برخی تحقیقات قابل اعتماد نشان می دهد که نوشیدنی های مرکبات ممکن است به محافظت در برابر سنگ کلیه کمک کنند. بنابراین، آب با برش های خیار و لیمو یک نوشیدنی خوشمزه و با طراوت است که می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا