اخبار روز سینما

افزایش عجیب بلیت کنسرت به 1 میلیون تومان رسید!

به گزارش پی ام آپ، قیمت بلیت کنسرت به یک میلیون تومان می رسد.

* اگرچه 12 روز از پایان ماه صفر می گذرد، اما این انتظار وجود داشت که بازاری که در 4 ماهه نخست امسال رونق بی سابقه ای را تجربه کرده بود، پس از دو ماه دوباره توسط کنسرت دوستان فعال شود. ما آماری را شناسایی کرده‌ایم که اثربخشی اجراهای زنده را نشان می‌دهد و امسال به تعداد بی‌سابقه‌ای رسیده‌ایم.

دلیل اصلی عدم برگزاری کنسرت در روزهای اخیر افزایش بی رویه قیمت سالن هاست و تنها دلیل عدم برگزاری کنسرت در پایتخت همین است.

افزایش قیمت شبانه تالار 420 میلیون تومان است

*سقف تالار اسپیناس پالاس از ابتدا فروردین است با توجه به مبلغ ماهیانه 280 میلیون تومان، شاهد افزایش 50 درصدی قیمت تالار با قیمت فعلی هستیم که در صورتی که این 50 درصد در بلیت نیز خود را نشان دهد. قیمت، می توانیم شاهد افزایش سقف باشیم. قیمت بلیت باید یک میلیون و 50 هزار تومان باشد. اما این همه ماجرا نیست. از آنجایی که این رقم فقط برای چهار دیواری تالار معتبر است، این رقم شامل سالن پذیرایی، اتاق مراسم، بیمه و غیره است. با اضافه شدن امکانات، کسب و کار در نهایت به جایی می رسد که هزینه اجرای یک شب به 200 میلیون لیر می رسد. تالار سلطنتی کاخ اسپیناس بیش از 600 میلیون تومان در برج 1400 نفری میلاد به 350 میلیون تومان می رسد که برخی از آنها اصلاً دید ندارند.

نوآوری در مبلمان کنسرت موسیقی

*وقتی می گوییم اجاره سالن کنسرت در تمام دنیا یعنی اجاره سالن با تمام لوازم از جمله نور، صدا و روشنایی.دی، اتاق مراسم، اتاق مهمان، اتاق خواننده، اتاق اعضای گروه، اتاق پذیرایی و … این یک روال است و زمانی که معماران سالن کنسرت را می سازند، آن را با همه اینها می سازند. مشکلی است که در ایران به وجود می آید که برخی از سالن داران ما بخشی از سالن را جداگانه اجاره می کنند و پول را جمع می کنند.

تبدیل کاربری سالن ها از فرهنگی به تجاری

*قسمت عجیب ماجرا این است که این سالن ها شیفت صبح به همایش ها اجاره می دهند و این قیمت اعلام شده فقط قیمت شبانه سالن هاست، بنابراین می توانید متوجه شوید که این سالن ها که به اعتقاد ما مکان های فرهنگی هستند، قیمت بسیار بالاتری دارند. . عروسی ها و عروسی ها درآمدزایی می کنند و به نوعی کاربری فرهنگی خود را به یک کاربری تجاری تبدیل کرده اند.

تاخیر در کنسرت ها از کجا می آید؟

* در ایران اتفاق می افتد که اغلب صبح های کنسرت سالن را برای برنامه و همایش اجاره می کنند و مبلغ زیادی را می گیرند و انتظار دارند که ساعت سه سالن را تحویل بگیرند. در 3 الی 4 ساعت باقی مانده تجهیزات موسیقی نصب می شود و کنسرت به موقع برگزار می شود، بنابراین یکی از دلایل تاخیر در برگزاری به موقع کنسرت ها تاخیر در تحویل سالن است.

کنسرت همچنان لوکس است تا اینکه…

*یکی از دلایلی که متصدیان تالارهای کنسرت در طول سال بارها قیمت خود را افزایش می دهند، آگاهی از کمیاب بودن سالن و این اصل است که کنسرت داران به نوعی مجبور به همکاری با آنها هستند، نکته دوم این است که با توجه به محدودیت ها، چرخه آزادی در رابطه عرضه و تقاضای این سالن ها وجود ندارد و تولیدکنندگان به نوعی با سالن داران موافق هستند و باید هر ساله افزایش اجتناب ناپذیر قیمت اجاره سالن را با افزایش قیمت اجاره سالن جبران کنند. تا زمانی که قیمت بلیط چنین چرخه ای باشد، کنسرت محصولی لوکس است که بسیاری از طبقات اجتماعی توانایی خرید آن را ندارند.

مدیران وارد می شوند

* پیگیری های خبرنگار «فرهیختگان» نشان می دهد برخی مدیران تئاتر به دلیل روحیه محافظه کارانه ترجیح می دهند با افزایش لجام گسیخته قیمت تئاتر، سازندگان را مجبور به انتقال کنسرت های خود به سالن دیگری کنند. در کنسرت ها هیچ حاشیه ای وجود ندارد و مجبورند جواب ندهند. این فرض از سوی بسیاری از سازندگان موسیقی تایید شد و آنها اعلام کردند که برخی از مدیران برای جلوگیری از تنبیه، توبیخ یا اخراج احتمالی، قیمت سالن ها را به حدی افزایش دادند که هیچ نمایشی در این سالن ها برگزار نشود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا