دانستنی ها

افزایش خطر شکستگی استخوان در افراد مسن که از داروهای فشار خون استفاده می کنند

محققان اخیرا گزارش دادند که افزایش خطر ناشی از تمایل داروها به برهم زدن تعادل است، به ویژه زمانی که بیماران دچار فشار خون موقتی پایین می شوند که مغز را از اکسیژن محروم می کند.

گزارش مهر آنها افزودند که این خطر با تداخل با سایر داروها و مشکلات تعادلی که در خانه های سالمندان وجود دارد نیز افزایش می یابد.

چینتان دیو، محقق ارشد و مدیر آکادمیک گفت: “حدود 40 درصد از افرادی که دچار شکستگی لگن می شوند سال بعد می میرند، بنابراین یافتن گروهی از داروها که 70 درصد ساکنان خانه سالمندان از آنها استفاده می کنند واقعا نگران کننده است.” مرکز راتگرز خطر شکستگی استخوان را بیش از دو برابر می کند.

برای این مطالعه، محققان سوابق نزدیک به 30000 بیمار مسن را که بین سال های 2006 تا 2019 در مراکز مراقبت طولانی مدت اقامت داشتند، تجزیه و تحلیل کردند.

محققان خطر 30 روزه شکستگی لگن و بازو را بین افرادی که داروی فشار خون مصرف می کردند و کسانی که مصرف نمی کردند، مقایسه کردند.

در حالی که خطر شکستگی در افرادی که داروهای فشار خون مصرف می کردند 5.4 در هر 100 نفر سال بود، این میزان در افرادی که داروهای فشار خون مصرف نمی کردند 2.2 در هر 100 نفر سال بود.

این خطر حتی در برخی از گروه ها بیشتر بود. در افراد مبتلا به زوال عقل، در افراد دارای فشار خون سیستولیک بالای 139 و در افرادی که فشار خون دیاستولیک بالای 79 دارند، حداقل سه برابر بیشتر است. در اندازه گیری فشار خون، عدد اول سیستولیک و عدد دوم دیاستولیک است.

محققان به این نتیجه رسیدند که ترکیبی از داروهای کمتر و حمایت بهتر ممکن است به محافظت از سلامت افراد مسن کمک کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا