اخبار روز

افزایش تولید نفت میدان مشترک فروزان در آینده‌ای نزدیک/ جزئیات خبر

به گزارش پی ام آپ، در حال حاضر، در کارگاه مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، جکت‌های طرح توسعه میدان نفتی فروزان (F19 و FXA) در حال ساخت هستند. پس از تکمیل ساخت هر دو پایه سکو، عملیات نصب آنها به صورت همزمان انجام خواهد شد.

پیمانکار نیز در حال پیگیری ساخت عرشه‌های لازم برای دو سکوی F19 و FXA است. با توجه به تمهیدها و تصمیم‌های گرفته شده، اجرای کار شتاب می‌بخشد. همچنین، ساخت خطوط لوله و کابل‌های زیردریایی و اجرای طرح گازرانی زودهنگام بخش‌های روسطحی طرح EPCD میدان فروزان نیز در حال انجام است.

طرح توسعه میدان فروزان در بخش زیرسطحی 50 درصد پیشرفت داشته است، تاکنون 6 حلقه چاه تکمیل شده و 5 حلقه چاه دیگر نیز تا پایان مهرماه تکمیل خواهد شد، کنسرسیومی که توسط گروه پتروپارس و شرکت حفاری پتروپارس (پسکو) با 2 حفاری تشکیل شده است. سکوها در میدان فروزان این بخش از پروژه را انجام می دهند و اجرای آن به خوبی پیش می رود و یکی از پروژه های موفق شرکت ملی نفت ایران از سبد پروژه های EPCD است.

ظرفیت تولید میدان فروزان با تکمیل این پروژه که با حمایت همه جانبه ستادی و واحدهای عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران در میدان فروزان و منطقه خارک در حال انجام است، تا حد زیادی ارتقا خواهد یافت.

همزمان با بازدید جمعی از مدیران ارشد شرکت های نفتی فلات قاره ایران، ISOICO، سازمان نوسازی و توسعه و گسترش صنایع ایران (ایدرو) و پتروپارس، از رول آپ و مدل سازی سه بعدی فونداسیون سکوی F19 که یکی از سکوهای این پروژه است که با موفقیت انجام شد.سقف سکوهای ساخته شده برای میدان همگا که قرار است در طرح توسعه میدان فروزان مورد استفاده قرار گیرد، بازدید و مراحل تعمیر و آماده سازی PLB انجام شد. بارج شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که در اسکله ایزویکو در حال بازسازی بود.

پس از بازدید ادامه‌ای از میدان نفتی فروزان، یک نشست بررسی برگزار شد. در این نشست، پیمانکاران پروژه، دربارهٔ پیشرفت طرح و همچنین مشکلات و چالش‌های موجود، گزارش‌هایی ارائه کردند. راه‌حل‌های اجرایی جهت افزایش سرعت اجرای طرح نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا