دانستنی ها

افرادی که این غذاها را مصرف می کنند به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

مطالعات نشان می دهد مردانی که از رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل پیروی می کنند نسبت به مردانی که کمترین میزان سبزیجات را در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، 52 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان و 53 درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند. مقدار کمی.

به گزارش مگتو، یک مطالعه جدید نشان می دهد که پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی سالم در انسان (پس از تشخیص سرطان پروستات) ممکن است به پیشگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.

به گفته ویویان لیو، محقق ارشد این مطالعه، تغییر سیر طبیعی سرطان پروستات به مرحله پیشرفته، یکی این یکی از نگرانی های اصلی بیماران، خانواده و پزشکان است.

رژیم های غذایی سرشار از گوشت قرمز، محصولات لبنی و چربی های حیوانی اغلب با ایجاد سرطان پروستات مرتبط هستند.

لیو می‌گوید: «یافته‌های جدید در مورد رژیم غذایی گیاهی با هدف درمان سرطان پروستات و جلوگیری از پیشرفت آن به حفظ سلامتی و کاهش عوارض سرطانی که مردان معمولاً با آن‌ها مواجه می‌شوند، کمک می‌کند.» پیروی از این دستورالعمل های تغذیه ای فواید دیگری برای سلامتی دارد و همچنین در پیشگیری از سایر بیماری های مزمن موثر است.

چنین میوه ها و سبزیجاتی در رژیم غذایی گیاهی حاوی آنتی اکسیدان ها، عناصر ضد التهابی و فیبر رژیمی هستند که کنترل گلوکز را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد.

رژیم های غذایی سرشار از گوشت قرمز، محصولات لبنی و چربی های حیوانی اغلب با ایجاد سرطان پروستات مرتبط هستند. گوشت قرمز (مانند گوشت گاو و بره) می تواند سرطان پروستات را تهاجمی کند. علاوه بر این، رژیم های غذایی غنی از پروتئین حیوانی نیز می توانند مقاومت به انسولین را افزایش دهند.

داده های مورد استفاده در این مطالعه حاصل جمع آوری اطلاعات پزشکی بیش از 2000 مرد مبتلا به سرطان پروستات است. در طی یک دوره هفت ساله، محققان دریافتند مردانی که بیشترین سبزیجات و میوه‌ها را در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، نسبت به مردانی که کمترین میزان سبزیجات را مصرف می‌کردند، کمتر در معرض خطر پیشرفت و عود بیماری بودند.

سن، شدت سرطان، سیگار کشیدن و غیره شایان ذکر است که متغیرها بر نتایج تجزیه و تحلیل رابطه بین رژیم غذایی گیاهی و کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات تأثیری نداشتند.

رژیم‌های گیاه‌خواری سالم که شامل سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل می‌شود، فواید بسیاری از جمله کاهش دیابت، کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و کاهش میزان مرگ و میر و کاهش خطر پیشرفت و عود سرطان پروستات دارند. علاوه بر این، شواهد بیولوژیکی نشان می دهد که رژیم غذایی مبتنی بر گیاهخواری سالم تر است و ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

D.، رئیس انکولوژی تشعشعات ادراری تناسلی در موسسه سرطان Dana-Farber در بوستون. آنتونی دامیکو می‌گوید که اگرچه یافته‌های فوق امیدوارکننده هستند، اما ثابت نمی‌کنند که رژیم غذایی گیاهی نتایج سرطان پروستات را بهبود می‌بخشد. فقط یک ارتباط بین این دو وجود دارد. وی می گوید: توصیه من این است که مردم برای دوری از انواع بیماری ها از سبک زندگی سالم پیروی کنند؛ ورزش کنند، سیگار نکشند، غذاهای سالم و مفید بخورند و استرس خود را کنترل کنند، سبک زندگی سالم به طور کلی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. عود و پیشرفت».

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا