اخبار روز

بازگشت دلار به کانال 50 هزار تومان/ افت شدید قیمت دلار در تهران تا کی ادامه دارد؟

به گزارش پی ام آپ، با آغاز معاملات امروز در بازار قیمت دلار در معاملات غیررسمی و آزاد با افت همراه بوده و به انتهای کانال 50 هزار تومان رسیده است. از سوی دیگر رصد میدانی خبرنگار ما از حاشیه بازار. نشان حکایت از عدم حضور خریدار و حضور فروشنده در محدوده خیابان فردوسی تهران دارد. همانطور که برخی از معامله گران اذعان دارند، بازار در حال حاضر در روند نزولی قرار دارد و در نتیجه خبری از تقاضای هیجانی در بازار نیست و برخلاف هفته های گذشته، خریداران زیادی از ترس کاهش بیشتر قیمت ها برای فروش ارزهای داخلی به بازار آمده اند. برعکس، هیچ خریدار موثری در بازار وجود ندارد.

در همین حال؛ دلایل مختلف فنی و مورد انتظار در شکل گیری روند فعلی موثر بوده است. به گونه ای که از هفته های پایانی سال گذشته به موازات آغاز به کار مرکز ارز و طلای ایران، بازارساز بسیاری از اقلام مورد نیاز مبادلاتی را شناسایی و تامین کرده بود. اقدام مهمی که در پاسخ به بخش قابل توجهی از نیازهای ارزی شکل گرفته در بازار آزاد و در نتیجه محدودیت معاملات بازار آزاد تاثیر بسزایی داشته است.

مسعود توکلی قائم مقام مرکز مبادلات طلا و ارز ایران 110 میلیون در این زمینه اختصاص داد یورو ارز در اتاق ارز خدمات مرکز مبادلات ایران وی خبر داد و افزود: به عنوان مثال در بخش سفر حدود 50 میلیون یورو از ابتدای راه اندازی صرافی تا کنون اختصاص یافته است. قبل از راه اندازی مرکز مبادلات، بیش از نیمی از آن 110 میلیون یورو در بازار غیررسمی معامله می شد که دو دلیل داشت. مدت زمان فرآیند دریافت ارز از طریق مجاری رسمی و یا عدم وجود اقلام مورد نیاز.

توکلی افزود: در نتیجه این دو اتفاق به معنای کاهش زمان و تسهیل نیز است. پوشش باعث شد مشتریان بیشتری جذب کنیم. همچنین تخصیص 110 میلیون یورو اسکناس خدماتی در 3 ماه یک واقعیت استثنایی است که در بانک مرکزی رخ داده است


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا