اخبار روز

افتتاح اولین مرکز پستانداران در ایران

رئیس جهاددانشگاهی در نشست روسا و اساتید منتخب دانشگاه های گلستان، این استان را در مقابل پیشرفت در زمینه گیاهان دارویی، دام های سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن آسیب پذیر دانست و بر استفاده از این نهاد نیرو در عرصه گردشگری تاکید کرد. توسعه این مناطق

به گزارش ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی روز پنجشنبه 22 پیش از ظهر اردیبهشت ماه وی در دومین روز سفر خود به استان گلستان در نشست هم اندیشی رؤسای منتخب و اساتید دانشگاه های استان گفت: باید با تحقیق و پژوهش این موضوع را ارزیابی کنیم که چرا استان گلستان جزو معدود استان های پر ظرفیت است. و اساتید فرهیخته. برای رهایی از این وضعیت زودتر اقدام کنیم.

وی با برشمردن اهداف جهاددانشگاهی تصریح کرد: جهاددانشگاهی نهادی دانش بنیان است که از بدو تاسیس تاکنون در زمینه های پژوهشی و فناوری، آموزشی و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری سازی کارهای پژوهشی بزرگی انجام داده است.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: این نهاد همواره موتور محرکه علم و فرهنگ بوده و توانسته است با جذب نخبگانی مانند دکتر دکتر به دستاوردهای بزرگی دست یابد. سعید کاظمی آشتیانی، موسس پژوهشکده رویان و سلول های بنیادی، ایران را گرد هم آورد.

دکتر. مسلمی نائینی تصریح کرد: در حال حاضر پژوهشگاه رویان یکی از برترین های کشور و یکی از ده پژوهشکده برتر دنیا در زمینه درمان ناباروری است.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی بیش از 102 مرکز بزرگ و کوچک، دانشگاه علم و فرهنگ، علم و هنر و سه پارک علم و فناوری را مدیریت کرده است و در تلاش هستیم پارک ملی علم و علم را تأسیس کنیم. ایجاد فناوری ها و صنایع فرهنگی برای تبدیل شدن به شهر علم و فناوری تحول.

دکتر. مسلمی نائینی استان گلستان را در حوزه های گیاهان دارویی، دام های سبک و سنگین و گردشگری اسب ترکمن در مقابل پیشرفت و توسعه آسیب پذیر دانست و گفت: اساس جهاد دانشگاهی حل مشکلات مردم است.

وی تصریح کرد: نه تنها مکانی برای پرورش استعدادهای دانش آموزان فراهم می کنیم، بلکه می توانیم با آموزش برندسازی محصولات، بازاریابی و تجربیات در پارک ها دانش آموزان را برای کسب درآمد پایدار آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی زیادی در کشور داریم و باید از این اعتبارات برای رونق تولید با مشارکت مردم استفاده کنیم، افزود: تولیدات علمی زیادی داشتیم اما به دلیل نبود ما نقدینگی ایجاد نکرده ایم که محصولات را تبدیل به محصول کنیم و به دنیا صادر کنیم تا نتوانند حاصل ضایعات ما را چندین برابر به ما بفروشند.

گفتنی است در این مراسم رئیس جهاد دانشگاهی از اساتید برگزیده دانشگاه که در پروژه های جهاد دانشگاهی فعالیت داشته اند به مناسبت روز معلم و مقام استادی تجلیل کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا