اخبار روز سینما

اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود در اعتراض به مشکلات مربوط به هوش مصنوعی

ما سعی کردیم در مقاله اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود در اعتراض به مشکلات مربوط به هوش مصنوعی
نیاز شما را برآورده کنیم چون نیاز است تا از اخبار روز با خبر باشید و همچنین خوشحال خواهیم شد که نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود از آنجایی شروع شد که این انجمن با استودیوهای فیلم‌سازی به‌دلیل دخال ت مصنوعی به نتیجه نرسید.

اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود در اعتراض به مشکلات مربوط به هوش مصنوعی و نقش این فناوری در هم زدن مذاکر ات انجمن ذکر شده با استودیوهای فیلم‌سازی رخ داده است. با این اعتصاب بزرگ که معلوم نیست چطور باید سروسامان بشود، بخش‌های بسیار زیای هالیوود نمی‌تواند از فعالیت‌های خود ادامه دهد و مرکز استودیوهای فیلم‌سا زی جهان را متضرر کند.

اما بزرگی که انجمن نویسندگان هالیوود را به اعتصاب کرد، استفاده کرد فناوری هوش مصنوعی در صنعت سینما است. بارها از مضرات این فناوری سخن گفته‌ایم و دقیقاً یکی از جنبه‌های منفی و خطرناک این فناوری است. بیکار شدن افراد بسیاری در جهان توصیف‌ایم. استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان جانشین نیروی انسانی می‌تواند افراد را بر بیکار کرده و خساراتی جبران‌ناپذیر برجای بگذارد. پس با این وجود یکی از وجود اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود برمی‌گردد به جایی که سالها برای حرفه خود زحمت کشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: بازسازی چهره شاعران بزرگ ایرانی توسط هوش مصنوعی میدجورنی [+فیلم و عکس]

اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود با شخصیت استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سین ما

پس از آن مدیریت اتحادیه های نویسندگان آمریکا (WGA)، نماینده فیلمنامه‌نویسان هالیوود، با استودیوهای بزرگ در هفته‌جاری به نتیجه‌ی دلخواه نرسید، این نهاد اعتصاب کرد. دلیل این آخری که اولین اعتصاب WGA سیاری از مسائلی ازجمله دستمزد بیشتر و شرایط کاری بهتر به میز بازی بکشند.

برخی از مسائل در تاریخچه اختلافات کارگری مدرن کاملاً منحصربه‌فرد هستند و به تغییرات فناوری مانند نقش مصنوعی مصنوعی در پروژه های فیلمنامه نویسی آینده ارتباط دارند که درحال‌حاضر صنعت سرگرمی را با مشکل مواجه کرده‌اند.

اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود با شخصیت استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سین ما

WGA روز دوشنبه با انتشار توییتی اعلام کرد:

تیم تیم‌سازی‌کننده‌ی ما این روند را با هدف دستیابی به تفاهم منصفانه یک غاز کرد، پاسخ استودیوها با توجه‌به بحرانی که نویسندگان با آن مواجه می‌شوند، کافی نبودند.

مذاکرت بین WGA با Alliance of Motion Picture and Television Producers (AMPTP) در ماه گذشته ادامه یافته است. اما آخرین مهلت قرارداد جدید نیمه‌شب صبح سه شنبه بود. AMPTP بود دهد؛ اما ادعا می‌کند پیشنهادهای پیشنهادی اتحادیه‌های نویسندگان دفاع‌نکردنی است. گفتنی است AMPTP به‌عنوان نماینده استودیوهای فیلم‌ و استریم در این مذاکرات حض ور داشت.

AMPTP رد: «شرکتهای عضو AMPTP در دستگاه خود برای دستیابی به توافقی مشترک هستند که برای نویسندگان و سلامت و طول عمر صنعت مفید باشند.»

به‌گزارش گیزمودو، روندی در میان wga و AMPTP نیست چگونه ادامه خواهد یافت؛ اما تا پایانیافتن آن، فعالیتهای بزرگی از هالیوود آغاز خواهد شد. نزدیک به ۱۲ هزار نویسنده می‌تواند در آینده به خط اعتراض‌ها بپندارد و این یعنی اختلالات عمده در پخش برنامه‌های تلویزیونی و فیلم ایجاد شود. زیرا کارگردان و مدیران آن را کنار می‌گذارند. موضوعات مختلف در این مذاکرات دارند که ازجمله می‌توان به هوش مصنوعی و فشار صنعت استریم بر WGA اشاره کرد که با عنوان «اقتصاد گیگ» می‌شود.

نقش فناوری هوش مصنوعی در ساختار

یکی از زمینه‌های جالب اختلاف در مذاکرات، نقشی است که بای مصنوعی را در اتاق‌های نویسندگان هالیوود ایفا کند. اکنون اشکال از اتوماسیون در صنعت سرگرمی در حال توسعه است و همین موضوع نگرانی‌هایی برای نویسندگان ایجاد شده است.

از فناوری دیپ‌فیک گرفته تا صداهای تولید شده با هوش مصنوعی و چت‌بات‌های فیلم‌نامه‌نویس، همگی ابزارهایی هستند که با استفاده از روش‌های جدید مشکلات در کسب‌وکارهای مرتبط با هالیوود ایجاد می‌کنند.

برخی از چهره های مشهور صنعت فیلمسازی اعلام کرده‌اند تلویزیون و فیلم‌ها به‌زودی بیشتر به نرم‌افزارها متکی خواهان بود. wga ی است تا نتواند به‌عنوان تهدیدی برای معیشت نویسندگان انسانی در نظر گرفته شود.

اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود با شخصیت استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سین ما

پیشنهاد انجمن نویسندگان این است که هوش مصنوعی نباید در قراردادها به‌عنوان منبع نوشتن استفاده شود و نمی‌توان از فناوری‌هایی برای بازنویسی کارهای زیرپ وشش قرارداد بهره گرفت. WGA میگوید:

تولید شده با مصنوعی مصنوعی نباید در متن معتبر نوشتاری مدنظر قرار گرفته شود و این اساساً یعنی نمی‌توانم آن را برای نویسنده فیلمنامه‌ای خاص در نظر بگیرم.

علاوه بر این، WGA می‌گوید مصنوعی نباید برای تولید مطالب ادبی و خلاقانه ازج مله فیلم‌نامه و طرح‌های کلی و تله‌شو استفاده شود. به‌طور‌‌خلاصه، WGA نمی‌خواهد محصولات مصنوعی به‌عنوان نویسنده در نظر تلویزیون می‌شوند و این فناوری برای تولید اصلی برنامه‌های و فیلم‌ها استفاده می‌شود.

WGA ماه گذشته اعلام کرد الزاماً خواستار ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی نیست و همین موضوع از مردم را شگفت‌زده کرد. این اتحادیه می‌گوید قوانین ذکر شده برای محافظت از نویسندگان دربرابر شرکت‌هایی است که از هوش مصنوعی به‌عنوان استانداردهای کاری نویسندگان برای پرداخت غرامت‌ها و حقوق و اعتبارات دیگر استفاده می‌کنند.

WGA گان به‌کار برده می‌شود و نویسندگان می‌توانند از آن برای ارائه خلاقیت بیشتر در آثار خود بهره ببرند. به‌هرحال، این اتحادیه نمی‌خواهد هوش مصنوعی نقش مهمی در اتاق‌های نویسندگا ن هالیوود ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود در اعتراض به مشکلات مربوط به ه وش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با پی ام آپلود در میان فرو رفتن و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا