اخبار روز سینما

اظهارات مدیر بنای تاریخی یزد در مورد ورود گردشگر با خودروی سواری به محوطه تاریخی یزد

پلاک خودرو به پلیس گذرنامه و مهاجرت تحویل داده شد

مدیر کل میراث فرهنگی یزد سفر با RV را یکی از ظرفیت های توسعه گردشگری خارجی در کشور عنوان کرد که با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی و مرکز گردشگری انجام می شود.

پی ام آپلود به نقل از ایسنا، «سید محمد رستگاری» درباره ویدئوی منتشر شده از موتورخانه یک گردشگر خارجی در خیابان مسجد یزد در فضای مجازی، گفت: خودروهای گردشگران خارجی اجازه ورود و تردد با موتور را دارند. خانه یکی از ظرفیت‌های توسعه گردشگری خارجی در سطح کشور است که با هماهنگی وزارت میراث، گردشگری و صنایع دستی و از طریق مرکز گردشگری و خودروسازی در استان‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

وی حادثه خیابان جامع مسجد یزد را مربوط به یازدهم عنوان کرد آبان 12 روز پیش بود، وی افزود: این حادثه با آسیب رساندن به یکی از نیمکت های خیابان، آرامش یکی از شهروندان عزیز را سلب کرد و صدمات بیشتری را به گردشگران وارد کرد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان، ورود به جاده ممنوع بود اما خودرو در ساعات پایانی شب برای رفتن به محل اقامت وارد جاده شد و پس از تصادف، گردشگر خارجی دوباره در جاده توقف کرد. به تعویض لاستیک خودرو پرداخته و بر اساس این گزارش، وسیله حتی برای جبران خسارت و پرداخت خسارت به بانک شهر اعلام آمادگی کرده است که البته به دلیل دخالت برخی از همشهریان و عدم وجود اختیارات قانونی در آن زمان، منجر به اعلام جریمه، او مجموعه سفر خود را ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته پلاک خودرو به پلیس گذرنامه و مهاجرت تحویل داده شد تا بتوان اخطارها و اطلاعات لازم را به وی ارائه کرد.

رستاگری در پایان گفت: پس از اطلاع از این حادثه نیمکت جمع آوری و تعمیر شد و در محل مناسب تری نصب و یا توسط شهرداری یزد جایگزین می شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی یزد نیز روز گذشته اعلام کرد: ورود از خیابان حضرت مهدی (عج) به خیابان جامع مسجد ممنوع است و فقط خروجی داریم، اما سایر مسیرهای منتهی به این جاده به دلیل بافت تاریخی باز است و خودروها می توانند وارد شوند و در نهایت اجازه خروج از خیابان مسجد جامع به جای سه خیابان حضرت مهدی (عج) را دارند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا