اخبار روز

اطلاعیه تغییرات نحوه استفاده از سهمیه بنزین


به گفته پی ام آپ، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه احمد مگدار با اشاره به استقبال مردم این منطقه از طرح جدید در استفاده از کارت سوخت شخصی. دولت بر اساس سهمیه بندی جدید گازوئیل برای هر ماشین مطلع.

در طرح جدید در ابتدای هر ماه 210 لیتر به کارت سوخت خودرو شارژ می شود که 60 لیتر آن معادل سهمیه قبلی بنزین دولتی 1500 تومان در هر لیتر و 150 لیتر دیگر بنزین رایگان با قیمت تمام شده است. قیمت لیتری 3000 تومان. مجرد تاکید کرد: بنزین دولتی در صورت عدم مصرف تا پایان ماه در کارت سوخت باقی می ماند و حداکثر تا 9 ماه قابل استفاده است، اما سهمیه بنزین آزاد در صورت عدم مصرف تا پایان ماه صفر می شود. ماه و در ابتدای ماه آینده دوباره شارژ می شود. .

بر اساس اظهارات آنها، بررسی اطلاعات سامانه هوشمند سوخت نشان داده است که از ابتدای اجرای طرح بهبود سیستم توزیع و بهینه سازی کارت های رایگان در جایگاه های سوخت، استفاده مردم از سوخت کارت سوخت شخصی افزایش یافته است. 66 درصد هم در نرخ سهمیه و هم رایگان.

از ابتدای سال جاری استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌ها اجباری شد و بسیاری این موضوع را مقدمه‌ای برای طرح جدید بنزین دولت که احتمالا با افزایش سه برابری قیمت همراه خواهد بود، اعلام کردند. گاز. . اگرچه دولت هنوز برنامه خود را برای سهمیه بندی جدید بنزین اعلام نکرده است، اما پیشنهادی که در این زمان می تواند کمک کند این است که مردم بنزین دولتی 60 لیتری با قیمت هر لیتر 1500 تومان و بنزین 150 لیتری را به صورت رایگان در اختیار داشته باشند. قیمت لیتری 3000 تومان در اختیار دارد اما اگر فردی بخواهد بیش از سهمیه تعیین شده بخرد می تواند با نرخ بالاتری خریداری کند.

وضعیت مصرف بنزین در کشور نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاست، به طوری که میانگین مصرف روزانه بنزین در سال جاری به بیش از 110 میلیون لیتر رسیده است و در 8 اسفند 1401 رقمی بدون سابقه 144 میلیون و 300 بوده است. هزار لیتر ثبت شد. عدم تعادل بین عرضه و تقاضا به دلایل مختلف از جمله قیمت پایین سوخت ایران وارد دور باطلی شده است که راه حل آن سیاست گذاری مناسب است اصلاح الگوی مصرف است.

به نظر می رسد در چنین شرایطی مصرف کنندگان به دلیل قیمت پایین بنزین چندان به صرفه جویی در مصرف سوخت اهمیت نمی دهند. انرژی نمی دهند، جیره می دهند و غیره. افزایش قیمت این یک راه حل امیدوارکننده برای اصلاح الگوی مصرف سوخت است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا