اخبار خودرو

استلاتو S9 معرفی شد ؛ محصول مشترک هواوی و بایک برای رقابت با مرسدس بنز S کلاس

استلاتو S9 معرفی شد ؛ محصول مشترک هواوی و بایک برای رقابت با مرسدس بنز S کلاس

دو شرکت بزرگ هواوی و BAIC با همکاری یکدیگر برند جدیدی به نام Stelato ایجاد کرده اند. اولین محصول این برند یک سدان مدرن به نام S9 است که در نمایشگاه خودرو پکن ارائه شده است.

Stelato S9 یک خودروی لوکس به حساب می آید و مدل های معروف و شناخته شده ای مانند مرسدس بنز کلاس S و بی ام و سری 7 را به چالش کشیده است. ارتفاع این خودرو 1486 میلی متر و فاصله دو محور آن 3050 میلی متر است. بسته به نسخه، وزن S9 2216، 2246 یا 2366 کیلوگرم است.

در مدل پایه، موتور Estlato S9 شامل یک موتور الکتریکی است. اما مدل پرچمدار نیروی خود را از دو موتور الکتریکی دریافت می کند. هر دو موتور ساخت هواوی هستند. در نسخه تک موتوره قدرت موتور به 304 اسب بخار می رسد. در نسخه دو موتوره موتور دیگری با قابلیت تولید 212 اسب بخار به محور جلو اضافه شده است. وظیفه تامین برق در S9 توسط باتری شرکت معروف CATL انجام می شود. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد توانایی یا دامنه حرکتی به رسانه ها ارائه نشده است.

Stelato S9 معرفی شد; محصول مشترک هواوی و دوچرخه برای رقابت با مرسدس بنز کلاس S
استلاتو S9 معرفی شد ؛ محصول مشترک هواوی و بایک برای رقابت با مرسدس بنز S کلاس

از نظر طراحی، محصول مشترک هواوی و گروه خودروسازی بایک شباهت زیادی به لوکسید اس 7 دارد. شاید بدانید که این خودرو نیز حاصل همکاری هواوی و گروه چری است. بدنه S9 روان طراحی شده است و به نظر می رسد آیرودینامیک پیشرفته ای داشته باشد. همانطور که از تصاویر مشخص است، هیچ آینه معمولی روی این خودرو وجود ندارد و به جای آن از دوربین های جانبی استفاده شده است. دستگیره های درها هم سطح با بدنه هستند تا ضریب کشش هنگام حرکت کاهش یابد. این خودرو بر روی چرخ های 21 اینچی چند پره سوار می شود و امکان سفارش رنگ های مشکی، سفید، قرمز و طلایی برای بدنه آن وجود دارد.

همانند Luxid S7، Stellato S9 نیز از چراغ هایی به نام xPixel استفاده می کند. این چراغ ها ساخت هواوی هستند و از نظر نورپردازی بسیار خوب عمل می کنند. از جمله ویژگی های S9 می توان به سنسورهای لیدار، صفحه نمایش مرکزی بزرگ مجهز به سیستم عامل هارمونی 4، دو پد شارژ بی سیم 50 واتی و کابین بسیار باکیفیت اشاره کرد. فروش Stellato S9 در ماه جولای یا آگوست آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو از 300000 تا 500000 یوان متغیر است. این ارقام تقریباً معادل 41.5 و 69 هزار دلار یا 2.5 و 4.25 میلیارد است. این خودرو در مقایسه با رقبای آلمانی خود از قیمت بسیار پایین تری برخوردار است و سایر مدل های چینی مانند نیو ET7، زوکر 001 و آواتار 12 را می توان رقیب مستقیم آن دانست.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا