اخبار روز

ایمنی در شهرک های صنعتی قزوین با استقرار 15 ماشین آتش نشانی افزایش یافت!/جزئیات

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از قزوین؛ رضا صفری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین اعلام کرد: به منظور ارتقای سطح ایمنی و مقابله با حوادث غیر مترقبه و همچنین پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی، در حال حاضر 7 ایستگاه آتش نشانی مجهز به 15 دستگاه خودروی آتش نشانی در محل فعالیت دارند. شهرستان ها و ناحیه صنعتی استان، سال آینده نسبت به احداث ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی حکیمیه و خرید دو دستگاه خودرو و تجهیزات آتش نشانی اقدام کنند.

وی از اعطای وام ده میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات امداد و نجات ایستگاه های آتش نشانی شهرها و نواحی صنعتی در سال جاری خبر داد.

صفری گفت: در سال گذشته 250 نفر ساعت آموزش پیشگیری، آتش نشانی و کمک های اولیه و 20 مانور اطفای حریق نیز در شهرهای صنعتی برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در پیشگیری و کاهش حوادث و آسیب های وارده به تاسیسات تولیدی و صنعتی تصریح کرد: برنامه هایی از قبیل آموزش و تربیت آتش نشانان، انجام ممیزی ایمنی کلیه تاسیسات صنعتی و انجام ممیزی های ویژه در موارد پرخطر اجرا می شود. تاسیسات صنعتی و با ریسک بالا، انجام تمرینات آموزشی و ارتقای پرسنل آتش نشانی برای تقویت آمادگی جسمانی، پایش و ارزیابی منظم کلیه عوامل خطرناک و ناایمن و شناسایی مراکز خطر، تهیه شناسنامه HSEE برای شهرها و نواحی صنعتی، آموزش های لازم برای کارخانه های صنعتی و … این کار انجام شده است و خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد کاهش تصادفات در شهرها و تاسیسات تولیدی و صنعتی بوده ایم.

وی افزود: در حال حاضر 140 واحد تولیدی پرخطر در شهرها و نواحی صنعتی شناسایی شده و واحدهای صنعتی مذکور تحت ممیزی های ایمنی ویژه قرار گرفته اند و پس از شناسایی و آمار، مقرر است در مرحله تکمیل نواقص و نارسایی های آنها رفع شود. .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان همچنین از تجهیز ایستگاه های آتش نشانی چند شهرک صنعتی که برخی از آنها دارای تاسیسات صنعتی پرخطر هستند به تجهیزات و ملزومات امداد و نجات با وام ده نفره خبر داد. پایان سال گذشته 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد و اظهار داشت: تا پایان امسال یک دستگاه خودرو آتش نشانی به همراه تجهیزات خریداری و در یکی از ایستگاه های آتش نشانی نصب می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا