به گزارش خبرگزاری پی ام آپ از قزوین؛ رضا صفری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین اعلام کرد: به منظور ارتقای سطح ایمنی و مقابله با حوادث غیر مترقبه و همچنین پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی، در حال حاضر 7 ایستگاه آتش نشانی مجهز به 15 دستگاه خودروی آتش نشانی در محل فعالیت دارند. شهرستان ها و ناحیه صنعتی استان، سال آینده نسبت به احداث ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی حکیمیه و خرید دو دستگاه خودرو و تجهیزات آتش نشانی اقدام کنند.

وی از اعطای وام ده میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات امداد و نجات ایستگاه های آتش نشانی شهرها و نواحی صنعتی در سال جاری خبر داد.

صفری گفت: در سال گذشته 250 نفر ساعت آموزش پیشگیری، آتش نشانی و کمک های اولیه و 20 مانور اطفای حریق نیز در شهرهای صنعتی برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در پیشگیری و کاهش حوادث و آسیب های وارده به تاسیسات تولیدی و صنعتی تصریح کرد: برنامه هایی از قبیل آموزش و تربیت آتش نشانان، انجام ممیزی ایمنی کلیه تاسیسات صنعتی و انجام ممیزی های ویژه در موارد پرخطر اجرا می شود. تاسیسات صنعتی و با ریسک بالا، انجام تمرینات آموزشی و ارتقای پرسنل آتش نشانی برای تقویت آمادگی جسمانی، پایش و ارزیابی منظم کلیه عوامل خطرناک و ناایمن و شناسایی مراکز خطر، تهیه شناسنامه HSEE برای شهرها و نواحی صنعتی، آموزش های لازم برای کارخانه های صنعتی و … این کار انجام شده است و خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد کاهش تصادفات در شهرها و تاسیسات تولیدی و صنعتی بوده ایم.

وی افزود: در حال حاضر 140 واحد تولیدی پرخطر در شهرها و نواحی صنعتی شناسایی شده و واحدهای صنعتی مذکور تحت ممیزی های ایمنی ویژه قرار گرفته اند و پس از شناسایی و آمار، مقرر است در مرحله تکمیل نواقص و نارسایی های آنها رفع شود. .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان همچنین از تجهیز ایستگاه های آتش نشانی چند شهرک صنعتی که برخی از آنها دارای تاسیسات صنعتی پرخطر هستند به تجهیزات و ملزومات امداد و نجات با وام ده نفره خبر داد. پایان سال گذشته 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرد و اظهار داشت: تا پایان امسال یک دستگاه خودرو آتش نشانی به همراه تجهیزات خریداری و در یکی از ایستگاه های آتش نشانی نصب می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *