اخبار روز

استعفای سرپرست امان دومینو کلید این استعفا بود

به گفته تحلیلگران صهیونیست، استعفای فرمانده اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) تنها نوک کوه یخ شکاف داخلی اسرائیل است.

به گزارش تسنیم، روزنامه هایی مانند هاآرتص و یدیعوت آحارانوت به بررسی این موضوع پرداختند و تاکید کردند که دومینوی استعفاها قطعا ادامه خواهد داشت.

آموس هاریل، تحلیلگر ارشد روزنامه هاآرتص در این زمینه نوشت: با نگاهی به متن استعفای آهارون هالوا که توسط هرتسی هالوی رئیس ستاد کل ارتش ارائه شد، تاکید می شود که وی اعتراف می کند که اطلاعات نظامی به ماموریت خود عمل نکرده است.

بر اساس پیش بینی حریل، موج بزرگی از استعفاها در صفوف سیاستمداران و رهبران امنیتی اسرائیل در راه است و همه آنها به دلیل شکستی است که عملیات 7 اکتبر در نوار غزه برای اسرائیل به ارمغان آورد.

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به شکاف داخلی متحمل شده پس از توقف عملیات ارتش در غزه، نوشت: این استعفاها بنیامین نتانیاهو را در گوشه و کنار گذاشته است زیرا او تنها کسی است که حاضر به تحمل چنین استعفای است.

نتیجه گیری: اتفاقی که از این به بعد خواهد افتاد این است که ابزار تبلیغاتی نتانیاهو به جای حلیوا، اهداف جدیدی پیدا کند تا آتش حملات انتقادی را به سمت او هدایت کند و از این طریق خواهان کسب تجربه و درس گرفتن از آن شود.

این تحلیلگر صهیونیست در بخشی دیگر از یادداشت خود خاطرنشان کرد: شکست ساختار اطلاعاتی اسرائیل در 16 مهر بسیار جدی و گسترده بود، اما این شکست نه تنها علیه حلیوا، بلکه بسیاری از نهادها و نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل نیز مورد توجه قرار گرفت. درگیر آن است.

حلیوا در متن استعفای خود از حلوی خواست تا تحقیقات کامل و رسمی را برای روشن شدن همه جوانب وقایع منجر به حوادث 16 مهر انجام دهد. این تحقیقات در واقع نوعی پیام خداحافظی برای نتانیاهو است، زیرا این آخرین نخست وزیری است که او را دنبال می کند.

به گفته هاریل، آرامش در جنگ، همراه با پیدایش این احساس کاملا موجه در جامعه که جنگ در همه جبهه‌ها، اسرائیل را به بن‌بست و پیچیدگی استراتژیک کشانده است، مسئله مسئولیت و اهمیت آن را آشکار کرده است. در وقوع این حوادث

اکنون استعفای هالیوا به این روند سرعت می بخشد.

در همین راستا، یواف زیتون، خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت اهرانوت شامگاه سه شنبه در یادداشتی که در سایت وای نت این روزنامه منتشر شد، اعلام کرد که استعفای ژنرال آهارون حلیوا تنها اولین استعفای مربوط به ناکامی های 16 مهر بوده است. و نه آخرین، زیرا فرض بر این است که رئیس بعدی ستاد کل ارتش مسئولیت تشکیل ستاد کل جدید ارتش را بر عهده خواهد داشت.

وی در این مقاله با عنوان دومینویی استعفای رئیس سرویس امان نوشت که این روند ادامه خواهد داشت و به دست رئیس ستاد ارتش می رسد.

به گزارش زیتون، ژنرال آهارون حلیوا اولین نفر از اعضای ستاد کل ارتش بود که به دلیل ناکامی های 16 مهرماه از سمت خود استعفا داد اما ظاهراً آخرین افسر ارشد ارتش نخواهد بود.

در ادامه این مقاله همانطور که یک ماه پیش در یدیعوت اهرانوت و وای نست اشاره شد، افسران بلندپایه دیگری نیز وجود دارند که می خواهند استعفا دهند که حداقل چهار نفر از آنها درجه سرلشکری ​​دارند و از فرماندهان یگان های میدانی قصد استعفا دارند. استعفا دهد

یکی از جمله فرمانده ارتش غزه، سرتیپ آوی روزنولد، که تحت فرماندهی او حمله به منطقه غربی نقف انجام شد و به زودی با سهیم شدن مسئولیت این شکست، استعفا خواهد داد.

مشکل اصلی این افراد زمان استعفای آنها بود که اکنون به دلیل آرامش جنگ در چند هفته اخیر و خروج بیشتر نیروها از نوار غزه و مهمتر از همه استعفای سران قوا است. به طور کلی، کار آنها آسان تر است و آنها بیش از هر زمان دیگری به این استعفا نزدیک شده اند.

این نویسنده در ادامه مقاله خود می گوید: استعفای حلیوا و تعدادی دیگر از فرماندهان ارتش این سوال را ایجاد می کند که آیا ژنرال هرزی حلوی برای سازماندهی مجدد خود به عنوان رئیس ستاد کل ارتش با مشکل مواجه خواهد شد و پس از آن استعفا خواهد داد؟ زیرا ظاهراً این استعفا به سرعت پذیرفته شد و مقدمات حضور رئیس جدید ستاد کل ارتش با نیروهای جدید فراهم شد.

از 7 اکتبر، گمان می رود ژنرال های مختلفی برای جانشینی هالیوی آماده شوند. یکی از جمله امیر برام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، او به ندرت در رسانه ها ظاهر شده و اکنون گفته می شود شانس شماره یک جانشینی حلوی است.

از دیگر نامزدهای این پست می توان به فرماندهان فرماندهی شالی و مدیرکل وزارت جنگ اشاره کرد.

در پایان این یادداشت: یکی موضوع دیگری که بر موج پیش بینی شده استعفاها در ارتش تأثیر می گذارد این است که اخیراً مشخص شد ده ها افسر عالی رتبه ارتش که در مراکز تصمیم گیری مرتبط با غزه حضور داشتند، اکنون مشاوران حقوقی را برای خود انتخاب کرده و دائماً با آنها در تماس هستند. هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا