به گزارش بازتاب آنلاین، در حالی که بسیاری از مطالعات نشان داده اند که ناملایمات دوران کودکی می تواند اثرات بلندمدتی بر زیست شناسی و سلامت افراد داشته باشد، مطالعات اندکی در مورد عوامل استرس زا بر عملکرد بیولوژیکی افراد انجام شده است.

ایسنا در پیامی نوشت: اکنون محققان دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) می گویند که تجزیه و تحلیل داده های سلامت بیش از 2100 شرکت کننده نشان داده است که استرس های دوران کودکی نه تنها می توانند اثرات خاصی بر سلامت داشته باشند، بلکه این اثرات سیستماتیک مردان هستند. قد بلندتر هستند و زنان نیز متفاوت هستند.

دکتر جورج اسلاویچ، مدیر آزمایشگاه ارزیابی و تحقیقات استرس در دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: “نتایج ما.” یکی این یکی از جامع ترین تحلیل ها از پیامدهای بیولوژیکی و بالینی تجربیات نامطلوب دوران کودکی است.

وی افزود: اکثر افرادی که در مراحل اولیه زندگی دچار استرس یا ضربه قابل توجهی شده اند، هرگز در سال های بعدی بزرگسالی معاینه نمی شوند. بنابراین، این نتایج اهمیت حیاتی غربالگری استرس دوران کودکی را در محیط بالینی برجسته می‌کند.

اسلاویچ و همکارانش از مجموعه داده بزرگی حاوی اطلاعاتی در مورد ناملایمات اولیه زندگی و وضعیت سلامت روانی و جسمی بزرگسالان میانسال در ایالات متحده استفاده کردند تا تأثیرات قرار گرفتن زودهنگام در معرض ناملایمات را بر سلامتی در مراحل بعدی زندگی بررسی کنند.

شرکت کنندگان در این مطالعه ماهیت و شدت تجارب منفی دوران کودکی خود را گزارش کردند. این تجربیات شامل نگرانی های مالی، سوء استفاده، بی توجهی، دفعات جابجایی، و اینکه آیا کودکان جدا از والدین بیولوژیکی خود زندگی می کردند یا خیر.

علاوه بر این، شرکت کنندگان نمونه های بیولوژیکی را برای محاسبه 25 نشانگر زیستی بیماری برای تعیین اینکه آیا ارائه کردند یکی آیا از بیست بیماری عمده رنج می برند یا نه؟

به گزارش یورونیوز، محققان دریافتند با افزایش قرار گرفتن در معرض عوامل استرس زا، خطر ابتلا به بیماری هایی مانند فشار خون بالا، افسردگی، التهاب مفاصل، اعتیاد به الکل، مشکلات گوارشی، اختلالات خونی، بیماری مزمن انسدادی ریه، مشکلات گردش خون و بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد.

هم مردان و هم زنانی که استرس را تجربه کردند، بدترین سلامت متابولیک و بیشترین التهاب را داشتند.

از سوی دیگر، زنانی که در دوران کودکی تجربیات منفی داشتند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های متابولیک بودند.

با این حال، در مردان، تجربه سوء استفاده عاطفی و غفلت با افزایش خطر ابتلا به اختلالات خونی، مشکلات روانی و رفتاری و مشکلات تیروئید همراه بود.

به گفته دکتر اسلاویچ، استرس اکنون یکی از ده علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. وقت آن است که این آمارها را جدی بگیریم و غربالگری استرس را در کلینیک های کودکان و بزرگسالان آغاز کنیم.

233217

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما