اخبار روز

استرداد متهم کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

اگرچه این کلاهبردار و همدستانش به سرمایه گذاران قبلی پاسخی ندادند، اما آنها یک شرکت هرمی دیگری با هویت متفاوت ایجاد کردند و شروع به کلاهبرداری از قربانیان بیشتری کردند.

رئیس پلیس بین الملل فراجا از استرداد مظنون به کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان به کشور خبر داد.

گزارش چیزی مهرسردار مجید کریمی اظهار داشت: پس از اعلام مقامات قضایی، وی با جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان به نمایندگی از چند شرکت هرمی به کلاهبرداری متهم شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم و شرکای خود با ایجاد چند شرکت هرمی و معرفی صرافی های معتبر و بعضاً آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری در این شرکت ها در ازای سود ماهیانه بالای 10 درصد و نه در داخل کشور. با اجرای تعهد، به وعده هایشان عمل نکرده اند و به این ترتیب تعداد زیادی از ایرانیان را فریب می دهند.

این افسر پلیس اضافه کرد: اگرچه این کلاهبردار و همدستانش پاسخگوی سرمایه گذاران قبلی نبودند، اما مجدداً یک شرکت هرمی را با هویتی دیگر تأسیس کردند و از سایر مالباختگان کلاهبرداری کردند.

رئیس پلیس بین الملل فراجا در ادامه بیان کرد: متهم پس از کلاهبرداری یکی از کشورهای منطقه پناهندگی که تحت بازجویی بودند و از ظرفیت های سازمان اینترپل استفاده می کردند، متهمان در یکی از کشورهای منطقه حکم ردیابی، شناسایی و دستگیری بین المللی یا اعلان قرمز برای وی صادر شده و موضوع این فرد تحت تعقیب نیز به اینترپل کشور محل اختفای وی ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: وی با هدایت اطلاعات عملیاتی پلیس بین الملل فراجا بر اساس اخطاریه قرمز صادره برای متهم و مشاوره پلیسی در کشوری که مخفی شده بود دستگیر شد.

سردار کریمی در پایان به عدم اعتماد هموطنان به شرکت های هرمی غیرمجاز اشاره و اظهار کرد: این متهم امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده و جهت ادامه تحقیقات به مراجع قضایی تحویل داده شد. مورد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا