اخبار روز

استخراج بیت کوین با روشی عجیب!

السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است، از منابع زمین گرمایی خود برای استخراج 474 بیت کوین در سه سال گذشته استفاده کرده است.

به گزارش همشهری، در سال 2021، معاون رئیس جمهور بوکله در السالوادور قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن بیت کوین با دلار آمریکا به عنوان یک ارز رسمی برابری می کند.

قبلاً گزارش شده بود که دولت با ارائه 30 دلار بیت کوین به هر کسی که یک کیف پول دیجیتال برای تجارت ارز دیجیتال ایجاد کند، ساکنان را فریب داد.

یک سال بعد، به نظر می‌رسید که این آزمایش به شدت شکست خورده بود، زیرا تخمین زده می‌شد که تنها 14 درصد از کاربران از بیت کوین به عنوان ارز استفاده می‌کردند.

با این حال، دولت بوکله ایمان خود را به بیت کوین حفظ کرد و حتی با فروپاشی بازار ارز دیجیتال به خرید و استخراج بیت کوین ادامه داد.

مشکلات بیت کوین

اقدامات السالوادور اگرچه اقدامی انقلابی بود، خشم چندین موسسه مالی از جمله صندوق بین المللی پول (IMF) را برانگیخت. این ارز دیجیتال هیچ مرجع رسمی صادر کننده ای ندارد و ارزش آن به شدت در نوسان است.

برای دوستداران محیط زیست، بیت کوین به عنوان یک ارز بسیار انرژی بر است. برای حفظ سوابق عمومی تراکنش های این ارز دیجیتال، دفتر کل عمومی یا بلاک چین نگهداری می شود. برای ثبت تراکنش ها در این بلاک چین، باید محاسبات پیچیده با استفاده از تراشه ها و پردازنده های گرافیکی پیشرفته انجام شود.

از آنجایی که سوخت‌های فسیلی اکثر نیازهای انرژی را تامین می‌کنند، این کار پر انرژی باعث افزایش انتشار CO2 و گرم شدن سیاره می‌شود.

قدرت آتشفشان

السالوادور راه حلی سازگارتر با محیط زیست برای این مشکل داشت. سرزمین آتشفشان ها از بهترین دارایی خود یعنی انرژی زمین گرمایی آتشفشان Strato Tekapa در مرکز کشور برای تامین انرژی عملیات بیت کوین استفاده کرد.

مجموع خروجی این آتشفشان حدود 102 مگاوات است و دولت بوکله 1.5 مگاوات انرژی برای عملیات استخراج بیت کوین اختصاص داده است. گروهی متشکل از 300 پردازنده از انرژی سبز این آتشفشان برای ثبت تراکنش های روی بلاک چین استفاده می کنند و در ازای آن پاداش دریافت می کنند، فرآیندی که به آن ماینینگ می گویند.

تا به امروز، این کشور 474 بیت کوین با ارزش بازار فعلی نزدیک به 29 میلیون دلار استخراج کرده است. با توجه به اینکه به نظر می رسد بازار ارزهای دیجیتال در حال بازگشت است، انتظار می رود ارزش این دارایی ها در آینده نزدیک افزایش یابد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا