اخبار روز سینما

از واکنش به حادثه شاهچراغ تا بازگشت رشیدپور، گلزار و هاشمی به تلویزیون

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

ایسنا: واکنش هنرمندان مختلف به حادثه تروریستی شاهچراغ، ماجرای حضور یک فیلم ایرانی در اسکار 2024، مصاحبه با سازنده سریال عقرب عاشق، درهای باز پخش به رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار و بازگشت بهمن هاشمی، جزییات مراسم تشییع پیکر محمد اسماعیلی و توضیحاتی درباره ثبت جهانی «دریاچه هامون» از جمله اخبار فرهنگی و هنری 2 مرداد بود.

روز دوشنبه سوم مردادماه جمعی از هنرمندان به حمله تروریستی به حرم شاهچراغ شیراز و شهادت و مجروح شدن چند تن از هموطنانمان واکنش نشان دادند و این حادثه را محکوم کردند.

محمدحسین قاسمی تهیه کننده سینما، پرویز فلاحی پور بازیگر سینما و تلویزیون و ماهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با ایسنا و مجید مجیدی در گردهمایی مراسم «تصویر دهم» به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند. چند هنرمند در صفحه شخصی خود به این موضوع واکنش نشان دادند.

همچنین نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ را محکوم و تسلیت گفت.

به گرمای مکرر شیراز…

داستان فیلم ایرانی در اسکار 2024 چیست؟

در ادامه اخبار روز دوشنبه، اعلام شد که سینمای تاجیکستان امسال با یک فیلم ایرانی وارد رقابت بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ می‌شود.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از همدان اجرا می شود؟

از سوی دیگر به دلیل عدم همکاری و عدم رعایت تعهدات استانداری همدان، میزبانی این استان برای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با چالش و بلاتکلیفی جدی مواجه شده است. به همین منظور استان میزبان و زمان دقیق برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان متعاقبا اعلام می شود.

صبر کن! هنوز برای قضاوت درباره «عقرب عاشق» زود است.

همچنین با سیدرضا محقق، تهیه کننده سریال عقرب عاشق که در ژانر علمی تخیلی و فانتزی بر روی پلتفرم نماوا در حال پخش است و پنج قسمت از این سریال 20 قسمتی منتشر شده است، گفت وگویی داشتیم. تا به حال. سازنده سریال عقرب عاشق در این گفت و گو به مخاطبانش گفت: صبر کنید در حال حاضر پنج قسمت از این سریال پخش شده است، پس زود قضاوت نکنید درباره «عقرب عاشق» همه چیز به خیر می شود. .

دروازه های باز صداسیما به رشیدپور و گلزار

در روزهای اخیر درباره بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار به عرصه بازیگری تلویزیون بحث و اظهارنظرهای متفاوتی شده است. در روزهای اخیر رسانه ها از بازگشت این دو چهره سرشناس به تلویزیون خبر داده اند و حتی برخی جزئیات برنامه هایشان را فاش کرده اند. با وجود همه این خبرها هنوز به طور رسمی از سوی معاون سیما و شبکه پخش تایید نشده است. اما در شرایطی که خبرگزاری صداوسیما نیز امروز این خبر را منتشر کرده است، به نظر می رسد بازگشت این دو به صداوسیما تا حد زیادی امری عادی تلقی شود.

بهمن هاشمی به تلویزیون «میدون» بازگشت

همچنین بهمن هاشمی که چند سالی است از صحنه تئاتر دور بوده و پیش از این مجری برنامه های شبکه 2 و 5 بود، با برنامه «میدون» به عرصه بازیگری بازمی گردد.

آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب کربلا

همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد که به نمایندگی از صنعت نشر ایران با عرضه بیش از 330 عنوان از 30 ناشر به زبان عربی در نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب کربلا حضور دارد.

“نفوذ شعر در فضاهای بی سابقه”

به یاد ناصر فرهنگ فر

علاوه بر اینها، 3 مرداد سالروز درگذشت نوازنده برجسته تنبک و مدرس موسیقی سنتی ایران، یعنی ناصر فرهنگ فر است که پس از مدتی بازنشستگی و انزوای کاری در روز پنجشنبه 23 مرداد وی در سال ۱۳۷۶ در سن ۴۹ سالگی درگذشت. در گزارشی از زندگی هنری او می گوییم.

جزئیات مراسم تشییع پیکر محمد اسماعیلی

ضمناً اعلام شد جزییات مراسم تشییع پیکر محمد اسماعیلی از اساتید نوازندگی تنبک که روز یکشنبه ۲۲ برگزار شد. مرداد معروف است که او در سن 88 سالگی درگذشت. پیکر این هنرمند فقید روز چهارشنبه ساعت 10 صبح از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا تشییع می شود.

حمیدرضا اردلان به عنوان دبیر جشنواره موسیقی جوانان باقی ماند

همچنین با گذشت کمتر از یک ماه از پایان شانزدهم جشنواره موسیقی جوانان، معاون هنری وزیر امور خارجه طی حکمی حمیدرضا اردلان را به سمت دبیری شانزدهمین جشنواره موسیقی جوانان منصوب کرد.

توضیحاتی درباره رکورد جهانی دریاچه هامون

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان در پایان در خصوص ثبت جهانی دریاچه هامون به عنوان میراث طبیعی گفت: «هامون» نه تنها یک میراث طبیعی است، بلکه می تواند به عنوان میراث معنوی به ثبت برسد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا