اخبار روز

از فردا باران شدیدی خواهد بارید

سازمان هواشناسی با تداوم سامانه بارشی و ناپایداری های همرفتی در کشور هشدار هواشناسی را در سطح زرد صادر کرد.

گزارش مهر سازمان هواشناسی به دلیل فعالیت مداوم سامانه بارشی همراه با ناپایداری های همرفتی از فردا جمعه (7). اردیبهشت ماه) تا شنبه (8 اردیبهشت ماه) هشدار زرد هواشناسی صادر کرد.

این سیستم خطراتی مانند رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، گرد و غبار در نقاط و تگرگ در نقاطی را به همراه دارد.

همچنین سامانه مذکور در روز جمعه استان های خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، خراسان جنوبی رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و همچنین استان های کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و سیستان را تحت تاثیر قرار می دهد. بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان روز شنبه را پوشش می دهد.

احتمال آبگرفتگی جاده ها، احتمال جاری شدن آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، خطر لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال وقوع سیل. آسیب به نهال ها، درختان در حال انقراض و محصولات باغی و کشاورزی یکی از تاثیراتی است که این سیستم می تواند داشته باشد.

در این راستا: احتیاط در سفر به ویژه خارج از شهر، عدم توقف در بستر و سواحل رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و کوچ عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و همچنین نظافت معابر. دهانه پل ها، لایروبی قنوات و آبراه ها و … توصیه می شود برای حفاظت از محصولات کشاورزی اقدامات لازم انجام شود و در انجام هر نوع کار کشاورزی دقت شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا