اخبار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال پپه (PEPE) چیست؛ آرزوی که خیلی‌ها را خیلی ساده پولدار کرد

پپه (PEPE)، ارز دیجیتالی که در عرض دو روز سودی ۹۰۰ درصدی ثبت کرد. پپه، میم کوین در طول هفته های گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده است و در بازار نزولی رشدی خیره کننده را ثبت کند. سوال اینجاست که پپه چیست؟ و چرا انقدر سروصدا به پا کرده است؟

در این پست قرار است، این ارز دیجیتال را زیر ذره بین ببریم.

ارز دیجیتال پپه چیست و از کجا آمده؟

۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) امسال، این ارز دیجیتال به تیتر بسیاری از خبرگزاری های حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل می شود. در طول دو روز بعد از عرضه این ارز دیجیتال، پپه در یونی سواپ 30 میلیون دلار ارز ثبت می کند.

یک روز بعد از عرضه، یک سرمایه‌گذاری در ازای 0.124 اتر، معادل 200 یورو، 5.9 تریل واحد په دریافت کرد. ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) و همزمان با افزایش قیمت په، ارزش سرمایه‌گذاری این سرمایه‌گذاری با رشد ۴۵۰۰ برابری، به سوددهی خارق‌العاده‌ای رسید. PEPE و ذاری روی این توکن بیفتند.

صرافی‌ها، فروش را نباید فراموش کرد که با توجه به نقدینگی در ۵.۹تریلیون واحد برای این سرمایه‌گذاری کار بسیار ساده‌ای نبوده است.

Pepe the Frog ست. در حال حاضر، این کوین تازه‌وارد را در بهترین حالت می‌توان یک هایپ در نظر گرفت. چراکه هیچ کاربردی خاصی ندارد و صرفاً یک ارز دیجیتال با آیکن قورباغه است.

تصویری که حساب پپه در توییتر منتشر کرده است و به رشد چشمگیر آن اشاره دارد

«میم‌شدنی‌ترین میم دنیا» توصیفی است که در صفحه رسمی این ارز دیجیتال در توییتر منتشر شده است. توییتر رسمی پپه در ادامه با کنایه به میم کوین‌های بازارهای دیگر مثل شیبا اینو و دوج کوین که از روی میم‌هایی با محوریت سگ‌ها درست شده است و نوشت:

دنیا دست سگا بود [و الان دیگه تموم شده].

حاشیه‌های این ارز دیجیتال به همینجا ختم نمی‌شود. با وجود داده های فنی کم از پپه، ارزهای در گردش این ارز دیجیتال 420 میلیون دلاری است که به 20 آوریل (4/20) اشاره دارد. ۲۰ آوریل روزی است که طرفداران ماریجوانا آن را جشن میگیرند!

میم کوین چیست؟

پیش از آن که به دنبال تعریف کوتاهی از میم کوین برویم، بهتر است نگاهی به میم و ماهیت این تصاویر طنز بیندازیم. در واقع درک مفهوم میم و میم کوین‌ها باعث می‌شود تا راحت‌تر بدانیم پپه چیست و چرا انقدر رشد کرده است.

میم (میم) چیست؟

خیلی ساده و کوتاه، میم اصطلاحی است که به شوخی‌هایی در سطح اینترنت گفته می‌شود که به‌سرعت پخش و توسط افراد زیادی استفاده می‌شود. میم‌ها به‌صورت تصویری با یک نوشته روی آنها به اشتراک گذاشته می‌شوند.

اگر با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، حداقل یک‌بار میم‌هایی که در جامعه کاربران ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند، می‌شوند. از جمله مشهورترین این میم‌ها، میم‌های ایلان ماسک و تصویر لوگوی دوج کوین است.

میم دوج کوین و ایلان ماسک
ارز دیجیتال پپه (PEPE) چیست؛ آرزوی که خیلی‌ها را خیلی ساده پولدار کرد

حالا که به‌صورت کلی با مفهوم میم آشنا شدیم، نوبت به توضیح میم کوین می‌رسد.

میم کوین (Memecoin)

میم کوین، ارز دیجیتال یا توکنی است که با الهام از یک میم ساخته شده است. شیبا اینو و دوج کوین مشهورترین میم کوین‌های بازار هستند که به‌ترتیب در رت به‌های ۸ و ۱۵ فهرست ارزهای دیجیتال برتر قرار دارند.

ارزهای دیجیتالی دیگر مثل بیت کوین، پولکادات و سولانا، میم کوین‌ها ارزش ً کاربردی ندارند! به‌عنوان مثال، سازنده دوج کوین خودش به عنوان دوج کوین را برای شوخی ساخ ته است! با این، در بازارهای مالی، ارزش یک توکن را در بازارهای مالی عرضه می‌کند و همی نمی‌تواند باعث شود تا میم کوین‌ها سروصدای زیادی به پا کنند.

اگر دوست دارید بیشتر در مورد میم و میم کوین ها اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می کنید مطلب «میم کوین چیست؟» را در ارزدیجیتال بخوانید تا با دنیای عجیب وغریب این آرزوهای دیجیتال آشنا شوی د.

میم قورباغه پپه

داستان میم این قورباغه در سال ۲۰۰۵ و افزایش محبوبیت میم‌های اینترنتی بر می‌گردد. در آن زمان در بسیاری از انجمن‌های اینترنتی، این میم‌ها تولید می‌کنند و می‌شدن و همین موضوع باعث شد تا مت فیوری (Matt Furei) به فکر ساختن این میم بیفتد. نکته جالب دیگر این است که این میم در میانه کارزار انتخاباتی ترامپ به مخالفت با اتحادیه ضد افترا تبدیل شد.

علاوه بر این که میم پپه به‌خودی‌خودی محبوبیت زیادی در میان کاربران اینترنتی دارد، حالا به یکی از محبوب‌ترین میم‌ها برای قراردادن روی تصویر پروفایل کوین‌ها در بازار می‌شود و لوگوی خیلی از میم کوین‌های بازار عکس پپه است.

شایان ذکر است که ارز دیجیتال پپه هیچ ارتباطی با مت فیوری ندارد و مثل خیلی دی گر از توکن‌ها، تنها با الهام از میم پپه قورباغه ساخته شده است.

خرید پپه (PEPE) و آینده این ارز دیجیتال

عمر این ارز دیجیتال هنوز به یک ماه نرسیده است! پس نمی توانم به طور خاص در مورد آینده پپه صحبت کند. با این حال، به‌گفته‌های بسیاری از تحلیل‌گران و صاحبنظران بازار کریپتوکارنسی، میم کوین‌ها نقشی پررنگ در این اکوسیستم ایفا می‌کنند.

نمودار قیمت پپه
نمودار قیمت پپه

جیمز وو (جیمز وو)، بنیان‌گذار دیاف‌جی (DFG)، در ارتباط با میم کوین‌ها می‌گوید:

چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید، میم کوین‌ها قسمت بزرگی از بررسی ارزهای دیجیتال هستند.

اگر کمی در این صحبت فکر کنیم، احتمالاً به این نتیجه می‌رسیم که ده‌ها می‌شوند، به بازار پا می‌کنند، رشد می‌کنند و گاهی هم مثل یک عالمه می‌توانند شکست بخورند، کسی اسمشان را هم به یاد آورد. .

تنها کافی است در فهرست کریپتوک ارنسی های ارزدیجیتال چرخی بزنید و ببینید چ قدر کوین و توکن با اسم های پپه آمده و قیمتشان صفر شده است.

فروش و خرید پپه

قابلیت جدید ارزدیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که در یک لیست، تمام صرافی‌ها ی ایرانی که ارز دیجیتال پپه را برای خرید داشته باشند، دارند.

برای مشاهده لیست صرافی‌هایی که از PEPE پشتیبانی می‌کنند، تنها کافی است در صفحۀ خرید پپه (PE) مراجعه کنید و خریدی که قصد خرید یا فروش را دارید وارد کنید. در مرحله بعدی می‌توانید لیست صرافی‌هایی را که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند را با قیمت خرید و فروش آنها ببینید.

با کلیک روی دکمه «خرید»، به صفحه صرافی هدایت می شود. پس از انجام مراحل واریز و احراز هویت، به آسانی ارز دیجیتال شما به کیف پولتان روی صرافی واریز خواهد شد.

در هنگام فروش هم ابتدا پپه‌های خود را به صرافی واریز و پس از احراز هویت، ارزهای دیجیتال خود را بفروشید. برای اطلاع از نحوه ترید و انواع سفارش‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم پیشنهاد می‌کنیم مطلب «انواع سفارش‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال» را مطالعه کنید.

سؤالات متداول

ارز دیجیتال پپه چیست از کجا آمده است؟

میم کوین پپه ۱۷ عرضه شده است و سازنده آن مشخص نیست.

آیا خرید پپه منطقی و امن است؟

با توجه به جدیدبودن این ارز دیجیتال و پرریسک‌بودن این بازار و صد البته نقدینگی پایین، پیش از خرید پپه باید تمام جوانب سرمایه‌گذاری را ارزیابی کنید.

ارز دیجیتال PEPE روی کدام شبکه کار میکند؟

در حال حاضر پپه کوین روی شبکه اتریوم کار می‌کند.

نتیجه گیری

یک حقیقت تلخ: ساختن یک توکن ساده و بدون کاربردِ خاص روی شبکه‌های بلوک چینی کار آنچنان ست ختی نیست. در حال حاضر حاضر میم کوین‌های بسیار زیادی در بازار هستند که ارزششان یک‌شبه است یا از بازار محو شده‌اند.

حالا که به سؤال مهمی مثل «پپه چیست» پاسخ دادیم، یادتان باشد: پیش از انجام هر گون سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتالی که پشتوانه‌های ویژه و کاربرد خاصی ندارند، آن را به طور کامل انجام دهید و پروژه را به طور کامل بررسی کنید.

ارزهای دیجیتال زیادی در بازار هستند که اسمی مشابه PEPE دارند. هنگام خرید پپه به این نکته توجه کنید تا خدایی ناکرده، با چالش‌های جبران‌ناپذیر مقابله نشوید.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا