اخبار روز

ارتباط بین تنفس آهسته و آلزایمر (+ ورزش تنفسی)

عصر ایران فرض بر این است که تنفس آهسته و کنترل شده فواید زیادی برای سلامت انسان به همراه دارد. در واقع، محققان ممکن است یک راه شگفت انگیز جدید برای محافظت در برابر آن داشته باشند آلزایمر کشف شده!

حالا به آرامی نفس بکشید و روی انبساط ریه های خود و غیره تمرکز کنید پنج بشمارید درست مانند مرحله استنشاق، به همان آرامی و تا زمانی که بازدم کنید نفس را بیرون دهید پنج برای شمارش

متوجه خواهید شد که فقط در این 10 ثانیه ناگهان احساس آرامش و تمرکز بیشتری می کنید. این تمرین را هر بار انجام دهید 20 دقیقه و چند بار در هفته بازدیدهای بعدی را انجام دهید، زیرا تحقیقات به خوبی طراحی شده نشان می دهد که از مزایایی که با آرامش حاصل می شود بهره نخواهید برد.

طبق مطالعه انجام شده توسط مجله گزارش های علمی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است، چنین تمرین ساده ای می تواند به محافظت در برابر بیماری های مختلف به ویژه آلزایمر کمک کند.

فواید تمرینات تنفسی گاهی اوقات استنفس کشیدن“، برای هزاران سال شناخته شده است. در دهه‌های اخیر، مطالعات علمی نیز به نظر می‌رسد آنچه را که مردم در بسیاری از فرهنگ‌ها، به‌ویژه در آسیا، مدت‌ها انجام می‌دهند، تأیید می‌کنند: احتمالاً تنفس عمدی. این به بهبود اختلالات مختلف سلامت از جمله فشار خون بالا، استرس، اضطراب و حتی درد مزمن کمک می کند.

یک مطالعه و دو روش

در آخرین مطالعه، محققان بیومارکرهایی را در پلاسمای خون شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری کردند که با خطر بالاتر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است. مانند آمیلوئید بتا 40 و 42.

در مرحله بعد، از نیمی از 108 شرکت‌کننده خواسته شد مکانی آرامش‌بخش را تصور کنند، به صداهای مشابه گوش دهند، چشمان خود را ببندند و اساساً تمرینات را انجام دهند. ذهن آگاهی، به یک مکان آرام بروید. هدف کاهش نوسانات ضربان قلب به منظور دستیابی به ضربان قلب ثابت تر بود.

گروه دیگر یکی است تمرین تنفس روی صفحه کامپیوتر ردیابی می شود. هنگامی که مربع روی صفحه به مدت پنج ثانیه بالا می‌رفت، شرکت‌کنندگان دم را انجام می‌دادند و زمانی که به مدت پنج ثانیه پایین می‌رفت. بازدم مشخص شده است که این نوع تنفس عمیق و آهسته نوسانات ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث می شود فواصل زمانی بین ضربان قلب متغیرتر باشد (و بنابراین “تغییر ضربان قلب”) بیشتر شود. این گروه تکنیک مورد نظر را دو بار در روز و هر بار به مدت 20 تا 40 دقیقه به مدت پنج هفته تمرین کردند.

دکتر. مارا مادراستاد پیرشناسی، روانشناسی و مهندسی زیست پزشکی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و یکی یکی از نویسندگان این مطالعه گفت، وقتی چهار هفته پس از آموزش به نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان نگاه کردیم، به نتایج «غافل‌انگیز» رسیدیم. تمرینات تنفسی با هدف افزایش ضربان قلب كاهش دادن سطح بتا آمیلوئید بر خلاف تمرینات تمرکز و ذهن آگاهی که تنوع ضربان قلب را کاهش می دهند، این مقادیر بالاتر شما می گیرید.

اگرچه هیچ علت قطعی برای بیماری آلزایمر شناسایی نشده است، اما تجمعات پروتئینی رخ می دهد آمیلوئید بتا معروف به پلاک یکی آنها یکی از ویژگی های اصلی این بیماری هستند. هنگامی که انواع خاصی از این پروتئین ها در سلول های مغز به هم می چسبند، می توانند سمی شوند. آسیب رساندن به این سلول ها عملکرد طبیعی آنها را مختل می کند و در نهایت باعث مرگ آنها می شود.

دکتر. Mather و تیم او انتظار نداشتند که سطح بتا آمیلوئید “تا این حد” تحت تأثیر قرار گیرد. علاوه بر این، یافته‌های مورد نظر فقط برای افراد مسن‌تر که عموماً در معرض سطوح بالای بتا آمیلوئید هستند، صدق نمی‌کند. Mather می گوید: «این اثرات در هر دو گروه جوان و مسن قابل توجه بود.

او می افزاید: “این یک یافته جالب است زیرا در بزرگسالان سالم، سطوح پایین آمیلوئید بتا پلاسما با خطر کمتر ابتلا به بیماری آلزایمر در آینده مرتبط است.” “تنفس آهسته ممکن است نه تنها برای سلامت عاطفی، بلکه برای بهبود نشانگرهای زیستی مرتبط با بیماری آلزایمر نیز مفید باشد.”

دانشمندان خاطرنشان کردند که این ممکن است اولین مطالعه ای باشد که نشان می دهد یک رفتار خاص (تنفس آهسته) می تواند پپتیدهای بتا آمیلوئید را در پلاسمای خون کاهش دهد. تحقیقات قبلی نشان داده است که کمبود خواب و استرس می تواند سطح این پروتئین ها را افزایش دهد. از سوی دیگر، مداخلات ورزشی نتوانست مقادیر مورد نظر را کاهش دهد.

آیا تنفس آهسته می تواند ما را از آلزایمر محافظت کند؟

بیوفیدبک؛ راه حلی که قابل تامل است

در رابطه با انتشارات سلامت هاروارد، بیوفیدبک سعی می کند به افرادی که از آن استفاده می کنند کنترل عملکردهای خودکار بدن را آموزش دهد.

این تکنیک می تواند به افراد در کنترل ضربان قلب، تنش عضلانی، تنفس، عرق و دمای پوست کمک کند و در نهایت به درمان برخی از شرایط پزشکی مانند فشار خون بالا کمک کند.

در بیوفیدبک آنها به حسگرهای الکتریکی متصل می شوند که به شما کمک می کنند اطلاعات بدن خود را دریافت و اندازه گیری کنید. حسگرهای بیوفیدبک به شما می آموزند که چگونه تغییرات ظریف و ظریفی را در بدن خود ایجاد کنید، مانند شل کردن عضلات خاص برای رسیدن به آنچه می خواهید، مانند کاهش تنش.

محققان دریافتند که بیوفیدبک می تواند راهی کم هزینه و کم خطر برای کاهش پپتیدهای پلاسما باشد.

بیشتر تمرین‌های تنفسی که به ما کمک می‌کنند آرامش داشته باشیم، استرس را کاهش داده و به خواب بهتر منجر می‌شوند، به پیشگیری از آلزایمر نیز کمک می‌کنند.

طبق انتشارات سلامت هاروارد، در طول یک جلسه بیوفیدبک، درمانگر شما را به حسگرهای متصل به رایانه متصل می کند. حسگرها واکنش های بدن را تشخیص می دهند و کامپیوتر آنها را ثبت می کند.

همانطور که یاد می گیرید عملکردهای بدن خود را کنترل کنید، مانند تنفس، دستگاه بیوفیدبک سیگنال پیشرفت شما را می دهد. در مرحله بعد، درمانگر تعیین می کند که چند جلسه مورد نیاز است و ممکن است تمریناتی را در پایان ارائه دهد که می توانید در خانه ادامه دهید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا