اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

ادامه پخش سریال‌های تلویزیون از امشب ؛ «بدل» و «آقای قاضی» هم آمدند

همشهری آنلاین نوشت: در کنار پخش سریال‌ها از سومین فصل بهار، برخی سریال‌ها نیز پیش‌تولید و تولید خود را شروع کرده‌اند.

فصل هفتم «پایتخت» هم بعد از مدت‌ها وارد پیش‌تولید شده است و سریال‌های چون «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» نیز در حالی تولید و پیش‌تولید خود را ادامه می‌دهند که مدیران سیما عنوان کردند که سریال ابراهیم حاتمی‌کیا که پیش‌تولیدش بیش از ۲ سال است که آغاز شده، امسال به تولید می‌رسد.

از سر گرفتن «رخنه»

سریال «رخنه» به کارگردانی علی غفاری که پخش آن مانند دیگر سریال‌ها متوقف شده بود، نمایش خود را از آغاز کرد، این سریال ساعت۲۲ روی آنتن شبکه یک می‌رود. داستان سریال رخنه مربوط به یکی از دانشمندان کشورمان است که روی موشک‌های ماهواره‌بر و فضایی تحقیق می‌کند و در این مسیر با تهدیدات و خطراتی از سوی بیگانگان روبه‌رو می‌شود.

در این سریال بازیگرانی همچون نادر فلاح، رامتین خداپناهی، امیرحسین صدیق، خسرو شهراز، بهرام ابراهیمی، مریم کاویانی، نیلوفر شهیدی، حدیث نیکرو، سپیده خداوردی، علیرضا جلالی‌تبار، ایوب آقاخانی، علیرضا مهران و علیرام نورایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«پشت پرده» و «آقای قاضی»

سریال «پشت پرده» که به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی و تهیه‌کنندگی مصطفی رضوانی پخش خود را آغاز کرده درباره آداب و رسوم، فرهنگ و هویت خانواده‌های یزدی است که از شبکه دو روی آنتن می‌رود، در این سریال نام بازیگرانی چون رضا شفیعی‌جم، میرطاهر مظلومی، مریم کاویانی، آزیتا ترکاشوند و حدیثه تهرانی دیده می‌شود.

با پایان تولید فصل دوم «آقای قاضی» هم قرار بود این سریال هفته اول خرداد روی آنتن برود که نمایش سریال از آخر هفته آغاز می‌شود. فصل دوم مجموعه نمایشی آقای قاضی با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه۱۲۱» نیز از شبکه دو روی آنتن می‌رود.

این سریال در ادامه فصل اول این مجموعه ساخته شده و قرار است همچون فصل گذشته به موضوع پرونده‌های قضایی و حل و فصل آن توسط بهزاد خلج، شخصیت اول سریال و قاضی پرونده‌ها بپردازد. در قسمت اول این سریال با بازی بهزاد خلج به‌عنوان قاضی و شخصیت اصلی سریال در دادگاه مواجه و به جنبه‌هایی از زندگی او پرداخته می‌شود.

«بدل» علی مشهدی بیننده دارد؟

پخش سریال «بدل» هم که در پی سانحه سقوط بالگرد و عزای عمومی متوقف شده بود، از امشب، پنجم خردادماه از شبکه سه سیما از سر گرفته می‌شود.
در این سریال بازیگرانی همچون شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی، داریوش سلیمی، اصغر حیدری، ساعد هدایتی، اشکان اشتیاق، فرزانه سهیلی، ابوالفضل رجبی و پریسا مقتدی بازی کرده‌اند.

این سریال به کارگردانی و نویسندگی علی مشهدی (علیرضا مسعودی) و به تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌ شهرضایی محصول سیمافیلم است و در فضایی طنز به تحول انسان پرداخته است. این سریال ۲۶قسمتی روانه آنتن شبکه سه شده است. سریال‌های طنز سیما به جز «نون خ» و «زیرخاکی» که توانستند موفقیتی در جذب بیننده داشته باشند تا به امروز موفق نبودند و باید دید سریال جدید علی مشهدی چه بازخوردی در جذب مخاطب خواهد داشت؟

آخرین بار پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی نیمه اردیبهشت ماه‌ماه به پشت صحنه «سلمان فارسی» رفت؛ سریالی که تولیدش از سال۹۸ آغاز شده و قرار است سال۱۴۰۵ به آنتن سیما برسد. حضرت موسی(ع) از دیگر سریال‌های الف – ویژه سازمان است که عنوان شده این سریال پیش‌تولیدش امسال تمام ‌شده و به تولید اصلی خواهد رسید.

آغاز فصل هفتم «پایتخت» / تنابنده و مهران‌فر در قبرس

محسن تنابنده در نقش نقی و احمد مهران‌فر در نقش ارسطو بازیگرانی هستند که ۶ فصل در سریال پایتخت ایفای نقش کردند و اخیرا نیز همهمه‌هایی درباره ساخت فصل جدید سریال ایجاد شده است. به‌تازگی تصویری از این ۲ هنرمند کنار یکدیگر در سواحل قبرس منتشر شده است. مشخص نیست قبرس هم بخشی از لوکیشن فیلمبرداری در قبرس است یا خیر؟

البته این روزها تیم پایتخت مشغول پیش‌تولید نهایی این سریال هستند و خود را برای فیلمبرداری یک‌ماهه در ایران و ۳ ‌ماهه در کشور تاجیکستان آماده می‌کنند. با وجود انبوه تولیدات معاونت سیما به طور حتم بینندگان با سریال‌های کیفی پایین روبه‌رو خواهند بود و سریالی چون پایتخت می‌تواند برگ برنده بزرگی برای سیما به‌حساب بیاید.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا