اخبار روز

احکام جدیدی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری صادر شد


به گزارش پی ام آپ به نقل از پولز بازار، در سال های اخیر تلاش هایی برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در ایران صورت گرفته است. برخی از این تلاش ها شامل تغییر قوانین و مقررات بازنشستگی، اصلاح نظام بازنشستگی و تعیین استانداردهای جدید برای پرداخت حقوق بازنشستگان است. با این حال، یکسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان یک چالش بزرگ در ایران است.

دریافت و مشاوره مصوبه همسان سازی بازنشستگان کشوری از طریق سایت اختصاصی مستمری بگیران سایت صبا به آدرس https://eservices.cspf.ir/ امکان پذیر است. بازنشستگان گرامی برای دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری باید با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نام صبا نسبت به آخرین وضعیت نظام حقوقی، برگه حقوقی و ثبت نام و دریافت وام اقدام کنند.

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری

برای دریافت حکم غرامت مستمری بگیران باید به سایت https://services.sabasrm.ir/Hokm/ مراجعه کنید.

حقوق بازنشستگان کشوری در سال 1402 نسبت به آخرین مصوبه حقوق سال قبل 20 درصد افزایش می یابد، بنابراین مصوبات جدید مستمری بگیران کشوری در سال 1402 بر اساس این میزان افزایش حقوق اصلاح شده و از طریق سامانه احکام جدید بازنشستگان کشوری در سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل دریافت است.

با توجه به اینکه نرخ تورم در کشور ما به سرعت در حال افزایش بوده و هر ساله شاهد افزایش قیمت ها در بخش های مختلف اقتصادی کشور هستیم، سازمان های حامی کارکنان و کارگران نیز با اخذ موافقت دولت و دولت سعی در افزایش حقوق این اقشار داشته اند. مجلس. تا جایی که ممکن است متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کرده ایم تا این افراد برای تامین مخارج خود و خانواده خود دچار مشکل نشوند.

سازمان بیمه گر مربوط به بازنشستگان کشوری صندوق بازنشستگی کشوری است که دارای شخصیت حقوقی مستقل از زیر مجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و مدیریت امور بازنشستگان کشوری را بر عهده دارد. صندوق بازنشستگی کشوری هر ساله طبق تصمیم دولت و مصوبه مجلس افزایش مستمری بازنشستگان کشوری را اجرا و منابع لازم برای پرداخت آن را تامین می کند.

افزایش حقوق بازنشستگان کشوری هر ساله در مصوبه حقوق بازنشستگان کشوری منعکس و از طریق صندوق بازنشستگی کشوری به آنها ابلاغ می شود. بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق بازنشستگان کشوری 1402 نسبت به مصوبه آخرین حقوق سال 1401 20 درصد افزایش می یابد، بنابراین مصوبات جدید 1402 مستمری بگیران کشوری متناسب با آن اصلاح شده است. میزان افزایش حقوق و در آن به تشخیص شما خواهد بود.

در سال های اخیر بازنشستگان کشوری در ابتدای سال و پس از تصویب و اجرای افزایش مستمری، مجبور بودند برای اطلاع از مصوبات جدید بازنشستگان کشوری و دریافت مستمری جدید، شخصاً به صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند. احکامی که فرآیندی طولانی و پرهزینه بود.

به همین دلیل در راستای گسترش مفهوم دولت الکترونیک و عدم کمک به خدمات دولتی، صندوق بازنشستگی کشوری نیز سامانه ای را ایجاد کرده است که بازنشستگان کشوری می توانند برای دریافت احکام جدید مستمری بگیران کشوری در اصل به آن مراجعه کنند. . هر سال.

سامانه مصوبات جدید 1402 بازنشستگان کشوری مانند سال های گذشته پایگاه اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir می باشد که بازنشستگان کشوری می توانند با مراجعه به آن و بدون مراجعه حضوری از طریق قسمت (درگاه خدمات الکترونیکی) دریافت کنند. مصوبات جدید 1402 مستمری بگیران کشوری و ابلاغ میزان افزایش مستمری آنها.

با استقرار دولت سیزدهم، صندوق بازنشستگی کشوری به موضوع تامین رفاه و معیشت با تناسب حقوق بازنشستگان که مطالبه و مطالبه همه بازنشستگان تحت پوشش این صندوق با جمعیت یک میلیونی و یک میلیونی است، پرداخت. 639 هزار نفر

صندوق بازنشستگی کشوری در طول فعالیت خود در این دولت مردمی اقدامات مهمی از جمله تناسب حقوق بازنشستگان، توجه به حوزه درمان و حمایت افراد تحت پوشش، اقداماتی در حوزه مسکن، رفاه و فرهنگ سازی، افزایش حداکثر سقف خدمات بیمه تکمیلی با بیمه جدید و اختیاری. افزایش حداکثر سقف مزایای ضروری بازنشستگان به 30 میلیون تومان و افزایش دو برابری آن و همچنین پرداخت مزایای ویژه ازدواج کودکان و طرح همپاد برای پایان نامه های دانشگاهی در دستور کار آنهاست که تاکنون برخی از آنها اجرایی شده است.

یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم، اختصاص 9 میلیارد تومان برای موضوع تناسب حقوق بازنشستگان بود که با این منابع اعتباری برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در این صندوق بازنشستگی انجام می شود. این موضوع تاکنون در چند مرحله اجرا شده است.

در صورت وصول مبلغ 9 میلیارد تومان تعیین شده برای سوال تناسب حقوق بازنشستگان کشوری، سوال تناسب و مطالبه نیمه دوم سال 98 برای یک میلیون و 460 هزار نفر پرداخت می شود.

بر اساس آمار موجود در صندوق بازنشستگی کشوری تا نیمه اول سال 1398 حقوق بازنشستگان یکسان شد و از نیمه دوم امسال این حق همچنان برای یک میلیون و 500 هزار نفر در قالب 3 میلیون و 8 میلیارد تومان وجود دارد. .

البته از سال 1400 بازنشستگان صندوق بازنشستگی با همین شرایط حقوق خود را دریافت می کنند، طبق توافق با سازمان برنامه و بودجه، همسان سازی در مورد گروه های دارای مطالبات محقق می شود. با تحقق 9 هزار میلیارد تومانی مطالبات حوزه جبرانی برخی بازنشستگان، مطالبات این جامعه تحت حمایت صندوق انجام می شود.

بر اساس اطلاعات موجود، از سال 1395 تا 1393 موضوع تناسب حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انجام شده است، بنابراین حقوق بازنشستگان باید 90 درصد حقوق صندوق بازنشستگی کشوری باشد. گروهی از کارگران در سال 1400 و زمان اجرای این طرح در سال گذشته؛ دولت حداكثري را تعيين كرد و رقمي را كه در قانون بودجه سال 1401 براي تناسب به 9 هزار ميليارد تومان رسيد، اما به دليل كمبود نقدينگي در قالب سهام پيشنهاد كرد كه بايد در بورس فروخته شود و به پول تبديل شود. ، اما اجرا نشد.

تخصیص این مبلغ زمینه را برای ارائه خدمات اجتماعی و معیشتی فراهم می کند و امیدواریم وصول این مبلغ در آینده ای نه چندان دور پاسخگوی تمامی مطالبات مربوط به تناسب مستمری بگیران کشور باشد.

با وجود اینکه بیمه تکمیلی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از سال های اخیر باز شده است، اما به منظور حفظ حرمت و توجه به حوزه درمانی بازنشستگان، این صندوق تصمیم به ایجاد نوع دیگری از بیمه تکمیلی اختیاری برای بازنشستگان گرفت. .

ارائه خدمات جدید برای جبران هزینه های درمان بازنشستگان و نیروهای خدماتی تحت پوشش این صندوق در قالب طرح اختیاری به ازای هر نفر 205 هزار تومان. با اجرای بسته جدید سلامت که در قالب طرح اختیاری ارائه شده است، در این طرح برخی از خدمات مشترک لازم برای بازنشستگان به تعهدات قراردادی عمل می‌کند و سقف برخی از خدمات متعهد نیز چندین برابر افزایش یافته است.

علاوه بر این، امسال خدمات پزشکی گران قیمت مانند بستری شدن طولانی مدت یا جراحی های گران قیمت و داروهای بیماران خاص، هم در قراردادها و هم در طرح فعلی بیمه سلامت اختیاری شده است. حذف حداکثر سقف پرداختی برای کلیه خدمات و جراحی های بیمارستانی، حذف حداکثر سقف پرداختی برای عرضه دارو به بیماران خاص و حذف حداکثر سقف برای برخی از خدمات گران قیمت تشخیصی (مانند آندوسکوپی، کولونوسکوپی و …) آنها در هر دو طرح اصلی و اختیاری ارائه می دهند.

همچنین برای اولین بار در طرح جدید اختیاری پرداخت هزینه درمان مربوط به خدمات دندانپزشکی و داروهای بیماران غیرخاص و چهار برابر شدن سقف تعهد برای ویزیت خدمات اصلی پیش بینی شده است. استخر مورد نیاز جامعه بازنشستگان و افزایش سقف تعهد برای عینک، عصا، واکر و ویلچر و سمعک از دیگر ویژگی های این طرح است.

در حال حاضر دو میلیون نفر و خانواده بازنشستگان صندوق های بازنشستگی بیمه تکمیلی دارند و امسال هشت میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است. با تمامی مراکز درمانی کشور قرارداد بسته شده و سپرده بیمه تکمیلی بازنشستگان ظرف 15 روز واریز می شود.

تا پایان امسال 15 میلیارد تومان برای پرداخت مستمری بازنشستگان در نظر گرفته شده است و هر ماه بین 45 تا 50 هزار نفر بازنشسته می شوند.

در سال 1402 صندوق بازنشستگی نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش وام قرض الحسنه را محقق کرد که برای هر بازنشسته حدود 30 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ضروری تعیین و 15 میلیارد تومان تخصیص یافت. برای پرداخت تسهیلات مستمری بگیران تا پایان امسال ماهانه بین 45 تا 50 هزار نفر قرعه کشی می شود.

صندوق بازنشستگی کشوری در دولت سیزدهم درصدد افزایش تسهیلات لازم برای بازنشستگان برآمد و برای این منظور در سال 1402 سقف وام این قشر از سوی جامعه هدف به 30 میلیون تومان افزایش یافت.

تاکنون سه قسط از وام ضروری 30 میلیون تومانی بازنشستگان به افراد واجد شرایط و هر قسط به حدود 33 هزار نفر پرداخت شده است.

هم اکنون امکان ثبت نام مستمر این نوع خدمات برای بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد و بازنشستگان متقاضی دریافت این وام می توانند به قسمت خدمات مالی در سایت صندوق به نشانی cspf.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. وام ضروری با کارمزد سالانه چهار درصد و مدت بازپرداخت 36 ماهه می باشد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا