اخبار روز سینما

احمد خاصه درگذشت







به گزارش نشنال ارمنستان آنلاین، غفور محمدزاده خواننده و پژوهشگر موسیقی خطه خراسان در گفت و گو با … مهر درگذشت احمدخان نورزایی خواننده و دوتار نواز خراسانی در روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه ماه خبر داد و گفت: احمد نورزی معروف به احمدخان و معروف به احمد خاص، خواننده و نوازنده دوتار اهل صالح آباد خراسان رضوی بود. صدای اصلی احمدخان بسیار گیرا و شنیدنی بود اما متاسفانه تنها 2 کاست از این هنرمند در اختیار مخاطبان قرار دارد.

وی در یادداشتی به مناسبت درگذشت مرحوم نورزایی نوشت:

«احمدخان یک عاشق جگر سوخته بود. داستان عشق احمدخان به طور خاص توسط اهالی تربت جام و صالح آباد روایت می شود. قافیه هایی که از دل سوخته اش می آمد و بر زبان و دو تار جاری می شد و مردم تربت جام و صالح آباد آن را به نام قافیه های احمد خاص می خوانند. شاید همین عشق نافرجام باعث شد که تاثیر کلام احمدخان صد برابر شود.

عزیز عزیز دوتار نواز معروف صالح آباد به همراه محمدرضا ترشیزی در یک مستند تلویزیونی گوشه هایی از زندگی آخر احمدخان را به تصویر کشیده اند و این مستند تنها سند تصویری از زندگی این خواستگار دوست داشتنی است.

عزیز، تنها هموطن احمدخان که دبیر جشنواره آوای آرادات بود، سال گذشته در این مراسم هنری از استاد فقید تجلیل کرد. تازه در آن زمان بود که برای احمدخان که سال ها دور بود دوتاری تهیه کرد و به او تقدیم کرد. این دوتایی روح خسته احمدخان را برای مدتی روشن کرد.

سن باعث کاهش شنوایی او شده بود. اما این بار سرنوشت مانع از دریافت سمعک نشد.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا