عمومی

اجرای PTA با پاکستان برای افزایش صادرات ایران

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شامگاه دوشنبه با تاکید بر اینکه موضوع تعرفه در چارچوب PTA و توافقنامه تجارت آزاد (FTA) یکی از ابزارهای توسعه تجارت با کشورهای هدف است، گفت:

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران سپس به توافقنامه تجارت ترجیحی با پاکستان اشاره کرد و گفت: قرارداد تجارت ترجیحی با پاکستان در گذشته برای حدود 400 قلم کالا بین دو کشور منعقد شده بود تا ایران و پاکستان با ارائه تخفیفات گمرکی تجارت دوجانبه را افزایش دهند.

پیمان پاک افزود: در صورت اجرای PTA با پاکستان، صادرات ایران به این کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه توافقنامه تجارت ترجیحی و تجارت آزاد با چین در حال بازنگری است، گفت: امضای توافقنامه تجارت ترجیحی و تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا موجب می‌شود که ایران چند جانبه داشته باشد. میلیارد دلار تجارت با این کشورها.

ایران و پاکستان توافقنامه تجارت ترجیحی (PTA) را در آگوست 2006 امضا کردند و انتظار می رفت که توافقنامه تجارت ترجیحی (PTA) که در سپتامبر همان سال اجرایی شد، همانطور که در این توافقنامه آمده است «فضای جدیدی برای همکاری های اقتصادی و منطقه ای بین دو کشور ایجاد کند». اما با گذشت نزدیک به 17 سال از قرارداد مذکور، تجارت سالانه دو کشور همچنان زیر 2 میلیارد دلار است.

MA/5647698


Source

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا