اخبار روز سینما

اتفاقی عجیب در آستانه ماه محرم حذف «مختارنامه» از برنامه های ویژه تلویزیون

فردا چهارشنبه 28 تیر اولین روز محرم است و تا این لحظه خبری از پخش سریال «مختارنامه» از هیچ یک از شبکه های سیما نیست. به نظر می رسد صداوسیما قصد ندارد این سریال را در ایام محرم پخش کند.

به گزارش پی ام آپ، سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری اولین بار در سال 1388 پخش شد و با استقبال خوبی مواجه شد. این استقبال بالا باعث شد مسئولان تلویزیون تصمیم بگیرند که در ماه های محرم و صفر آن را روی مجری شبکه های مختلف بگذارند. به طوری که در سیزده سالی که از پخش این سریال می گذرد، هر سال شاهد بازپخش آن در چندین نوبت از شبکه های مختلف بوده ایم.

پخش مکرر این سریال باعث بالا گرفتن اعتراضات شد و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی با آن شوخی و حتی شوخی کردند اما تلویزیون تحت هیچ شرایطی حاضر به توقف نشد.

تا اینکه حتی داوود میرباقری به بازپخش بیش از حد مختارنامه واکنش نشان داد و در سال 1396 به مسئولان صدا و سیما گفت: واقعا جرات دارید دوباره آن را پخش کنید؟ پس از آن نوبت به بازیگران و عوامل سریال رسید که بابت احیای این سریال عذرخواهی کنند. حتی فریبا کوثری در یک گفت وگوی تلویزیونی هر سال بابت پخش این سریال از مردم انتقاد و عذرخواهی کرد که با وجود همه این انتقادات، مسئولان فقط یک پاسخ درباره این حجم از بازپخش داشتند: «مخاطب خودش خواستار بازپخش این سریال است. سریال».

حالا یک روز مانده به آغاز ماه محرم خبری از پخش این سریال نیست. در درایور شبکه های آی فیلم و تماشا دیده نمی شود و شبکه های 1 و 4 نیز تیزری برای پخش مجدد خود ساخته اند. مشخص نیست دلیل پخش نشدن سریال صرفاً حجم بالای اعتراضات یا فعالیت هایی است که برخی از بازیگران آن در این مدت در شبکه های اجتماعی داشته اند.

به هر حال به نظر می رسد بالاخره مدیران تصمیم گرفته اند تا یک سال پخش این سریال را ممنوع کنند. توجه داشته باشید، هنوز زمان زیادی تا پایان ماه صفر باقی مانده است و ممکن است به زودی یک زنجیر آن را روی راننده بگذارد. علاوه بر این، امکان انتشار نسخه های سینمایی آنها در روزهای آینده نیز وجود دارد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا