دانستنی ها

آینده سیر سیاه چیست؟

آیا تا به حال در مورد سیر سیاه چیزی شنیده اید؟ سیر سیاه سیر خام تازه ای است که به مرور زمان با حرارت کم و رطوبت تقریباً 70 درصد کهنه شده است. در طی این فرآیند، میخک سیاه می شود. بافت و طعم سیر نیز متفاوت است. این سیر نرم تر، جویدنی تر و شیرین تر از سیر خام معمولی است.

به گزارش همشهری آنلاین، اگرچه سیر سیاه پدیده جدیدی به نظر می رسد، اما قرن هاست که وجود داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. منشا آن ناشناخته است، اما قبل از تبدیل شدن به جریان اصلی در ایالات متحده، در آسیا شروع شد.

فواید سلامتی

در حالی که سیر سیاه حاوی ترکیب فعال آلیسین کمتری نسبت به همتای تازه و خام خود است، اما غلظت بیشتری از بسیاری از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید دارد. این غلظت های بالا ممکن است حداقل تا حدی مسئول بسیاری از مزایای سلامتی سیر سیاه باشد:

کنترل قند خون

مانند سیر خام تازه، سیر سیاه نیز می تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. کاهش قند خون بالا می تواند به پیشگیری از مشکلات جدی سلامتی مانند علائم دیابت، اختلال عملکرد کلیه و غیره کمک کند. سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در سیر سیاه ممکن است به پیشگیری از عوارض مرتبط با دیابت نیز کمک کند.

محافظت از قلب

سیر خام تازه به دلیل توانایی آن در کمک به بهبود سلامت قلب شناخته شده است. سیر سیاه ممکن است اثرات محافظتی مشابهی داشته باشد. سیر سیاه همچنین ممکن است به کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

مبارزه با برخی سرطان ها

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که خواص آنتی اکسیدانی سیر سیاه ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند. یک مطالعه نشان داد که ممکن است به کند کردن رشد سلول های سرطانی روده بزرگ کمک کند. ترکیبات موجود در سیر سیاه کهنه شده همچنین می تواند رادیکال های آزاد را در بدن مهار کند. این خاصیت آسیب سلولی را کاهش می دهد و ممکن است به محدود کردن رشد و گسترش بالقوه سلول های سرطانی در سراسر بدن کمک کند.

سلامت مغز

سیر سیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به کاهش التهاب در بدن و پیشگیری از بیماری های شناختی مانند آلزایمر و پارکینسون کمک کند. همچنین ممکن است به بهبود حافظه و سایر زمینه های عملکرد شناختی کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه ممکن است با کاهش التهاب به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از استرس اکسیداتیو که منجر به آسیب سلولی می شود جلوگیری می کنند. یک سیستم ایمنی سالم به این معنی است که بدن شما می تواند به طور موثرتری با عفونت ها و باکتری ها مبارزه کند.

سلامت کبد

سیر سیاه ممکن است به بهبود سلامت کبد شما کمک کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این غذا ممکن است به کاهش نشانگرهای آسیب کبدی به دنبال آسیب کبدی، کاهش رسوبات چربی در کبد و متعادل کردن مجدد اندازه سلول‌های کبد کمک کند.

سیر سیاه همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی از: ویتامین C، ویتامین B (B1، B2، B3، B6)، فولات، کلسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و آهن است.

در مقایسه با سیر معمولی، سیر سیاه حاوی مقادیر کمتری آلیسین است. این ترکیب فوایدی برای سلامتی سیر معمولی دارد. با این حال، سرشار از اسیدهای آمینه، فیتونوترینت ها و آنتی اکسیدان ها است. با این حال، فرآیند تخمیر غلظت را تغییر می دهد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا